yamaha_demo_tour




Intermot: Kawasaki 2009

Kapitoly článku

Kawasaki ER-6N a ER-6F

Zatímco kapotované eFko se mírně inspirovalo od nového stylu Ninja uvedeného loňskou podobou ZX-10R, naháče ER-6N zdálky nerozeznáte od loňského modelu. Zblízka je ale rozdíl hodně znát - dravěji tvarovaný svetlomet, úplně jiná přístrojovka, jiné boční kryty se směrovkami, upravený rým, líbivější madla spolujezdce a další a další drobnosti.
Těžko se to popisuje, ale tahle mašina prostě nabrala na svérázném charakteru a jde si vlastní cestou. Pouhá změna tvarů způsobila, že motorka vypadá mohutněji a o dost agresivněji a působí dojmem šelmy (no dobře, šelmičky, je to „jen“ šestka ;-) nakrčené dopředu a připravené ke skoku.
K tomu přispívá také odvážná přístrojovka s LCD otáčkoměrem, který jako by se inspiroval třeba u Ducati 1098. Podle tvrzení Kawasaki se podobné vylepšení odehrálo také uvnitř - žádné zásadní změny parametrů, ale vylepšení již tak slušných vlastností - snížení vibrací, vylepšení odpružení, lepší ovladatelnost i pro jezdce menší postavy. A když vezmeme v úvahu, že tahle motorka navíc byla na českém trhu za hodně dobré peníze, vypadá to, že konkurence zase bude mít těžkého soupeře. Kdo ovšem je při výběru mašiny limitován financemi, může sáhnout po předchozím modelu, jehož cena po uvedení této novinky klesla pod 140 tisíc.
Kapotovaná verze ER-6F je v porovnání s loňskem designově o hodně sportovnější a hrdě se hlásí k ostřejším sestřičkám řady Ninja. Odvážný kousek se skrývá  pod plexištítem, kde místo klasických budíků trůní plně digitální panel se všemi ukazateli. Moderní doba jde nezadržitelně kupředu a asi se s takovým řešením setkávat stále častěji.

Oficiální video ER6n:

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist