Kawasaki slaví 50 let modelů Z

Půl století jedné modelové řady, to samozřejmě žádný výrobce nenechá projít bez povšimnutí. U Kawasaki tohle výročí letos slaví sportovní naháče řady Z a zelená značka začíná narozeninovou párty hned na počátku roku čtveřicí modelů 650 a 900 v barevném provedení Z50th.

Kapitoly článku

Letos je to přesně 50 let, co Kawasaki přišla se svým ikonickým čtyřválcem Z1, původně označovaném jako 900 Super Four. Šlo o nejsilnější japonský stroj, který přebral žezlo Hondě CB750, představené o čtyři roky dříve. Co se poté v řadě Z dělo, to vidíte dole v moc pěkném videu, a dost možná v něm najdete motorky, které jste buď měli, nebo ještě máte. Anebo jednou budete mít, kdo ví… Každopádně už teď si můžete pořídit „narozeninové“ verze čtyř, tedy vlastně pěti modelů. Co to znamená? Že Z900 se v designu Z50th bude dělat jak ve své „plnotučné“, tak 70kW variantě. Na výběr bude z obou šestsetpadesátek i obou devítistovek, tedy těmi moderně tvarovanými základními modely a retro verzemi RS. V řadě Z aktuálně najdete ještě stopětadvacítku a kompresorovou Z H2, ty se ale tváří, že se jich oslavy netýkají. Zatím.

Historie řady Z

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Verze Z50th se o základu budou lišit pouze lakováním, žádnou dodatečnou výbavu nečekejte. A bude to vlastně ve dvou skupinách. První je tvořena modely Z650 a Z900. Tyto stroje mají lakování červenou barvou Firecracker Red s tmavomodrými a stříbrnými pruhy, což je vzor, který měla v 80. letech Z1100GP, nejdůležitější Zed se vzducháčem té doby. A tyhle odstíny jste mimochodem našli i na GPZ900R. Červené ráfky mají stříbrné proužky, na předním blatníku najdete logo Z50th, sedla mají speciální potahy. Větší devítistovka přidává ještě zlaté kluzáky přední vidlice, s těmi nikdy nic nezkazíte. K motorkám dostanete knihu o historii modelu Z, která se jinak prodávat nebude.

A stejný dáreček dostanou i ti, kdo sáhnou po výročních verzích modelů Z650RS a Z900RS. Ty mají jiné lakování, nicméně tuhle Candy Diamond Brown barevnou kombinaci v ikonickém retro designu Fireball máme ještě v živé paměti – s ní Kawa své devítkové ereso představovala při jeho premiéře na podzim 2017. Pro Z650RS je to ale každopádně premiéra, a ono když se podíváte na devítistovku, tak ani ta není úplně stejná jako před čtyřmi roky, liší se třeba jinými samolepkami nebo nápisy DOHC na obou bočních krytech motoru. Obě výroční eresa potom mají zlaté ráfky a sedla s jinou texturou a prošíváním, navíc doplněná o chromovaná madla pro spolujezdce. Takové decentní krásky. Uvidíme, co nám Kawa naservíruje dál, protože nevěříme, že tímhle by její vzpomínání na slavný superbike Z1 končilo.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist