yamaha_mt09




Motokrosy Kawasaki 2015

Další značkou, která představila změny u off-roadových speciálů pro příští rok, je japonská Kawasaki. Tase čtyřtaktními modely KX250F a KX450F sklízí úspěchy jak v mistrovství světa, tak především v americkém šampionátu AMA, kde získala čtyři tituly v řadě za sebou.

Kapitoly článku

KX250F

U menší dvěstěpadesátky se vylepšení pro sezónu 2015 týkají motoru, elektroniky i podvozku. Čtyřtakt dostal nový válec, hlavu a píst, jiné nastavení vstřikovačů a nové programování řídící jednotky, což by mělo přinést více síly ve středním pásmu otáček
a rychlejší reakci na plyn. V převodovce najdeme novou kulisu řazení a ložiska, z elektronických prvků je tu pak pak startovací asistent  Launch Control Mode (naladěný podle závodních speciálů AMA) a jednoduchý a přesný tuning motoru pomocí plug-and-play DFI konektorům. Pro nastavení jedné za tří palivových map stačí jen jeden klik, a motorka je připravená přesně podle aktuálních podmínek.
Podvozku vévodí nový rám s možností nastavení polohy stupaček a řídítek, a novým podsedlovým rámem. Jiné jsou také osy v obou kolech a nastavení odpružení, které se skládá z přední vidlice Showa Separate Function (SFF- rozdílný levý a pravý tlumič) Type 2 v tovární specifikaci. Ta přináší především pozitivní zpětnou vazbu a zlepšení schopnosti tlumení, větší komfort a vyšší tuhost ve spodní části tlumiče pro zvýšení stability při brzdění
a při dopadu ze skoků. Nový design dostaly také brzdové kotouče a držáky třmenu.
Nová grafika přibližuje sériovou Kawasaki KX250F továrním speciálům, a černé alumitové ráfky nebo černé kryty kluzáků vidlic v kombinaci s detailními prvky v zelené barvě podtrhují identitu značky.

KX450F

Při pravidelné modernizaci nezůstala stranou ani větší čtyřipade, a také tady se pracovalo  na motoru, elektronice i podvozku. Nový tvar pístu umožnil zvýšit kompresní poměr a přidat tak 0,5 kW výkonu ve špičce. Ještě víc by se změna měla projevi ve středním pásmu otáček a také rychlejší reakcí na plyn. Ani u 450 nechybí startovací asistent Launch Control Mode nebo
možnost volby palivových map pomocí plug-and-play DFI konektorů. V převodovce najdeme novou kulisu řazení a upravený vnitřní prostor, který zlepšuje mazání kol. Ložiska klikové hřídele teď drží nový šroub.    
U podvozku stojí za pozornost nové přední vidlice Showa SFF-Air TAC (trojitá vzduchová komora), která má stejnou konstrukci jako vidlice továrních strojů AMA. Jak už naznačuje její název, tlumící účinek tu místo pružiny zajišťuje stlačený vzduch. Pružení díky trojité vzduchové komoře umožňuje velice hladký a přesný chod. Hlavními výhodami jsou nízká váha, malé tření a široká možnost nastavení.
Nový je také zadní tlumič Uni-Trak s přepákováním umístěným pod vidlicí, které usnadňuje práci při ladění podvozku. Dvojité nastavení komprese zase umožňuje dosáhnout větší přesnosti a větší stability při vysokých rychlostech. Stejně jako u 250, i tady konstruktéři použili nový rám s možností změny polohy stupaček a řídítek, a jiné osy kol.
Větší brzdové kotouče s novým designem zvýší brzdný účinek a zlepší ovladatelnost. I tady se grafika nechala inspirovat továrními speciály, včetně černých ráfků a krytů předních vidlic.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist