ktm_cerven




Kawasaki zvažuje výrobu dílů na historické modely, první bude hlava na Z1

Možná to taky znáte z vlastní zkušenosti: máte doma třicet, čtyřicet let starou motorku, takovou tu poctivou kovařinu, kterou si hýčkáte. Jenže občas v ní něco zakuká, tak jdete k dealerovi a on vám řekne, že daný díl už není ani u výrobce. Prostě hotovo, vyprodáno, šmytec, není a nikdy nebude. Jenže to tak být nemusí.

Tohle je u youngtimerů prostě k vzteku. Kolikrát krásná motorka, potřebujete jednu malou prkotinu, bez níž to nechce běhat, a jste nahraní. Takže po nocích prolézáte eBay, zkoušíte různá evropská vrakoviště, často kupujete celý vrak z opačného konce světa, žadoníte po řemeslnících…
Že by náhradní díly na rozšířené historické motocykly mohly mít i nějaký komerční potenciál, to ale začínají zjišťovat i sami výrobci. Třeba v takovém BMW to vědí už dávno, v programu BMW Motorrad Classic se dá koupit na staré „brambory“ leccos. Není to za hubičku, ale tady se dostáváme do fáze, kdy peníze jsou až na druhém místě. Prostě to potřebujete. A nedávno také Kawasaki oznámila, že zvažuje spuštění podobného programu. Začne prý tím, že vyrobí 1000 ks hlav na první verze legendárního čtyřválcového superbiku Z1, který měl svou premiéru v roce 1972. To byla devítistovka, o rok později vznikla pro Japonsko menší verze 750RS, nazývaná též Z2. Celkem se obou těchto modelů v různých variantách po světě prodalo 120 000 kusů a do dnešních dnů jich pořád běhá dost. A potřebují náhradní díly.

Proč právě hlavu, to netušíme. O žádných chronických problémech u Z1 právě s kebulí nevíme. Ale prý na ně byla z trhu poptávka. Díly každopádně budou vyráběny podle původních plánů a specifikací, ovšem moderními postupy. K zákazníkům se hlavy mají dostat včetně ventilů a zdvihátek, ovšem nejprve jen k těm domácím. Všechno je zatím v řešení, cena i způsob prodeje, který by měl být přes speciální webovku někdy od podzimu s dodáním napřesrok. Potom se uvidí, jestli se začne prodávat i do světa. A hlavně, jestli to skončí hlavami, nebo přibudou i další díly, vše záleží na zákaznické odezvě. Je jasné, že majitelé raritních kousků mají smůlu, kvůli třem kusům na světě v Japonsku nebudou ani rozsvěcet žárovku v dílně, ale na nejoblíbenější youngtimery by se mohly ty nejzákeřnější díly zase začít objevovat.

Autor článku obdržel prémii 24 Kč od 8 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist