Další novinka Kawasaki: také Ninja SX bude 1100
Text: Jan Rameš | Foto: Kawasaki | Zveřejněno: 2.10.2024 | Zobrazeno: 5 839x
Ještě to není ani týden, co nám Kawasaki naservírovala nový Versys 1100, a už přichází další cestovní motorka se stejným agregátem, akorát čistě silniční: Ninja 1100SX. Změny jsou podobné, větší motor v jinak stejné motorce. Přibude ale druhá verze s lepším podvozkem.
Kapitoly článku
Ninja 1000SX byla novinkou modelového ročníku 2020, tedy o rok mladší motorka než poslední generace modelu Versys 1000, a tak se dalo očekávat, že když Kawasaki nenadělila jemu žádnou optickou změnu, ani Ninja se na žádného nového plastíku nedočká. Ale ono to určitě nebylo tolik potřeba jako u Versyse, vzhled Ninji není zdaleka tak kontroverzní, to je prostě hezká motorka. Takže si Japonci vystačili s barvami, standard bude v černé se zelenými proužky, vyšší verze SE, k níž se dostaneme, v zeleno-černé se zlatými prvky a v šedo-černé s červenými prvky.
Co je hlavní změnou, která z Ninji 1000SX udělala Ninju 1100SX, je jasné. Stejný příběh jako u Versysu se stejným agregátem, řadový čtyřválec dostal o tři milimetry delší zdvih, takže objem poskočil ze 1043 cm3 na 1099 cm3. U Versysu byl tenhle nárůst doprovázen výrazným navýšením maximálních hodnot výkonu i točivého momentu, což se u Ninji tak úplně nestalo. Dokonce výkon poklesl ze 143 koní na 136 koní. A přesto jsem přesvědčený, že ten motor pojede lépe. To proto, že zaprvé dříve bylo maximum výkonu při 10 000 otáčkách a nově už při devíti, a zadruhé je tady točivý moment. Jeho nejvyšší hodnota se zvedla ze 111 Nm na 113 Nm, což vypadá jako zanedbatelné, jenomže ono je ho opět dosahováno při nižších otáčkách (7600 místo 8000) a ten jeden Pionýr v objemu bude nejvíce znát hlavně dole a ve středním pásmu, tedy v oblastech, o kterých vám technické údaje nic neřeknou. Ninja dostane také vylepšený obousměrný quickshifter fungující už od 1500 otáček plus v převodovce delší pětku a šestku pro pohodovější dálniční cestování, a stejně jako u Versysu se zvětšil i průměr zadního kotouče z 250 na 260 mm. A taky je tady stejná USB-C zásuvka v tom škaredém bazmeku na řídítkách. OEM obutím nově budou Bridgestony Battlax S23.
V průběhu let jste si Ninju SX mohli pořídit s různými pakety doplňků, teď vůbec poprvé dostane ještě druhou verzi nazvanou SE. Ta se kromě barev (viz výše) bude lišit podvozkem, jak je u Kawasaki a jejích verzí SE zvykem. Brzdění tady bude zajišťovat kompletně italské Brembo, počítat můžete s opletenými hadicemi, radiální pumpou a monoblokovými třmeny M4.32, a odpružení bylo svěřeno firmě Öhlins. Tedy jenom na zadku, kde najdete tlumič S46. Ten má možnost nastavení odskoku a hydraulicky předpětí stejně jako u základního modelu, ovšem jak je u verzí SE zvykem, fungování bude přeci jenom o dost luxusnější. SE nabídne také v základní výbavě vyhřívané rukojeti. Za tuhle výbavu si samozřejmě něco připlatíte, ale není to rozhodně nic vražedného. Základní verze bude stát 351 900 Kč, tedy o pouhé čtyři, resp. dva tisíce korun (podle barvy) víc než současná tisícovka, za SE zaplatíte 394 900 Kč. Nicméně dá se očekávat, že vaše konto zhubne ještě trochu víc kvůli doplňkům, které Kawasaki na Ninju nabízí, třeba kufry jsou k téhle motorce prakticky povinností. První kusy novinky by měly být u dealerů na konci listopadu.
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.