husqvarna_svartpilen_801_2




Nová Kawasaki ZX-6R Ninja se vrací k 636 ccm!

Zelení mužíčci z Japonska spustili oficiální prezentaci nové "Malé Ninji" pro příští sezónu. Motor se objemově vrací k 636 ccm a výkon se zvedá na 137 koní, čímž se Kawasaki ZX-6R (MY2013) stává nejsilnější šestkou na trhu.

Kapitoly článku

Kawasaki postupně uvolňuje jednu novinku za druhou. Všechny nové motocykly pro příští rok mají ale jeden společný znak - zvedá se objem motoru, jak tomu bylo u modelu Ninja 300 nebo Z800. Stejné je to i u ZX-6R Ninja, kde se kubatura posouvá z klasických 600 ccm na 636 ccm!
Na první pohled je jasné, kterým směrem se posunul střih kapotáže. Designem se totiž "Malá Ninja" opírá o větší sestřičku, model ZX-10R. Budeme nestydové a podíváme se šestce pod sukně. Možná všechny trochu překvapí, že tady to není velká neznámá, ale spíše lehká modifikace známých prvků: rám bude stejný, jako u současného modelu a stejný zůstal i agregát, u kterého se jen zvedl zdvih, aby se dosáhlo výsledného objemu 636 ccm.
Díky náporovému sání, modifikaci řídící jednotky a změnám na výfukovém systému se podařilo ze supersportovní šestky vymáčknout 137 koní, což je o 6 k více, než u současné verze. Nová Kawasaki ZX-6R se tak dostává do čela ve výkonu ve střední třídě. Tisková zpráva dále mluví o posílení výkonu a točivého momentu ve středních otáčkách, ale víte, jak to ve skutečnosti v tomto segmentu motocyklů bývá: prostě se to musí točit a zase točit!
Došlo ale k mnoha změnám a vylepšením na podvozku. O odpružení se stará firma Showa, která dopředu nasadila novou obrácenou vidlici s technikou SFF-BP, kde je zcela oddělena funkce tlumení a odskoku. Vzadu je klasická kyvka a centrální tlumící jednotka. Brzdy od firmy Nissin mají na předním kole dva brzdové "zubaté" kotouče a radiální třmeny, které nesou také označení "monoblok". Vzadu je jeden menší kotouč a vše je doplněno o brzdový asistent KIBS.
Když už jsme u těch pomocníčků, asistentů a vychytávek, musíme zmínit i třístupňovou kontrolu trakce KTRC, možnost volby ze dvou přepínatelných palivových map a anti-hoppingovou spojku.

Video


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (16x):
Motokatalog.cz



TOPlist