Kawasaki přiostřila svou KX250

Zelená značka představila portfolio svých offroadů pro rok 2023. Najdete zde i nadále stroje od dětských modelů po ďábelskou čtyřipade v motokrosovém i endurovém provedení. Nejvíce změn prodělala motokrosová dvěstěpadesátka, která má být především ještě silnější.

Kapitoly článku

A vlastně se dá říci, že KX250 je jediným strojem, který do příští sezóny vstoupí s nějakými úpravami. Neboť všechny ostatní modely mají jedinou změnu, a sice že se na jejich jednoduché grafice vyměnil zlatý proužek za bílý. Nic jiného jsme neobjevili a ani Kawasaki nic jiného neavizovala. To ale není nutně špatně, vždyť ten kolotoč občasných „změn pro změny“ byl už na hlavu. Důležité je, že si u Kawasaki vybere snad každý příznivce jízdy v terénu. Začíná se na maličkém čtyřdobém KLX110R se čtyřkvaltem a automatickou spojkou, z něhož mlaďoši mohou přezbrojit na první opravdu ostrý motokros, a tím je dvoudobá střela KX65. Po ní následuje pětaosmdesátka, jež je k dispozici na malých i velkých kolech, a potom už je to jen a pouze o čtyřech dobách – motokrosy KX250 a 450 a endura KX250X a KX450X. Kawa na jiné trhy dodává ještě KLX450R, to u nás v nabídce není, ale důležitější zprávou je, že modely X (což jsou takové spíše cross-country) můžete mít i se silniční homologací.

Ovšem ono to ani s tou KX250 není nějak extra divoké, co se úprav týče. Vyloženě novým modelem bychom „třiadvacítku“ nenazvali. Vahadla na ventily má od modelu 2020, o rok později přibyla membránová spojka s hydraulikou a elektrický startér… I tak se ale inženýři Kawasaki do motoru opět pustili a dostali z něj více síly v kompletně celém rozsahu. Sací ventily nad jinými písty mají menší průměr talířků a jsou v trochu jiné vzájemné pozici, což má zlepšit plnění válce, do něhož jde směs z airboxu přímější cestou. Může za to i přemístění vstřikovače z vrchní do spodní části potrubí. O deset centimetrů delší výfukový svod potom přidává točivý moment ve spodních a středních otáčkách. Aby se ta přidaná síla lépe zvládala, dostal rotor magneta větší rotující hmoty. Jezdec ale možná více ocení lehčí chod spojky, převody inspirované AMA (delší jednička i dvojka) nebo odolnější řešení ojničních ložisek.

Co se podvozku týče, tady se pro inspiraci sahalo pro změnu do All-Japan Motocross šampionátu. Přední vidlice má stejné pružiny, ale jinou výšku oleje, v zadním tlumiči je potom udělané tužší tlumení komprese, to vše pro jistější pocit při naklonění do zákruty, snadnější udržení stopy ve vinglu a následně lepší adhezi při akceleraci. S tou pomáhá i širší zadní pneumatika o rozměru 110/90-19 namísto předchozí stovky, přičemž OEM obutím jsou Dunlopy MX33. Poslední drobností jsou lehčí stupačky (o 430 gramů!), jež jsou o 5 mm širší a umístěné o 3 mm více vzadu.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



motoguzzi_kveten
Objednat reklamu
TOPlist