Kawasaki KLE500 je novým přírůstkem světa půllitrových adventur

Hodně propíraná kategorie lehkých adventur s objemem do půl litru získala nového a velmi očekávaného zástupce. O tom, že Kawasaki vrátí na trh KLE, jsme věděli od loňského roku, kdy stroj poodhalila v rámci veletrhu EICMA. Nyní se můžeme KLE500, navazující na podobně koncipovaný model z přelomu milénia, konečně pokochat v plné kráse.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Off-road novince dominuje 21“ přední kolo s nízkým blatníkem (až se člověk musí ptát, jak by to vlastně vypadalo s vysokým) a výhružně „vytrčenou“ tváří s dvojicí čoček, evokující současnou generaci naháčů řady Z. Podle aktuálních trendů je stavba úzká a vysoká po vzoru rallye speciálů. Nádrž je šestnáctilitrová, vysoký větrný štítek nastavitelný ve třech krocích v rozsahu 55 milimetrů. Sedlem ve výšce 860 milimetrů, ale i volností pohybu, chce Kawasaki evokovat motokrosové speciály KX. Zadní díl sedla, který standardně počítá se spolujezdcem, lze vyměnit za sedlo Ergo-Fit z nabídky příslušenství, to je v rovině se sedlem jezdce a vytvoří tak nepřerušovaný celek. Stupačky mají vyndavací gumové vložky, pozice za řídítky má být samozřejmě endurácky vzpřímená.

Základem je příhradový rám z ocelových trubek, na který navazuje obyčejná ocelová kyvná vidlice. Zadní přepákovaný centrál KYB má nastavitelné předpětí, na přední obrácené vidlici stejné značky o průměru 43 mm nenastavíte nic. Zdvih zadního kola činí 200 mm, předního 210. Přední brzda je jednoduchá, s kotoučem o průměru 300 mm a klasickým dvoupístkovým brzdičem. ABS lze vypnout. Bohužel Kawasaki zatím neodhalila všechny parametry, takže nevíme ani ten velmi podstatný – hmotnost.

Motor je zavedený řadový dvouválec o objemu 451 cm3, který známe ze silničních modelů Z, Ninja a Eliminator. Výkon ani točivý moment Kawasaki opět zatím neuvádí, pokud však zachová stávající ladění, které se napříč silničními modely neliší, mělo by se jednat o 45 koní a 42,6 Nm. Jiný je každopádně sekundární převod 15/46, který podle Kawasaki ideálně strefuje poměr mezi cestováním na silnici a jízdou v terénu.

V nabídce bude klasická verze s LCD displejem, ale i lépe vybavené SE, které je vidět na jízdních fotkách. To dostalo TFT displej s konektivitou, LED blinkry (Kawasaki se skoro mohla plácnou přes kapsu a dát je i na základ) chrániče rukou, vyšší plexi a kryt pod motorem. Trubkový ochranný rám, který je vidět na jízdních fotkách, je v nabídce příslušenství, spolu s plastovými kufry, centrálním stojanem a dalšími položkami.

Po SE se ale vyplatí sáhnout i kvůli barvám – základní verze bude totiž dostupná pouze v nudné černé s černým rámem. SE pořídíte v bílé nebo šedé, kombinované se zeleným rámem, případně v „khaki“ zelené se stříbrným rámem. Do chybějících parametrů zatím počítáme i cenu, která samozřejmě nepadla. Zveřejněna bude až s blížícím se příchodem na trh, tedy před sezónou 2026.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist