yamaha_kveten




Kawasaki představila levné endurko KLX230

Rádi se svezete v lese nebo po polích, ale nepotřebujete na to ostré enduro se všemi jeho neduhy? Chcete motorku, která bude levná, servisně nenáročná a v případě potřeby ji opravíte kladivem a tupým šroubovákem? Kawa právě představila takový malý traktůrek, který by měl tyhle požadavky splňovat.

Kapitoly článku

Ne všichni, kdo tíhnou k offroadu víc než k silnici, k životu potřebují ostré enduro s nekonečnými zdvihy odpružení, štěkajícím motorem a cenovkou malého auta. Na tom do školy, na poštu, pro ty milionkrát zmiňované rohlíky anebo ráno do Kolbenky jezdit nebudete. To ale neznamená, že byste do zmiňovaných destinací neměli chtít dojet i přes les (samozřejmě svůj, že) nebo po polních cestách mezi vesnicemi. Univerzální nenáročná motorka, to je přesně to, co vám v garáži chybí. A co od euro-čtyřkové genocidy chybělo i Kawě v portfoliu, když její oblíbená KLX250 vypadla z nabídky.

Je právě představená KLX230 nástupcem tohoto modelu? Ano i ne. Ano v tom smyslu, že zaujímá místo levného otloukánka s terénními schopnostmi. Ne, pokud se bavíme o použité technice. Dvěpade byl čtyřventilový dvouvačkový vodník s uškrceným výkonem 22 koní, namontovaný v šasi z KLX300, tedy pravověrného blátomila, a tedy vybavený hliníkovou kývačkou, USD vidlicí a možností tyto všelijak nastavit. To nová dvěstětřicítka má techniku mnohem jednodušší. Její motor si musí vystačit s chlazením vzduchem a pouhou dvojicí ventilů, rám je sice stejného typu, ale kyvka jednoduchá jeklová a přední vidlice klasická, přičemž nastavit si můžete jen zadní péro. Prostě levná motorka, což dvěpade nikdy tak úplně nebyla, ta nová v době své premiéry stála 140 tisíc. Kolik bude stát KLX230, to se ještě neví, ale podle různých indicií si myslíme, že by to mohlo být do stovky. To je sakra rozdíl, který vysvětluje použitou techniku.

Celkově ta motorka není postavená vůbec blbě. Vlastně by to mohlo být docela příjemné svezení. Motor, ač objemově menší a technicky méně sofistikovaný než u staré dvěpade, překvapí zajímavými a hodně podobnými parametry: 19 koní a bezmála 20 newtonmetrů. Vzhledem ke konstrukci se dá očekávat slušný zátah odspodu, což je v téhle motorce rozhodně důležitá vlastnost. Stříkačka, elektrický startér, šestikvalt, to jsou samé dobré zprávy, stejně jako bandaska na 7,5 litru paliva. Digitální přistrojovka nabízí dokonce i palivoměr. Jsme zvědavi na převody, ale tipli bychom si, že přes stovku by KLX mohlo pelášit, aniž by utrpěla použitelnost v terénu.

Do toho se určitě nebudete muset bát vyrazit. Protože zdvihy odpružení jsou slušných 220/223 mm, světlá výška potom 265 mm, kola mají klasické endurové průměry 21 a 18 palců. Na motokrosovou trať to moc nebude, ale kdejaký kořen nebo výmol s tím určitě zdoláte. Jízdní pozice vypadá v cajku, ploché užší sedlo, hrazdová řídítka a především poměrně široké a zubaté stupačky, to mají mazlíčci do terénu rádi. Brzdy jsou kotoučové, otázky vyvolává akorát ABS. Kawasaki říká, že jde o její první „dual-purpose“ antiblok, ale co přesně to znamená a jak to bude fungovat, to zatím netušíme. Snad to nebude moc velký srandokaz.

Takhle na první dobrou na nás nová Kawasaki KLX230 působí jako fajn nápad. První kusy by se na evropský a potažmo i náš (pořád ještě do Evropy patříme, že) trh měly dostat v srpnu, těsně předtím bychom se měli dozvědět i přesnou cenovku. Ale počítáme s tím, že bychom se mohli vejít do té magické hranice 100 000 Kč, jen je otázka, o kolik. Vlastně jediné, čím nás Kawa poněkud zarmoutila, je barevné provedení. Pro starý kontinent je plánováno jediné, a to černé se zlatou grafikou. V Asii budou mít mnohem zajímavější, schválně se podívejte. Ale vsadíme se, že minimálně ta zelená bude v nabídce dříve či později taky. Vždyť co by to bylo jinak za Kawu?

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 24 Kč od 9 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist