globalmoto_duben_nolan




Intermot 2010: Kawasaki

Kawasaki nechala čekat návštěvníky na svou prezentaci až do odpoledne, stálo to ale za to, neboť představila hned tři nové modely. V černozelených odstínech se tak představily nové litrové modely Ninja a Zed a krásné retro znovuobnovené řady W.

Kapitoly článku

Kawasaki ZX-10R Ninja

Ninja vždycky patřila mezi nejlepší a nejoblíbenější sportovní motorky na trhu. Aby si svou pozici udržela, přišla nyní japonská značka s velkými změnami. Ninja se v příštím roce pochlubí zbrusu novým rámem a tlumiči a hlavně motorem o síle 207 koní!
Za zvýšením výkonu stojí nové a lehčí materiály, z nichž jsou vyrobeny pohyblivé části motoru. Modernizací tak kromě pístů prošla i kliková skříň, díky níž má nový motor i vyšší těžiště, což slibuje zlepšení ovladatelnosti. Samotný motor je přitom umístěn blíže k těžišti celé motorky. Ještě lepší jízdní vlastnosti než dosud má podpořit také zcela nový hliníkový rám, jehož konstrukce posouvá váhu stroje víc na přední kolo.
K tomu se vpředu přidají nové tlumiče s technologií BPF (Big Piston Front). BPF slibuje díky většímu pístu (a tedy menšímu tlaku) jemnější a přesnější chod tlumičů. To samé si vývojáři slibují i od zadního centrálního tlumiče v součinnosti s lehčí a kratší zadní vidlicí. Zadní tlumič má navíc poskytovat širokou škálu nastavení, pomocí něhož bude nová Ninja maximálně ovladatelná na okruhu i při běžné jízdě na silnici. Ve znamení váhového úbytku se nesou i nová kola a přední maska s výraznějším vzduchovým sáním. Vvylepšení se dočkala i elektronická kontrola trakce kol a ABS. No a z fotek je zřejmé, že změnami prošel také design nové Ninji, který je nyní o poznání ostřejší, zachovává však typické rysy téhle motorky. Příznivci supersportů se tak mají diky Kawasaki v roce 2011 na co těšit.

Kawasaki Z-1000SX

Pozadu nechce zůstat ani litrový Zed, který prošel také odtučňovací kúrou. Podle odvážných prohlášení zástupců Kawasaki poskytne Z-1000SX univerzální jízdní zážitek a dosyta uspokojí jak milovníky ostré sportovní jízdy, tak i klidnější cestovatele, protože v sobě zkombinuje ty nejlepší vlastnosti rychlého supersportu a ovladatelného naháče.
Sportovnímu ražení motorky nahrává nový ostře řezaný design a motor, který má poskytovat větší porci výkonu ve vyšším spektru od 7000 ot./min. Zlepšenou ovladatelnost by, podobně jako u Ninji, měl podpořit lehčí rám, centralizovanější hmota motorky i přirozenější ergonomie řízení. Nový Zed zkrátka lépe „padne do ruky“ a k tomu prinasi živější a výkonnější motor. To vše v novém designovém balení.

Kawasaki W800

Kromě výrazně modernizované Ninji a vybroušeného Zeda ale japonská značka oživila i svou „wéčkovou“ řadu stále populárnějších retro-motorek. Už W650 ukázala, že v jednoduchosti je síla. Na úspěšný a pohledný retro-naháč nyní po několika letech navazuje model W800.
Už starší šestsetpadesátka se pyšnila parádním klasickým vzhledem motocyklů ze sedmdesátých let. Kulaté světlo, oblá chromovaná nádrž, zadní bubnová brzda a výrazný vysoký dvouválec - nová osmistovka k tomu přidává silnější motor se vstřikováním, který dosáhne maxima své síly už při 2000 ot./min. K pohodlí a příjemné ovladatelnosti přispívá i široké kožené sedlo, které podobně jako dvojice dlouhých chromovaných výfuků perfektně dotváří dojem retra.

VN1700 Voyager Custom

Kawasaki představila v Kolíně také novou verzi cruiseru Voyager 1700 s přídomkem Custom. Tenhle parník se pro rok 2011 může pochlubit lehce upravenou maskou nyní jen s jedním světlem a hlavně celočerným provedením jednotlivých komponentů, kterým dominuje černý motor, černá kola i černá přední vidlice.
Svým maximálně temným vzhledem budí Voyager Custom pořádný respekt. Pro bezpečnější jízdu je nyní Voyager vybaven elektronickými vychytávkami v podobě ABS ovládaného systémem K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) a nechybí ani elektronické vstřikování ETV.

Kawasaki Z750R

O novince Z750R jsme vás již informovali zde. Nyní se poprvé ukázala také veřejnosti v Kolíně nad Rýnem. Oproti svému předchůdci Z750 má nový Zed výkonnější brzdy s ABS, díky novým tlumičům také lepší podvozek sportovního ladění, ale především zaujmou ostře řezané rysy, které se projevily hlavně na přední masce a světlometu, díky nimž dostala Z750R pořádně agresivní výraz. K dispozici bude černá i zelená barevná varianta.

Informace o redaktorovi

Jan Krajíček - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (19x):



TOPlist