Kawasaki vrací do nabídky čtyřstovky
Text: Jan Rameš | Foto: Kawasaki | Zveřejněno: 3.6.2022 | Zobrazeno: 12 670x
Dobří holubi se vracejí. Tímto heslem bychom mohli za poslední roky označit spoustu motocyklových modelů, které nejprve z nabídky svých značek vypadly, nejčastěji kvůli nějakému euro-strašáku, aby se po roce či dvou s velkou slávou vrátily. Přesně to se teď děje s modely Z400 a Ninja 400 u Kawasaki.
Kapitoly článku
Zelená japonská značka je vůbec expertem na tyhle velké návraty, vzpomeňte třeba na W800 nebo nedávno základní Versys 1000. A klidně vsadím sousedovu ledvinu, že sportovní H2 taky ještě neřekla svoje slovo. Každopádně čtyřstovky v nabídce citelně chyběly, mezi maličkými stopětadvacítkami a přeci jenom většími šestsetpadesátkami byla docela díra. I cenová.
Co je na vracejících se modelech Z400 a Ninja 400 jiného? Samozřejmě že motor, resp. jeho naladění, aby prošel zkušebnou a mohl se pyšnit razítkem, že jeho čmoudíky a hlasový projev odpovídají normě Euro 5. Co všechno se měnilo, to si Kawasaki nechává pro sebe, tisková zpráva je velice strohá, pouhým okem vidět jsou akorát jinak zakroucené výfukové svody. Silové parametry 399kubíkového dvouválce jsou téměř stejné, výkon 33,4 kW/45 koní při 10 000 otáčkách zůstal, akorát krouťák se zmenšil o jednoho ňůtnmetříka na 37 Nm při stejných 8000 otáčkách.
Zajímavé je, že naháč Z400 má psaných i nadále 167 kg s plnou 14litrovou nádrží, ovšem u supersportu Ninja 400 je najednou šestikilový nárůst hmotnosti na 174 kg. Ale ono to s těmi údaji asi je ještě trochu divočina, u brzd se také dočtete, že vzadu má být 193mm kotouč a vpředu 286mm (někde potom píší 290 mm), euro-čtyřkoví předchůdci měli 220 a 310 mm, a když porovnáte fotky (a že jsem to dělal opravdu hodně precizně), tak vidíte, že ty brzdy jsou úplně stejné.
A takhle to nejspíš bude se vším. Z400 i Ninja 400 zkrátka zůstávají stále stejnými stroji, nečekejte žádný TFT displej s konektivitou, akorát prostě euro-pětka a nové barvy. Naháč bude v černo-zelené a zajímavé bílo-šedé s červenými proužky, supersport v závodní KRT zeleno-šedé s červenými proužky a v tmavě šedé se zelenými prvky. Cena je zatím neznámá, neoficiálně se mluví o zdražení v řádu několika procent, takže jestli Zed stával 155 a Ninja o desítku víc, viděli bychom to na něco kolem 160 a 170 Palackých. Ale to je jenom náš odhad. Co je určitě dobrá zpráva, že ač jsou obě čtyřstovky modelový ročník 2023, do České republiky by první kusy měly dorazit ještě před začátkem nového školního roku.