yamaha_srpen




Kawasaki bude mít Zeda s kompresorem!

Tohle je pro milovníky agresivních naháčů pecka jako blázen a nás těší, že milánská EICMA nebude jen o Streetfighteru V4 od Ducati. Ale nepředbíhejme – kromě kratičkého videa zatím o nové přeplňované nahaté Kawě nevíme vůbec nic.

Někdy potřebujete pět hustě popsaných stránek A4, abyste pochopili, co vám vlastně výrobce předkládá za motocykl, a jindy stačí pár vteřin pohyblivých obrázků a víte vše. Tedy vše, co potřebujete vědět na to, abyste se sakra těšili. To je přesně případ nového přeplňovaného Zeda. Kawě stačilo roztočit vrtulku a do toho vsadit písmenko Z…

VIDEO: Supercharged Z

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Jak se bude oficiálně jmenovat, jaké bude mít parametry, jak bude vypadat? To všechno jsou otázky, na jejichž odpovědi si musíme počkat do začátku listopadu do Itálie. Jestli to bude H2 Z, nebo Z H2, anebo něco úplně jiného, čert ví. Ale tyhle kombinace vypadají celkem pravděpodobně – Z jako řada agresivních streetfighterů, H2 coby označení modelu s kompresorem. Těch má Kawasaki v současné době už šest, ačkoli ony to jsou fakticky vlastně jen tři. Verze sportovně cestovních raket H2 SX jsou tři (standard, lepší SE a k tomu ještě SE+ vybavená semiaktivním podvozkem), potom dvakrát sportovní H2 (standard a Carbon) a nad tím vším trůní psychopatická H2R bez silniční homologace, zato nafoukaná kompresorem tak, že její litrový čtyřválec na zadní kolo posílá 326 koní! Chudák zadní guma…

Je vcelku pravděpodobné až skoro jisté, že nový kompresorový Zed toho bude po technické stránce mít společného víc s řadou H2 než s ostatními Zetky. Pro Kawu bude jednoznačně jednodušší svléknout H2 SX než se snažit nacpat kompresor do Z1000, to by byla fakt blbost. Teď to bude o tom, jak se designérům Kawasaki podaří vtisknout há-dvojce nějakou tu Zedovskou tvář, ale řekli bychom, že to bude zase pěkné UFO. Určitě by bylo škoda schovávat ten příhradový rám, jen bude potřeba udělat kratší nasávací hrdlo ke kompresoru. To bude určitě velké designérské cvičení – ta trubice musí být vidět, ale nesmí až moc rušit.

Ale ono bude možná nejjednodušší moc neplastíkovat a nechat mluvit samotnou techniku. Vždyť ta je přeci na H2 to nejzajímavější. Co dalšího se Kawasaki rozhodne použít, je jen na ní: jestli bude jedna verze nebo víc verzí, jestli se můžeme těšit na barevný TFT displej či semiaktivní podvozek… Jsme hodně zvědaví, jaký výkon se téhle motorce Japonci rozhodnou dát. To je totiž taková taškařice s těmi „foukanými“ motory – pro jaký se rozhodnete tlak, tolik to pojede.

Jasně, velmi zjednodušeně řečeno, ale jde o to, abychom si uvědomili, že tady jsou možnosti obrovské. Cestovní H2 SX má 200 koní, sportovní H2 teď nově 243. Kawasaki se rozhodně pustí do té nejvyšší naháčovské ligy, kterou nyní ovládá MV Agusta Brutale 1000 s výkonem 208 koní. Až do loňska si přitom sportovní naháče „vystačily“ s výkony kolem 160-180 koní, když MV oznámila tu svou hodnotu, šli jsme do kolen. Stačí rok a bude vše jinak – Ducati do Streetfighteru V4 tutově nacpe také přes 200 koní a Kawasaki nebude chtít zůstat stranou. Tohle bude strašnej nesmysl – a my se ho už nemůžeme dočkat!

Autor článku obdržel prémii 21 Kč od 7 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist