globalmoto_duben_nolan




Motokrosové Kawy 2014

S offroadovými novinkami pro nastávající sezonu se v posledních pár týdnech doslova roztrhl pytel. Esa z rukávu vytasili oranžoví, modří i červení. Jen chvíli po nich představují motokrosové novinky také zelení a rozhodně se mají čím pochlubit.

Kapitoly článku

Zelené motokrosy jsou poslední dobou hodně vidět a nutno podotknout, že si ve všech možných šampionátech vedou víc než dobře. V královské třídě MX1 prohání nabroušenou konkurenci Kawasaki KX450F a v MX2 Kawasaki KX250F.

KX250F

Právě malej čtyřtakt zaznamenal s modelovým rokem 2014 poměrně dost inovací. Dá se říct, že technologickými novinkami se přiblížuje větší čtyřipade. Ta loni dostala Launch Control Mode a ten nyní dostává také dvěpade. Aktivuje se při zařazeném neutrálu tlačítkem na levém řidítku a pomáhá řídit, nebo chcete-li dávkovat výkon na zadní kolo při startu. Děje se tak výhradně na první dva rychlostní stupně a jeho maximální výkon přichází hned první sekundy po uvolnění spojky. Jakmile se zařadí trojka, je automaticky deaktivován a zapalování se vrací do běžného režimu.
Novinkou je také možnost vybírat ze tří palivových map, tedy Standard, Soft a Hard. Krom toho je možné mapy pomocí kalibračního kitu KX FI přeprogramovat a upravit k obrazu svému. Na dvojici vstřiků byla slyšet samá chvála, a proto na ně motokrosová dvěpade spoléhá i nadále. KX250F dostala nový hliníkový rám, který je pochopitelně lehčí a štíhlejší. Inovací prošla i přední vidlice Showa SFF s odděleným tlumením a pérováním a je nově značena SFF Type 2. Aby to zadnímu kolu nebylo líto, také zadní tlumič Uni-Trak je nový. Po vzoru větší čtyřipade dostává bílý zadní blatník i dvěstěpadesátka. Je to ale fešanda, co? Kompletně natankovaná (nádrž 6,1 l) a se všemi náplněmi váží KX250F 106,2 kilo.

KX450F

Zelené nářadí pro třídu MX1 sbírá vavříny po celém světe a zejména za velkou louží ji kvete pšénka. Tituly AMA SX Champion 2012 a AMA SX Champion 2013 nezískala pro nic za nic. Oproti dvěpade tolik inovací nezaznamenala, ale i tak je na co se těšit. S modelovým rokem 2014 spoléhá na přední pneumatické tlumiče Kayaba o průměru 48 mm a na nový zadní tlumič Uni-Trak. Nemá cenu se rozepisovat, že výborně fungující pérování je v motokrosu alfou a omegou.
Na startu jezdci pomůže systémem Lunch Control Mode a v depu mu dá na výběr, se kterou ze tří map vyrazí na trať. Bude to Hard, Soft nebo Standard? Díky kalibračnímu kitu KX FI je pak možné mapy doladit podle chuti. Podle chuti je možné nastavit i stupačky ve dvou polohách a řidítka Renthal dokonce ve čtyřech polohách. S plnou nádrží (6,2 l) a se všemi ostatními náplněmi váží KX450F 112,5 kilo.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist