globalmoto_duben_nolan




Jezděte tak, ať nerozšíříte tragické statistiky

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Thornet (6) napsal 18.03.2019 v 21:12+6

Pánové, všichni píšete příspěvky co mají hlavu a patu. Chtělo by to ale, aby si tyhle příspěvky přečetli řidiči aut a ne jen motorkáři. Je mi 34 a sám mám ŘP na moto od července 2018, ale ŘP na auto od roku 2004. Ale teprve s motorkou jsem si uvědomil, jak jsou motorkáři zranitelní. Když jsem jel s autem, tak nebyl u mě problém jet po okresce 120 - 130 km/h. Ve městě taky ty předpisy jsem nijak zvlášť nectil. Ale teprve od té doby, co mám papíry na motorku jsem si uvědomil spoustu věcí, které mi předtím nedošly. Najednou jsem začal uvažovat i z té druhé strany. Jasně, i na motorkách jezdí blázni. Ale řidič auta si neuvědomuje, že s motorkou se manévruje hůř než s autem i v běžných rychlostech. Každopádně, na motorce jezdím mnohem bezpečněji, všímám si věcí kterých jsem si v autě dřív nevšimal. A ta pozitivní věc je, že návyky které jsem dostal při řízení motorky se mi duplikují do řízení auta. Ale začal jsem zažívat věci, které v autě ne. Když si takhle s motorkou jezdím podle předpisů a bezpečně abych neohrozil sebe ani ostatní, tak se na mě začali ze zadu lepit řidiči aut, nervózní jak prasata a předjížději mě i přes plné čáry, v obci, Je jim to prostě jedno. A to fakt nejezdim pomalu. Jedu 90 až 100 po okresce a je jim to moc pomalé. Tak jak mám pak tedy jezdit??? Rychleji je to nebezpečné a když mě budou takhle předjíždět, tak je to také nebezpečné. Má z Vás někdo nějakou radu nebo zkušenost? Čili, můj pohled na věc je, že by si každý “B” měl vyzkoušet jízdu v ostrém provozu na motorce, aby věděl o čem to je, aby zjistil, že ne všichni na silnici jsou chráněni plechma, a jak už bylo výše řečeno, kdyby byli řidiči více tolerantní a rozhlédli se dvakrát a ne jen jednou, tak by těch nehod bylo určitě méně.

bruttopyr (396) napsal 12.03.2019 v 19:34+2

Díky redaktorovi za článek před sezónou, který připomněl realitu na cestách i všem za videa.
Kdo jezdí déle, už zažil asi všechny popisované situace a ve finále je lepší mít zdravé kosti než zákon na svojí straně.
Jezděte tak, ať si tu na podzim můžu přečíst vaše zážitky z okruhu, z cestování, ale klidně i to, že nenávidíte GS, AT, Jawu, pozéry, maséry, Rossiho, Lorenza, Marqueze, cendura, Evropskou unii a jiné vaše trable i když normálně to české ublíženectví nemusím...
Všechno lepší než si číst vaše parte!
Tak, kolegyně a kolegové, sezoně zdar!

Komik64 (3039) napsal 10.03.2019 v 16:41

Tak s minimálně s druhou polovinou tvrzení chudela... prostě nemůžu souhlasit, i když budeme teda počítat i to, že musíme neustále myslet za ostatní a všem ustupovat, ale všechno se prostě ohlídat nedá. A mimochodem, že kreténi nemyslí, předvádějí se, riskují (navíc většinou víc moje zdraví nebo život než svůj...) apod. mne, přiznávám, celkem vzteklouna se značně vytáčecím povoláním, dost štve. Proto sem taky píšu! Abych jim to vrátil, musel bych jezdit tankem , takže se alespoň pokouším občas některého názorně poučit, když ho někde najdu stát...
Nehledal jsem dlouho - první dvě videa jsou prakticky můj "denní chléb"...
https://www.youtube.com/watch?v=_5HP0f13Pzs
https://www.youtube.com/watch?v=o7QtHPyy-R4
...o další kompilaci se dá diskutovat, ale mnoho podobných situací jsem zažil (a to při pozdně večerních návratech z práce zažívám ještě specifické šumavské zážitky/speciality, zpětně, když se nic nestane, až kouzelné... , jako velmi těsné minutí fakt velkýho jelena u Hořákova a podobné vjetí do stáda divočáků, kteří se, na rozdíl od blbejch lidí, rozprchli spořádaně na správné strany a žádnej si to nenamířil mě přes cestu - srnky jsou všude, ty ani nepočítám... )...
https://www.youtube.com/watch?v=48EwdoF3u9s

chudelapipa (-161) napsal 10.03.2019 v 00:02-1

každý motorkář občas jede jak hovado,a jde o to že to vyjde nebo nee,asi tak,opravdových nezaviněných nehod motorkářů je promile

Le_BigMac (3) napsal 09.03.2019 v 15:23+2

Všem kteří se tu zmiňují o potřebě přísnějších testů v autoškolách - dělal jsem papíry loni a neumím si představit, že by se to zpřísňovalo. Už teď je to fakt náročný, zajeďte se na to někdy podívat.

Komik64 (3039) napsal 09.03.2019 v 11:51+1

A zapomněl jsem... Opravdu by mne zajímalo, jestli někdo taky statisticky spočítal, co s nehodovostí "motorkářů" udělalo to, že díky řidičáku na auto řídí "slabší" skůtry (a mohou řídit i už velmi slušně silné a hlavně rychlé tříkolky - MP3, Quadra apod. - a i tam se určitá jednostopá průprava rozhodně hodí...) i docela slušné množství lidí, kteří neumějí ani pořádně držet rovnováhu na kole, natož aby si někdy prubli něco jako "malý motocykl"...

Komik64 (3039) napsal 09.03.2019 v 10:57+1

Už jsme tady nedávno skoro totéž řešili, ale ještě jednou...
Jezdím za řidítky už celkem dlouhou dobu naprosto celoročně a pravidelně do háku i pro radost (když to klouže, mám pod řidítky i pod sedlem zdvojená kola...), nejsem už žádnej mladej blázen a dovolím si prohlásit, že všichni vy, co tvrdíte, že na silnicích nevidíte žádnej velkej problém, žijete asi v jiném světě než já nebo jste úžasní klikaři... Já tvrdím, že se situace za těch 40 let mého oficiálního (a 45 neoficiálního - jako cca desetiletej jsem "načerno" dost klidně jezdil na starej nízkej motorce po vedlejších vesnických silničkách...) motorkaření a cyklistování od úplného dětství, strašlivě zhoršila. A nejde jen o to, jak strašlivě stoupl provoz... Jde o obrovské zrychlení - přečtěte si jen závěry vždy nových měření... (přitom často na silničkách původně určených pro povozy, teď jen překydnutých asfaltem...) a hlavně o agresivitu. Jako profesionál připomenu, že k u nás "obvyklému" chlastu přibyly drogy a různé povzbuzovače... Taky přibylo v autech věcí, co ruší (mobily, obrazovky apod.) a v životě všeho, co vytáčí (on nikdy nebyl peříčko a občas byl i daleko horší než dnes, ale dneska je toho všeho na mnohé prostě moc i "v míru a prosperitě"...). Jsme (mne často nevyjímaje mne...) nějak víc neklidní, naštvaní, tečou nám nervy apod. Taky v těchhle složitých podmínkách řídí i velice zdravotně vyřízení a extrémě staří lidé...
Takže... Vás snad neohrožují třeba už až pověstné "bílé dodávky", které před sebou nesmí nikoho vidět, jinak ho musí za každou cenu předjet = kdekoliv, v nejšílenějších situacích, odhadem 150-kou atd. atd. atd.? Viděl jsem je v mnohých naprosto šílených situacích, např. v zatáčkách prakticky na dvou kolech (nedávno to bylo i v televizi...). S pár z nich už jsem mluvil i mluvil (minimálně jednoho i opravdu pořádně napadl...) a mladí obvykle tvrdí, že je k tomu nutí zaměstnavatel (dokonce prý se jim i trochu stará o to, aby tak úplně neodnášeli přestupky...), starší už mluví trochu jinak, ale myslím, že jsou to dost výmluvy - chtějí prostě mít co nejrychleji odježděno a hotovo a jezdit jako šílenci je navíc baví...
Vám pravidelně dávají podle pravidel přednost náklaďáky apod. z vedlejší silnice? A to, ku...wa, vidět fakt docela jsem...
Vy nežijete mezi idioty, co odbočí v průtahu městem (Klatovy) z pravého pruhu bez blikání a mrknutí do zrcátek přes prostřední do úplně levého a naopak, protože se na poslední chvíli rozmysleli?
Vy nejezdíte mezi totálně vytočenýma a nesoustředěnejma lidma, co se ve špičce vracej z na... z háku a ještě musí plno věcí zařídit, přitom už jsou myšlenkama úplně jinde?
Že když bourá motorkář, je to většinou horší než blatník plechovky, je jasný a daný - celkem dobrovolně riskujeme víc. Že dost motorkářů (ale i pár ještě víc zranitelnejch/skoro úplně nechráněnejch cyklistů...) jezdí jako howada, je taky fakt. Další fakty jsou stav našich silnic (a to už se to, alespoň podle mého, dost zlepšilo, ale enduro s "21" stále zlaté...) + nějaká ta překvapení od cestářů, zemědělců apod. Ale...
Žiju hlavně proto, že jsem se naučil myslet za jiné (až bát...) už jako dlouholetý cyklista - kdybych se spoléhal na to, že silnice musí být O.K., že všichni ostatní myslí a dodržují alespoň přibližně předpisy atd. atd., bylo by už mockrát moc zle...

Pan_Kaja (0) napsal 09.03.2019 v 03:20+1

Myslím, že velkým problémem je agresivita a je úplně jedno, jestli člověk sedí v autě, na motorce nebo třeba i na kole. Neustále se řeší čas... zrovna včera jsem projel městem za řidičem, který jel 40kou. Jen taková prkotina stačila, aby dvěma ze čtyř řidičů vytekly nervy a předvedli málem sebevražedný manévr. A to nebyli žádní mladí nevylítaní kluci, ale čtyřicátník a mladá žena.
Motorka je kapitola sama o sobě. Nemá takové pomyslné limity jako auto. Je rychlejší (alespoň v přímce), všude se vejde, což podporuje ohleduplnější část řidičů, která se uhýbá. Člověk si rychle zvykne, No a pak někdo neuhne nebo už ta rychlost bude moc velká...

HONZA_SH (0) napsal 08.03.2019 v 23:04

Doba kdy u nás většina řidičů začínala na motorce je bohužel dávno pryč a většina "čistých B-ček" vůbec nezná limity jízdy na motorce, těžko od nich čekat nějakou empatii.

Myslím, že stačí dodržovat přibližně následující a platí to bez rozdílu počtu kol.

1. předvídat a používat rozum - zkrátka nejezdit jak "hovado".
...v některých případech může být rozum dokonce nadřazen dopravním předpisům.
2. vzájemná ohleduplnost a tolerance, chybovat může každý ...i s tím je nutno počítat.

Vše ostatní by měla naučit autoškola.

Osobně mám raději rychleji jedoucího řidiče, který se věnuje řízení, než opak.
Nepozornost zabíjí.

A ten štěrk...
Někde na Toulavě jsem v létě zažil ve výjezdu ze zatáčky záplatu přes celou šíři a asi i tak dlouhou. V mém směru to byla první "záplata" a bez označení! ...pak následovaly již jen skutečné záplaty.

Medvidek1 (24) napsal 08.03.2019 v 19:34

Stráťa
Cheb: na 2 světelných křižovatkách na hlavním tahu se pravidelně jezdí na červenou. Každý den v 6:45 a 15h min. 2-3 auta.
O sto metrů dál nikdo nepochopil zip. Němci čumí po šlapkách a na ceny benzínu a pak hurá na brzdy.
Vietnamci jezdí do jednosměrky, cyklisti po kusu R6.

Waskezova (4) napsal 08.03.2019 v 15:35+4

Já se řídím jedním naprosto triviálním pravidlem: vždy beru, jako kdybych jel po vedlejší a všem dával přednost. Do křižovatky klidně hodně zpomalím, nikam nespěchám. A opět, když vidím auto u silinice z vedlejší, taky hodně zpomalím. Nikam se necpu, v koloně jedu krokem mezi auty, nesvítím zbytečně dálkovejma a na červený se klidně zařadím za auta (pokud to samo není dlouhá řada).

Za celej minulej rok mě nikdo z aut nijak neohrozil (když pominu blbce, co motorku u kraje předjíždí na plný, proto jezdím ke středu), to se daleko více bojím motorkářů. Jednou mě jeden málem srazil, když ho vynesla zatáčka ven až do protisměru (naštěstí jsem jel fakt u kraje a minul mě asi o metr).

Přijde mi, že drtivá většina fest riskuje. Furt musí jet maximální kudlu, furt musí všechny předjet, musí bejt zásadně první do křižovatky. Jeden mě musel předjíždět i když v protisměru jela auta. Na rovince jsem jel asi stovkou a maník mě skoro sejmul zrcátkem, jak to kalil snad 160, když nemohl do protipruhu.

Naproti tomu velká část autařů mi uhne ve městě, v koloně také často pouštějí. Když vidí, že nijak neprasim, tak se hned chovají jinak.

Jacob82 (142) napsal 08.03.2019 v 09:39+10

Návod na přežití:
1. Pořádně se obleču, čistý plexi, čistý zrcátka, dofouknutý gumy atd.
2. Kromě na samotnou jízdu nemyslim na NIC! Teda kromě toho, že mě všichni chtěj zabít! Slalomový kužely (auta), silnice (díry, štěrk, hovna z pole), počasí (i teplo - pokušením), všechno je proti mě!
ad 2: mozek maká naplno - všechno pořád vypočítává a přepočítívá, v každý situaci hledám případnej únikovej prostor, srovnávám rychlost tak, aby mě nikdo nemohl "dostat" (stojící kolonu předjíždim skoro krokem), oči makaj naplno, jedu trojúhleník dopředu-zrcátka-přístrojovka atd.. Je toho hodně co se dá za desetinu sekundy stihnout, ale taky se dá desítky sekund nemyslet na nic - to je často ten zabiják!
3. Mám doma bytosti, který mě chtěj zpátky celýho! S tim vyjíždim!
4. Donutim okolí, aby o mě vědělo (doporučuji "invisibility training" na YT)..
5. Nikdy nejedu 100% hranu, NIKDY
A zejtra zase Štastnou cestu

zdenyrr (732) napsal 08.03.2019 v 09:26+1

Tak určitě.. Za nehody motorkářů můžou silničáři nebo dokonce policajti když pojedu jak debil spadnu i na uzavřeném okruhu, kde není štěrk ani radary.. na silnici ale nejsme sami tam je to mnohem horší. Myslím že je to hlavně o předvídání a chce to myslet.. a když poletím riziko je vždy dost vysoký..

Carlo888 (164) napsal 08.03.2019 v 08:28+1

chybí soustřeďění na jízdu,dnes buď čumí na tachometr,kolik jede,nebo čumí do zrcátka,jestli není za prdelí neoznačený fízl,nebo zda někde není radar,silnice byly špatný vždy a dementi za volantem taky nevymřeli,jo a telefon za volantem Nemůže být nebezpečný,když ho Policie užívat může...

stráťa (104) napsal 08.03.2019 v 07:07+3

Docela by mě zajímalo po jakých cestách to vlastně jezdíte (a možná jak po nich jezdíte) protože zdaleka nemám pocit že by to na českých silnicích byla taková hrůza jakou popisujete. Občas někdo udělá chybu (to je nevyhnutelné) ale nějaká naschvály a nepřátelství opravdu nepozoruju.

The_exploited (3) napsal 08.03.2019 v 06:37+2

Dík za článek. Minulý týden byl u nás zrovna jeden smrťak. Chlapec to asi pěkně mastil a už nedobrzdil do naproti odbocujiciho osobaku ( za horizontem navíc je tam motorest) jak v autě, tak na motorce tudy jezdim tak, abych byl schopen to ubrzdit, uz mi tam párkrát auto vjelo, přímo u nehody jsem nebyl,90 na tachecu ale určitě neměl podle brzdné dráhy mot.kazdopadne skoda lidskyho života.. Stav silnic nepotřebuje komentář, vidí to každý sám po čem se jezdí..PČR jak už bylo zmíněno řeší jen to aby měli splněno a jezdi sem tam v natunenym superbecku. Horší je dementalita českých řidičů. Jezdím hodně po Vídni, kde je to sami pumpickar, skutrar a motorkar, nikomu v autech nevadí, že se propletaji vsude možně, i policajti to toleruji a že jsou tam k.rvy přísný. Tady? Není to dlouho co to pipka neunesla, že ona a v aute čeká na svetlech a já ji objel, začala na me troubit, fakovat a dokonce najizdet!! Měl jsem sto chutí ji z toho auta vytáhnout a proplesknout z leva z prava.

On ten problém začíná už v autoškole, kecy o tom, že se papíry nedají koupit jsou hezký, od známého vietnamku jsem musel učit řadit a vysvětlovat značky. 20 tycek a všichni spokojeny že.
Aby se ušetřilo jezdí jedna vylagrovana mrdka pro 4,5 škol, instruktor místo vysvětlování pravidel radsi slinta po mladých kocourech co sedi vedle.
Bodový systém je až řešení přestupku nebo trestného činu, osobně bych zavedl psychotesty i na sk B, ono by to na silnicích prořídlo. Kolikrát se člověk totiž nestačí divit, co se na českých silnicích děje.

https://youtu.be/6SDKAjrtEtY

Tak jezděte s rozmyslem, predvidejte at vás nějaký kok.t nesunda.

JoskaH (444) napsal 08.03.2019 v 06:22+1

A co k tomu, aby nebyli řidiči aut agresivní ignoranti přispět pro začátek každý motorkar sám, a sice tím, že nebude oslnovat dálkami a vysirat okoli kuchanou rourou?
Neboť toto jsou přesně věci, co probouzí v lidech odpor a zlost. A oprávněně.

Bezmozek (5) napsal 08.03.2019 v 06:03

Všichni víme že statistika vyjde podle zadání. Jen správně naohýbat fakta.
Ale pokud 6 z 10ti plechovkářů neví která bije dokud se neozve rána mi uplně stačí.
Kdysi když jsem rozházel motku, samo že v zatáčce a na štěrku, pomáhal mi se sbírat starej dědula ze Š120 co jela naproti a povídá: "joo, já kdysi taky jezdil, ale na mašině, to je jako mít holou prdel v trní" a to si budu pamatovat navždy.
Jak tu už zaznělo, autoškoly dávaj papíry po zaplacení kurzu (výpalného systému) bez ohledu na to jak adept řídí, takže jezděte jak když hrajete šachy, je třeba myslet dva tahy dopředu a nespoléhat na to že jste na hlavní.

vaincz (3) napsal 08.03.2019 v 04:53+2

"...většinu nehod, kde figurovala motorka, si způsobili motorkáři sami... 59 motorkářů z celkového počtu 91 si svou smrt způsobilo samo."

Jo to já přesně vím, jak oni vyšetřují smrtelné nehody. Hodíme to na toho mrtvého, ten se už nebude bránit a máme hotovo. Takže taky bych bral s rezervou.

A nejlepší výmluva, on jel moc rychle, že jsem ho ani neviděl ergo si za to může sám... Ale že zrovna ten řidič, co toho motorkáře semlel, psal sms na mobilu, to už tak nějak zapomene zmínit. Vidím to každý den na cestě a je to alarmující množství lidí, co za volantem tlemí do mobilu.

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 08.03.2019 v 03:55-1

asi by se mel legalizovat chlast za riditkama, aby clovek ztratil zabrany vubec vyjet ...

prackarr (1) napsal 08.03.2019 v 01:26-1

K té "statistice" je třeba si uvědomit, že motorek je rok od roku více a více. Pravděpodobnost se potom úměrně s nárůstem počtu strojů zvyšuje. Policie hledá kostlivce ve skříni a dělá hloupé statistiky...

Dan66 (74) napsal 08.03.2019 v 00:00-4

Důvody jsou jasné:
1) stav našich cest, protože silnicemi se to již nazývat nedá!
2) chování účastníků provozu
3) nečinnost policie a její fakticky žádná autorita

Pokud si tyto body porovnáme např. ČR vs. Německo, možná budete souhlasit

Petřičák (184) napsal 07.03.2019 v 21:43-1

No to jsou mi věci. Auta i motorky jsou plné hen té "chytré" elektroniky, která má nebezpečné situace řešit za řidiče a ejhle, ono se nám bourá pořád víc a víc... Jak je to jen možné? Myslet při řízení musí být neskutečně složitá a bolestivá činnost, když se najde tak málo jedinců, kteří jsou ochotni se jí v rámci zachování vlastního zdraví a života věnovat. Vždyť je přeci tak cool spoléhat na to, že mám ABS, kontrolu trakce, protikolizní systém, nebo jen jednoduše "jedu po hlavní a ti druzí mě musí vidět".

Tomas_81 (105) napsal 07.03.2019 v 21:35+1

Já bych i věděl,už v autoškole zvlášť když k B máš možnost řídit sprostý slovo (skútr) bych na to každýho posadil ať si to vyzkouší! Než sedne za volant a začne předjíždět i v nepřehledných úsecích,nebo před zatáčkou kde by si to ani na rychlé mašině nedovolil...kdo ví třeba by to trochu pomohlo.
Není nad to vyzkoušet si to i z té druhé strany!

fockewulf (14) napsal 07.03.2019 v 21:33

Když do pekla, tak na pořádném koni...když zhasnout, tak radši na motorce, než někde v sanatoriu

Lulinak (30) napsal 07.03.2019 v 20:56+6

já žádný magory na silnicích ve vztahu k motorkářům nepotkávám, naopak potkávám zejména motorkáře kteří nepředvídají a stále z nějakého zvláštního důvodu nepochopili, že někteří řidiči auto jim tam prostě vjedou protože jim motorka v mozku nesecvakne. Pokud k tomu člověk bude přistupovat, pak takto není problém a dojede večer domů, pokud má naopak pocit že hlavní silnice je přeci hlavní silnice a rozsvícený dálkový a vykuchanej vejfuk to řeší a ostantí jsou blbci, tak jsou naivní a hodně štěstí...

rocker78 (13) napsal 07.03.2019 v 20:52

napada nekoho , jak vylelcit ty magory za volantem ? jak je snadno naucit respektu k okoli ? co se deje na nasich silnicich je prinejmensim zajimave. Proc si nekdo neuvedomi, ze dvoutunovy auto udela z motorkare bramborovou kasi, kdyz clovek na chvilku nedava pozor. jsem z toho smutnej. Jezdeni bejvalo prima, ale dneska?

Lulinak (30) napsal 07.03.2019 v 20:39+1

já se na silnici bojím hlavně zvířat, a na druhém místě je pako na motorce v zatáčce, v protisměru s vyděšeným výrazem a smrtí v očích, a to říkám s plným vědomím toho že jsem se k motkám letos potřetí vrátil a jsem jedním z nich. Těhle magorů už jsem potkal několik a při příštím setkání to otočím a to setkání si pak bude dlouho pamatovat.

Tatom (16) napsal 07.03.2019 v 20:05-1+7

Nj, vše se schová pod rychlost.To, že je stav silnic v katastrofálním stavu, že každej druhej plechovkář čumí do telefonu, že v obcích jsou nesmyslná omezení rychlosti na 30km/h, že je všude šterk a bordel a milion dalších nešvarů, to raději zodpovědní nevidí. Když se k tomu přidá, že Češi jsou hajzlové, kteří jsou rádi, když sousedovy chcípne koza a nesnáší každýho, kdo se liší, kdo má nějakou výhodu v provozu, ujíždějí od nehod, tak je jasný, že to takhle vypadá. Samozřejmě, že člověk musí jezdit hlavou a že někteří si za ty nehody můžou sami. Ale většina hlavou a opatrně jezdí a stejně se jim to nevyhne. Už v autoškole by se mělo učit jak se chová motocykl v zatáčkách, jak to brzdí, že motorka potřebuje celej pruh stejně jako auto. Vysvětlovat, že když projedeš kolonu středem, že tím nikoho neomezuješ, že při první pomoci ti nemaj sundávat helmu.Besip udělal jen statistiku a straší obrázkama, to je hrozně málo.

1scooter (6) napsal 07.03.2019 v 19:57

Dobré připomenutí před sezónou, Honzo! Díky. A neméně výstižné a trefné komentáře. Tak už je to zkrátka v tom našem kapitalismu dané. Kdo přispívá do rozpočtu, je jen bit. To, aby zbylo dost pro ty ostatní. Peníze prostě nejsou na nic, na silnice, atd. Jedna stránka věci. Druhou je asi to, že se vyrábějí čím dál silnější a rychlejší auta i motorky. A dost lidí si tím pádem rádo plete komunikace se závodní dráhou. Jezdí se agresivně. Ale jsem zase natěšený a doufám, že to bude další rok bez nehody. I když..., jezdím už dost dlouho.

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist