yamaha_demo_tour




Kawasaki bude mít Zeda s kompresorem!

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
bledemon (126) napsal 21.09.2019 v 13:20

Eagleking: nějak se v tom motáš. Že je důležitý moment a to ZADNÍHO KOLA si napsal správně až teď. Ale příklad od Akuly, údaje výrobců a mysleli jsme i od tebe se týkal momentu na klice. Ty zadní se přece na každý kvalt liší a jsou dány napřevodováním zvoleným z motorových hodnot momentu a otáček, tedy výkonu!
Postav na sprint 100Nm stroje, jeden 60koní, druhý 180koní a poznáš důležitost výkonu. Nebo je nech zrychlit ze 100kmh.
Samozřejmě, že se k výkonu hodí znát objem nebo krouťák nebo otáčky a napřevodování, abys líp vytušil v jaké situaci pojede pěkně. Otáčkové stroje se sice musí o víc otáček vytočit, silové ale musí roztočit težší setrvačník a navíc nejsou tolik zesílené na pneumatiku.
Tyhle kawy potáhnou oproti powercruiserům i ve vysokých rychlostech (nad200) a to právě díky hyper výkonu (u naháče a do provozu nesmysl, proto to někteří chtějí )

Eagleking (16) napsal 20.09.2019 v 12:21

Kerut> vsak jsem to rikal, mechanicky vykon presne nula, to jen dokazuje co tady celou dobu rikam, vykon me nerekne nic o chovani motorky. Proto rikam ze je to jen marketing. Nicmene k clanku, ty masiny s kompresorem urcite budou zajimave ale ne kvuli nejakemu maximalnimu vykonu, ale pravem max momentu uz nekde v nizkych otackach, tedy brutalni akceleraci treba uz ve 2-3 tisicich otackach ikdyz tam bude mit jen 10% vykonu

Eagleking (16) napsal 20.09.2019 v 12:09

Hosi, na nic nezapominam. 1. Me vubec pro akceleraci nezalima co je na motoru. Me zajima pouze to co je na vystupu na kole bez ohledu na to co je na motoru a prevodovce. Apokud je na kole vetsi moment nez na kole druhe motorky, tak proste bude akcelerovat rychleji, fakt mevim, co jinehobtu resite. Snad si nemyslite, ze plynovou rukojeti nastavujete vykon?! Jen pro predejiti nedorozumeni -> Plynem nastavuji mnozstvi paliva, tim explozi a tlak ve valci, tim i silu tlacici na kliku a tim urcite ne vykon ale moment! Uz to ze vykon nelze merit primo ale prave pres moment + otacky to potvrzuje. Resp. hosi, pro me za me, klidne si merte kone, ikdyz jich budete vyuzivat 10%. Me bude vzdycky zajimat moment, protoze to je ta sila ktera me zatlaci do sedla kdyz otocim plynem.

akula (3) napsal 19.09.2019 v 21:17

Kdepak, nezapomínám, jen už nevím, jak bych to srozumitelně slovně podal , tak jsem to omezil na jedny konkretní otáčky a rychlost pro zjednodušení

kerut (51) napsal 19.09.2019 v 20:59

akula> ...a oba uplne zapominate ze kazdej motor ma jinej prubeh, neco vic konkavni, neco min konkavni... akcelerace je nerovnomerna a cokoliv skutecne "pocitat" lze pouze integraci momentu pres ten prubeh v otackach... ale to je fuk

kerut (51) napsal 19.09.2019 v 20:57

Eagleking> ad elektromotor.. no celkem jednoduse, protoze tam tece proud jako krava
moment je velikej ale otacky nulovy, takze vykon na zadnim kole jak sam uhadnes taky nulovej, ovsem prikon opet umernej tomu proudu... ta fyzika je samy kouzlo a zahada

akula (3) napsal 19.09.2019 v 20:54

Eagleking> Poslední pokus, přijde mi, že hazím hrách na zeď...
To, co píšeš, by platilo, pokud by kolo bylo namontované rovnou na klikovce... Jaksi zapomínáš, že tam je jěště převodovka, sekudár a většinou i primár... Čím víc ten motor točí, tím víc ho můžeš zpřevodovat do pomala - do síly.

JohnnyS08 (218) napsal 19.09.2019 v 18:05+1

Eagleking> Bejt tebou, tak už bych do toho dál nezabrušoval...

Jinak na rozdíl od některejch spoludiskutujících doufám, že žádnej downsizing se konat nebude, bude to litr s kompresorem a pojede to jak píchlý prase

JA-NE (767) napsal 19.09.2019 v 15:20

Neni nad poriadny guletrhajuci nahac

Eagleking (16) napsal 19.09.2019 v 15:17

>Akula Samozřejmě že nemáš pravdu, sám píšeš že nás zajímá obvodová síla na zadním kole, tedy jestli jedno kolo budu rozmotávat 100 Nm, tak určitě bude zrychlovat 2x rychleji, než to s 50 Nm (samozřejmě za předpokladu stejného průměru kol). A v tém příkladu, pokud to HD bude mít větší točivý moment, tak určitě bude mít větší odpich než rozvášněný vysavač.
Jen pro zajímavost, jak může mít elektromotor maximální moment i při nulových otáčkách, tedy nulovém výkonu, když tvrdíš, že moment se odvozuje od výkonu?

sramis (95) napsal 19.09.2019 v 08:55

Ackoliv to nebude nic pro me, vzdy si rad poctu o nejakych zajimavych technologiich, ac ne uplne novych.

akula (3) napsal 19.09.2019 v 07:56

>Eagleking, přečti si ještě jednou ten můj příklad, v klidu si to spočítej se všemi okrajovými podmínkami, co jsem k tomu napsal a vyjde ti, že nemáš pravdu
Zajímá nás obvodová síla na zadním kole, kterou jsou motor+převodovka schopné vyvinout na zadním kole.
Pokud při stejné rychlosti točí jeden motor 2x tolik otáček, tak jeho převodovka má 2x takový převod do pomala.
Nebo mi snad chceš tvrdit, že HD s krouťákem jak kráva bublajícím na 2500 ujede R6 vytočenej na 12000?

nunymaster (41) napsal 19.09.2019 v 06:28

Ale aby udělali velký Véčko pro Vulkána to ne ... ale těchhle nesmyslu sypou plný hrstě...

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 19.09.2019 v 01:36+1

nezapomenu na typka co prijel s R1 do servisu, kde sem zrovna byl (nekdy kolem 2003). nemel predni plexi na ty motorce, slezl, prisel a povida "covece bez toho stitku to ve 300 uz zacina bejt trochu neprijemny" myslim, ze svoje fanousky z klubu bezmozku si to najde, resp. presne na tohle cekaj!

RadiM3 (8) napsal 18.09.2019 v 20:44

Víc takových úchylaren!!! V autě budu mít 0.3 l a tři turba + 50 litrů ADblue, tak chci do obýváku parkovat motorku s nesmyslnym MACHOMOTOREM

kerut (51) napsal 18.09.2019 v 20:16

Eagleking> no pokud bude mit ten moment konstantni v celym spektru, tak urcite

uvadenej moment (obecne u vsech motoru) je maximalni, v nejakejch konkretnich otackach, bez prubehu v otackach z nej nejde spocitat naprosto nic..

Jinak kompresor konecne to nekoho napadlo.. byt se zpozdenim asi 70let.. :D

Eagleking (16) napsal 18.09.2019 v 20:11

> Akula, ale hovno, pokud jedna motorka bude působit 100 Nm, pak určitě bude zrychlovat přesně 2x rychleji než ta s 50 Nm

LuckyLoser (89) napsal 18.09.2019 v 18:42

Deluxa: co Tě sere?

vopák (51) napsal 18.09.2019 v 17:38-1

pk14:Čistej střed,fakt sem se zasmál..
deluxa: To nemůžeš myslet vážně tyhle štěky ne?Viděl si to tak na fotce,ale už šíříš moudra,jak je to neohrabaný,těžký..marketing retardovanej..

Mig_35 (345) napsal 18.09.2019 v 17:20

Deluxa: jednou jsem potkal kompresorovou Ninju a všechno co si o ní můžeš myslet je snad i pravda, až do té doby než tě předjede a slyšíš jí ještě na tři kilometry daleko:)

Mig_35 (345) napsal 18.09.2019 v 17:19

jenom fabuluju, ale nebude to konečně ta přeplňovaná šestistovka?

x-neo-x (0) napsal 18.09.2019 v 16:10

Mám Z1000 první 3 kvalty není na zadní problém... To jako to pojede po zadním i na 6??! Na co to.

afro-r1 (513) napsal 18.09.2019 v 15:21

Ono se to do marketingu moc nehodi, ale dost silny argument pro preplnovani budou i budouci emisni normy..

kawasaki-zr7 (11) napsal 18.09.2019 v 14:35+1

Mě se nejvíc líbí ty hadice na ZXR 750.

Duranga (132) napsal 18.09.2019 v 13:44

Co myslíte, dají časem kompresor i do menších motorů?

pk14 (175) napsal 18.09.2019 v 13:25+1

Deluxa: nejvyšší čas aby jsi v KHI svolal na zítra valnou hromadu! Už pět let vlastně tápou, neví vůbec co dělají a kompresor je táhne do pekel...
A nebo si někde třeba jen tu H2SX alespoň na hoďku půjč. Ale hlavně vrať!

deluxa (347) napsal 18.09.2019 v 13:16-3+1

H2 je skareda,neprakticka, tazka,nemotorna a draha motorka. Rozhodne s nou na takom okruhu nebudete najrychlejsi aj keby tam dali na zadne koleso 500k a siel na tom Rossi To iste caka aj Zko? Zrejme ta retardacia managementu dorazila po Yamahe aj do Kawasaki. Alebo to je len umysel, rvat do takych stratovych projektov peniaze aby drzali prestiz a kredit znacky s konkurenciou. Prospekt,zazitok z vystavy alebo krasna fareba web stranka toho znesu naozaj vela. Sice to znie neuveritelne ale aj na zaklade toho ake ma kto vykonne top modely si ludia kupuju taky lowend,skuter alebo strednu tiredu.

Heki (401) napsal 18.09.2019 v 12:55+1

U těchdle motorek o rychlost podle mě nejde - respektive ne v první řadě. Koupíš si to proto, že Ty (a všichni ostatní) víš, že je to brutální a to nejvíc co je na trhu. Odpich to bude mít jako kráva, ale to ještě neznamená, že Ti v zatáčkách neujede borec na padesátikoňské motorce...

Nicméně to je přesně jeden z těch strojů, jejichž plakát máš doma na stěně a každý se na tom chce projet. Co na tom, že když honíš desetiny na okruhu, asi si koupíš něco jiného.

akula (3) napsal 18.09.2019 v 11:22-1+1

Příklad, když vezmu dvě stejně těžký motorky se stejným aerodynamickým odporem jedoucí 100km/h. První bude točit 5000 otáček za minutu a v těch 5000 bude mít krouťák 100N.m. Okamžitý maximální výkon je 52kW. Druhá bude točit 10000 otáček za minutu a v těch otáčkách bude mít 50N.m. Okamžitý maximální výkon je taky 52kW. V tu chvíli ty motorky budou mít stejný odpich.

akula (3) napsal 18.09.2019 v 11:12+1

>Eagleking, Právě že ne . Točivý moment je sám o sobě nic neříkající veličina. Potřebuješ ještě jeho závislost na otáčkách a to je právě ten výkon. Čistě podle momentu motoru můžeš porovnávat jen pokud by bylo identické zpřevodování, což většinou není a potom musíš porovnávat moment na zadním kole.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist