yamaha_demo_tour




Konec dohadům: Kawasaki odkryla novou ZZR1400

Jak už v posledních několika týdnech naznačovala záhadná videa, 10.10.2011 je datum, které si Kawasaki vybrala pro odtajnění novinky ZZR1400. Japonská továrna se už zcela vyrovnala s následky přírodní katastrofy, a podle jejího nejvyššího vedení se vrací na scénu ještě silnější, než byla před loňským zemětřesením a tsunami.

Kapitoly článku

Vlajková loď zelených supesportů se příští rok chce chlubit nejlepší akcelerací mezi sériově vyráběnými motocykly. V tomto odvážném tvrzení ji bude podporovat nový motor, jehož objem se díky prodlouženému zdvihu zvětšil na 1 441 ccm. Ve srovnání s předchozím agregátem přibyly Newtonmetry v celém otáčkovém spektru, a zvýšil se výkon v prostředním pásmu otáček. Nový motor slibuje výrazně silnější zátah od 4 000 otáček nahoru, přičemž už ve dvou tisících dává k dispozici 95 Nm točivého momentu.
Na vylepšených vlastnostech motoru se kromě většího zdvihového objemu podílí celá řada dílčích úprav, z nichž za telegrafickou zmínku stojí například nové vačky, jiný tvar sacích i výfukových hrdel nebo vyšší kompresní poměr. Suma sumárum to dává dohromady rovných 200 koní výkonu při 10 000 otáčkách za minutu, a s náporovým sáním dokonce ještě o 10 k navíc. Špička kroutícího momentu má hodnotu 162,5 Nm v 7 500 ot./min. Dosažení nejlepší akcelerace planety je podřízena i nová převodovka s kratším odstupňováním a větší zadní rozeta se 42 zuby.
Samozřejmostí u tak výkonného motoru je třístupňová kontrola trakce a možnost volby ze dvou palivových map, které motor nabudí podle přání buď na plný, nebo omezený výkon.
Protože nová ZZR1400 bude vynikat nad ostatní nejen skvělou akcelerací, ale díky vysoké kompresi také bude silně brzdit motorem, plynulejší řazení směrem dolů usnadní nová spojka s nastavitelným zpětným omezovačem točivého momentu, vůbec poprvé použitá u sériového motocyklu.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Vyšší výkon motoru si zaslouží také lepší podvozek. Kromě zachování stability a ovladatelnosti, jimiž byl proslulý už předchozí model, chtěli konstruktéři dát jizdním vlastnostem nové ZZR sportovnější charakter. Základní geometrie hliníkového Monocoque zůstala tedy bez větších změn, víc se ale pracovalo s tuhostí rámu, zejména v oblasti hlavy řízení  a uchycení čepů kyvné vidlice. Ta je o centimetr delší než u předchozího modelu, a mírně se prodloužil také rozvor. Tlumiče vpředu i vzadu dostaly v zájmu sportovnějšího chování tužší pružiny. Na zbrusu novém designu ráfků se ušetřilo poměrně dost hmotnosti: celkem skoro půldruhého kila. Pohotovostní hmotnost celého motocyklu pak činí 268 kilogramů.
O bezpečné zpomalení z až třísetkilometrové rychlosti se budou starat tři kotoučové brzdy: přední kotouče o průměru 310 mm osazené čtyřpístkovými radiálními třmeny a zadní 250mm kotouč s dvoupístkem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (25x):
Motokatalog.cz



TOPlist