yamaha_demo_tour




Kawasaki Z125: malá motorka na dvanáctkách

Po nedávném úniku první fotografie se nyní objevily kompletní a oficiální informace, hovořící o nové malé motorce od Kawasaki. Model Z125 navazuje na odkaz velkých naháčů „Zedů“ a míří na začátečníky, kteří jsou vybaveni řidičským oprávněním na malou motorku. Jako první přijde novinka na asijské trhy, jestli se bude prodávát také v EU uvidíme později. Jisté je, že importér v ČR pro rok 2016 s prodejem zatím nepočítá.

Srdcem motorky na malých dvanáctipalcových kolech je čtyřtaktní jednoválcová stopětadvacítka. Motor je chlazen pěkně postaru vzduchem a disponuje jednoduchým rozvodem SOHC s jednou vačkou umístěnou v hlavě. Výkon by měl být pro tento typ motorky adekvátní, a tedy nějakých 9,5 koně.

Převodovka je čtyřstupňová, ale zákazníci budou volit ze dvou druhů spojky. Zatímco většina pravděpodobně sáhne po klasické spojce ovládané páčkou (s ní bude mít motorka název Z125 Pro), úplní začátečníci, kteří si příliš nevěří, budou mít možnost zvolit odstředivou automatickou spojku. Je potom docela dobře možné, že verze s odstředivou spojkou bude schválena i pro držitele řidičského oprávnění "B" na automobil, podobně jako malé 125 ccm skútry.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Jednou z domén „malého Zeda“ bude bezesporu jeho vzhled. Ostře řezané tvary doplní viditelný zadní tlumič, umístěný po straně motocyklu. Výfuková koncovka je po vzoru velkých motorek zakončena do boku na úrovni kyvné vidlice a koleno výfuku je skryto plastovým klínem pod motor. Přístrojový panel tvoří kombinace digitální rychloměru a analogového otáčkoměru, u kterého nechybí ani ukazatel zařazeného rychlostního stupně.

I přes drobné rozměry, se na Z125 posadí ještě spolujezdec. Brzdy mají efektní „okousané“ kotouče o rozměrech 200 mm vpředu a 184 mm vzadu a obě disponují jednopístkovými brzdiči. To sice není příslibem nijak drastického brzdného účinku, ale k zastavení stroje, jenž má pouhých 101 kilogramů hmotnosti, to stačí relativně hravě.Jednoznačně největším konkurentem pro Z125 bude podobně koncipovaná Honda MSX125. Můžeme spekulovat, že Kawasaki nastaví i podobnou cenu, která by neměla přesáhnout 80 tisíc korun. V ČR se s novinkou pro sezónu 2016 zatím ale nepočítá.

Náš tip

Přečtěte si redakční test malé Hondy MSX 125.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):
Motokatalog.cz



TOPlist