globalmoto_duben_nolan




Kawasaki novinky: Versys-X 300, Z650 a Z900

Také Kawasaki přivezla do Milána několik zajímavých novinek - zatímco bližší představení naháčů Z650 a Z900 jsme již předem čekali, prezentace menšího cestovního endura Versys-X 300 patřila k příjemným překvapením dnešního dne.

Kapitoly článku

před měsícem jsme informovali, že naháče Z800 a ER-6n, nesplňující emisní normu EURO4, budou od příštího roku nahrazeny dvojicí Z650 a Z900. Dnes jsme oba Zedy poprvé spatřili naživo a známe i jejich parametry.

Z650

Stejně jako v kapotovaném souputníkovi Ninja 650, i v případě naháče prošel radový dvouválec o objemu 649 ccm výraznou proměnou, která sice znamená mírné snížení výkonu (68 koní/8000 ot. a 66 Nm/6500 ot.), ale zároveň by měla přinést plynulejší výkonovou křivku, posunutí zátahu do nižších otáček a nakonec i sníženou spotřebu, která by dle tvrzení zástupců Kawasaki měla atakovat 4L/100 km, což při 15litrové nádrži slibuje solidní dojezd.

 

Snížení najdeme též v kolonce pohotovostní hmotnost, kde se skví údaj 185 kg. K tomu přispěl i přepracovaný podvozek v podobě nové hliníkové kyvné vidlice, vypůjčené z Ninji. Začátečnickou přístupnost naháče na 17“ kolech podtrhuje nízké sedlo (790 mm), antihoppingová spojka a standardní ABS. K dispozici je také seškrcená verze 35 kW.

Z900

Ještě o něco ostřeji řezanými tvary a agresivněji vyhlížejícím světlometem se pak chlubí větší brácha, Z900. Čtyřválec o objemu 948 ccm vznikl snížením vrtání motoru z litrového Zeda a nabízí 125 koní (9500 ot./min.) a 99 Nm (7700 ot./min.). I díky novému příhradovému rámu a hliníkové kyvce je pohotovostní hmotnost devítistovky 211 kg, což je citelné snížení proti staršímu Z800. Stavitelný podvozek doplňuje přední 41 mm USD vidlice. Výška sedla je 794 mm.

Sportovním nárokům bude čelit přední dvojitá kotoučovka osazená čtyřpístkovými třmeny. Ani zde nechybí antihoppingová spojka. Kapacita nádrže je 17 litrů, přičemž i tentokrát Kawasaki slibuje sníženou spotřebu.

Versys-X 300

Zajímavou novinkou, jejíž prodeje začnou během příštího roku, je malý adventure-bike Versys-X 300. Základem kompaktního cestovního endura je řadový dvouválec 296 ccm, osvědčený z modelů Ninja 300 a Z300. Kolem něj však Japonci postavili zcela nový rám a podvozek osazený drátěnými koly v konfiguraci 19“ přední (pneu 100/90) a 17“ zadní (130/80).

O tlumení terénních nerovností se postará dlouhá přední vidlice (prům. 41 mm) a zadní centrál Uni-Track. Také zde potkáme antihoppingovo spojku, ABS nebo duální brzdy Nissin, nádech moderny přináší dva LCD displeje včetně ukazatele zařazené rychlosti, doplňující na přístrojovce klasický analogový otáčkoměr.

17litrová nádrž by dle tvrzení šéfů vývoje měla umožňovat dojezd bezmála 400 km. Kawasaki prozatím odtajnila, že třístovkového Versyse plánuje vypustit na trh ve dvou modifikacích – cestovnější verze Urban by měla mít kryty rukojetí a 30litrový zadní kufr, terénnější verze Adventure se zase liší ochranným rámem pod motorem a dvojicí 17litrových bočních kufrů. Centrální stojan má být osazen na obou variantách.   

 Z1000 R edition

Další novinkou v podání Kawasaki je také vylepšená verze litrového Zeda. Pod označením R edition se totiž skrývá nejen nová zelenočerná metalíza, ale především modernizované prvky podvozku. Do dvojice předních 310 mm kotoučů se nově zakusují radiální třmeny Brembo M50, doplněné pancéřovanými hadičkami. Sporotovnější charatker R edition podtrhuje nový zadní tlumič Öhlins S46DR1S, stavitelný přes dobře dostupný otočný ovladač. Menší modernizace se odehrála i v oblasti Zedovy elektroniky, a tak se na přístrojovce nově setkáme s ukazatelem nejoptimálnějšího řazení vyšších rychlostí. 

 

Informace o redaktorovi

Jan Krajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist