husqvarna_svartpilen_801_2




Kawa vytáhla krosky pro rok 2013

Sezóna off-roadů začíná vždy podstatně dřív než ta silniční, a také motokrosové modely na následující rok se odhalují s největším předstihem. Kawasaki včera zveřejnila první obrázky a informace o novém KX250F a KX450F. Jak vidno, na motokrosech je pořád co zlepšovat.

Kawasaki KX250F

Z celé škály nejrůznějších vylepšení si u nové KX250F zaslouží zvláštní pozornost tři zásadní inovace, které čtyřtaktní dvěstěpadesátku posílají zase o kus napřed. Na podvozku je to druhá generace systému oddělených tlumičů přední vidlice, u motoru pak vyšší výkon a vyměnitelné mapy vstřikování v základní výbavě.
Nová přední vidlice s unikátními oddělenými tlumiči je oproti předešlému modelu o něco tužší, a slibuje lepší zpětnou vazbu od předního kola. Upravená konstrukce tlumících komponentů se postará o plynulejší chod tlumiče a ušetří tak předloktí jezdce. Nejlepší reklamou pro novou vidlici je fakt, že stejné komponenty používají jezdci továrního týmu Monster Energy Pro Circuit Kawasaki.
Naladění průběhu výkonu podle podmínek na trati bude u nové KX250F hračkou díky systému vyměnitelných palivových map. Stačí připojit konektor k řídící jednotce, a z počítače nahrát mapu pro tvrdé, střední nebo lehké podmínky. S pomocí kalibrovací sady KX FI si navíc každý jezdec může jednotlivé mapy přeprogramovat podle svého gusta.
Kromě toho se v systému vstřikování paliva změnil ještě tvar sacích tunelů, které se oproti loňskému modelu trochu narovnaly, a přímější proudění vzduchu do válce přispělo ke zlepšení výkonu ve vysokých otáčkách. Svou roli hraje také zvýšený kompresní poměr a další drobné modifikace pohonné jednotky.
Přední kotoučovka byla pro příští rok posílena novým hlavním brzdovým válcem a lepšími destičkami. Rám zeštíhlel o 4 milimetry, a společně s integrovanými plasty usnadní jezdci přenášení váhy. A aby každý na trati poznal, že má tu čest s nejnovějším modelem, KX250F změnila i svůj vzhled. Třináctka dostala nové polepy, černé eloxované ráfky, černé kryty předních vidlic a zadní blatník stejné barvy, a modře ozdobené části motoru.

Video


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kawasaki KX450F

Čtyřistapadesátka v loňském roce opět kralovala superkrosu v Americe a získala další titul AMA Supercross, a letos zaznamenala také řadu úspěchů, korunovaných dvojitým dablem v bulharském Sevlievu. Ani v kubatuře MX1 se ale nevyplácí spát na vavřínech, a tak do roku vstoupí KX450F zase v lepší formě.
Stejně jako u dvěstěpadesátky, také tady se pozorost soustředila na přední odpružení, motor a jízdní ergonomii. Kawasaki jako první použila u produkčního motocyklu pneumatickou vidlici (PSF), která k tlumení nárazů využívá namísto pružiny stlačený vzduch. Kromě větší odolnosti se vzduchové odpružení vyznačuje širším rozpětím nastavení.
Motor s upravenou korunou pístu a dosahuje lepšího průběhu výkonu ve spodních a nízkých otáčkách, podporován modernizovanou řídící jednotkou. Systém asistovaného startu, převzatý z továrních strojů AMA pomůže využít veškerý dostupný výkon při rozjezdech na kluzkém povrchu. Vyměnitelné mapy vstřikování nabízí stejné možnosti jako u dvěstěpadesátky, včetně individuálního přeprogramování pomocí kalibračního kitu.
Kromě palivových map má nová KX450F nastavitelnou také jízdní ergonomii. Jezdec si podle svojí postavy může vybrat ze čtyř různých poloh řídítek a dvou výšek stupaček. Drobné změny se nevyhnuly ani zadnímu odpružení UnitTrack, a přední brzda doznala obměny hlavního válce, destiček i kotoučů. Grafika a design korespondují se vzhledem dvěstěpadesátky.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist