yamaha_kveten




Jawa přidá třetí model do rodiny 350 OHC. Bude to Scrambler

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
mira592
mira592 (22) napsal 20.5.2019

Když se podíváte na scrambler Shineray 400, tak se jawa nepovedla. Design odpovídá východní Evropě. je to horší jak předloha. Nádrž 60 let stará. To má být jako dobré.

1scooter
1scooter (2) napsal 18.3.2019

Bomba, počkám si na choppera!

maraton
maraton (30) napsal 17.3.2019

hany26: na svou dobu byla 640tka pěkná motorka, mě osobně se ale tenhle Scrambler líbí víc. Ještě hezčí by ale byl v tradiční jawácké tmavě červené s chromovanými boky nádrže.

hany26
hany26 (2) napsal 15.3.2019 +1

jediné co chybí je 350/640 ohc. jsem asi jediný kdo by to bral. tajně jsem doufal že to bude tento převlek. a to pouze v dobrém.

Intr
Intr (13) napsal 14.3.2019

Franky< Ano, je to tak, jak jsi napsal. Hluboká a hořká pravda.

mira592
mira592 (22) napsal 14.3.2019

šedá verze s oranžovým je naprostá linie souladu všeho vč. blikačů a z. světla a ještě ladně suprově zakamuflovaly hnusný kolena. V Týnci neladí nic, je to křiklavé bez ladu a skladu a designer neměl svůj den, neboli patlamo, matlamo, paprťala, žbluch a ještě to hrozné číslo 350, které nikoho nezaujme, vyjma snad komunity, které se zastavilo myšlení v minulém století. Napsat SC 399 a hned je to zajimavější.
Orig. verze ANO, verze ČR v žádném případě. Uvědomme si, o čem je dnes evropský a světový design.

Franky
Franky (97) napsal 12.3.2019 +1

Portfoliem každé firmy je historie = odkaz, co firma dokázala a na co může navázat.
Parta ztracených privatizátorů od bobří řeky nedokázala navázat na nic, co se v minulosti podařilo. Prostě jim vlezlo do palice "laciné" získání podniku, bez reálné vize jak pokračovat kapitalismem. Takže došlo na pokračování "půl-socialismu" = neprosperující dotovat / ale se změnou na "nevyrábět" (takové to "zamazaná" ruka "zamazanou" ruku neumyje).
Předáním jednoho z log značky do Argentiny, byl prvotní signál nulové koncepce (trhy JA v podstatě obětovány). Předání hlavního loga Indlm (obětování Asie) je nepochybně definitivum.
Mahindra dobře odhadla hodnotu odkazu historie a hlavně potenciál pro budoucnost!
Tomuhle se říká promyšlená koncepce!

Trojobal modelu Shineray lze na trhu Evropy umístit v desítkách / možná ještě ta´k stovkách kusů.
Ale v Asii už nikoli / V Jižní Americe spíše také ne = což jsme vyčerpali většinu potenciálu Jawího světa. Před námi se odvíjí poslední kapitola - krátkodobé zdánlivé zlepšení stavu před ………

MartinXL650V

Osobně se mi nový model docela líbí. Není to Jawa a žádná nádrž s nápisem z toho českou motorku neudělá. To ale nakonec nemusí vadit. Spousta lidí žádnou nostalgií netrpí. Má to techniku na úrovni 80tých let minulého století ale má to i relativně přijatelnou cenovku. Mohla by to klidně být nenáročná spolehlivá motorka pro radost. Nikdo nikde ale nenapíše, jak to bude s dealerskou a servisní sítí nebo jak si stojí značka v jiných EU zemích. Rád bych se o tom někdy v článcích o okrajových a možná nadějných značkách (SWM, AJP, atd...) dočetl. Poprodejní servis je totiž věc, která nakonec dělá značce úspěch a kde má velkou šanci třeba právě Jawa. Plánuje Jawa něco takového jako postavit dealerskou a servisní síť ? Je totiž evidentní, že pro číňany končí všechno zabalením do bedny a naložením na loď. Image značky se buduje dlouho a nikdo přece nemůže čekat, že se bude prodávat motorka, kde není jasné, kdo a jak zajistí poprodejní servis.

Signum68
Signum68 (3) napsal 12.3.2019

Viva India

nevo7
nevo7 (2) napsal 12.3.2019

Na Slovensku ich máme radi, preto prídu niečo ukázať na výstavu .

Mamola : Dobrý nápad, raz som sa tam zastavil zvonku cestou do západných krajín.

Mamola29
Mamola29 (68) napsal 12.3.2019 +7

Kluci redaktoři,
nebudu se vyjadřovat k dalšímu "novému" modelu "Jawy", ale nešlo by příště udělat ( když už jste tam byli) rovnou reportáž z tý týnecký fabriky?? Strašně by mě zajímalo, co se tam vlastně děje ? Kdo tam dělá, co tam dělá, na čem pracujou ( jestli vůbec..), z čeho žijou, vize, budoucnost... Nebo tam pracují na nějakém tajném státním projektu a nemají zájem o publicitu ??? Dychtivých "Jawistů" je myslím u nás stále dost... Dík

mirapulec
mirapulec (1) napsal 11.3.2019

350 OHC se mi i líbí,ale toto? Originál Shineray je daleko hezčí,jen to v Týnci dojebaly(nádrž,kastlíky).A to nepíšu o barevné kombinaci-je to jen takový nástřel.

sekáčmagor

https://www.garaz.cz/clanek/treti-model-jawy-z-rady-350-ohc-je-stylovy-scrambler-21001324?dop-ab-variant=1&seq-no=1&source=hp

Tady to taky pěkně napsali,máme se na co těšit.

CZJawa
CZJawa (7) napsal 11.3.2019

Když pominu, že se jedná o Čínu, proč ta nádrž vypadá jako by ji někdo natřel stříbrnou barvou která mu zbyla a ještě ani neumí obtáhnou logo...? Když jsou zrcátka, budíky, světlo i koncovky výfuků v chromu? Jak bylo napsáno, z těch tří asi nej, ale Ind vypadá podstatně lépe

BorisMira
BorisMira (8) napsal 11.3.2019 +2

Mě se to líbí.Možná bych si vyhrál s vedením výfuku bokem nahoru po jedné straně.Nevím jestli by se to dalo udělat kvůli výkonu motoru a jeho nepoškození.Origoš bych si nechal na stk.Blatníky bych zkusil zpasovat z čz trial 475.Nádrž bych tam nechal.Blinkry větší a na ten bok, kde nebude výfuk bych dal takový hranatější kryt s průřezy jak měla mladší trialka.Joo je to i tak pěkná motorka.Možná než kupovat starší tak bych si tuhle koupil a ba vil bych se s ní v zimních večerech.

faux4
faux4 (5) napsal 11.3.2019

Me se to libi. Ta motorka pusobi uhlazene.. az na lakovani nadrze (finalni verze to ale jeste neni), oproti klasice ohc uz ty dily sedi. Zaklad je jasny.. a pokud z toho nebude nic upadavat pri jizde po polnacne, jako univerzal nenarocna motorka dobry. Special bych si predstavoval jinak.. retro design ale s novou technikou, aby to melo adekvatni sportovni jizdni vlasnosti.. Takze Scrambler je pro me z toho, co ted Jawa ma, prijatelny. Nevim ale, jestli bych chtel ted dat 110tis. za tuto Jawu a za 2 roky zjistil, ze prisel na trh novy Perak ;)

maraton
maraton (30) napsal 11.3.2019 +3

Je znát, že našincům ta čtyři písmena na nádrži nebudou nikdy lhostejná. Nejvíc vadí, že teď zdobí čínské a indické výrobky. Přitom jde jen o zajímavé obohacení nabídky motorek. O nic víc. Překvapuje mě, kolik zapšklosti, ubohosti, zlosti a narcistní tuposti dokáže v komentářích vyvolat jeden článek. Jako puberťáci, co soutěžej, kdo z nich vyflusne hnusnější kemr.

GOODLUCK
GOODLUCK (2) napsal 11.3.2019

Honda přišla s modelem CB400 uz v roce 1975, těžko říct zda číňan koupil licenci, nebo to sprostě okopčil. No a teď to je nový objev Jawy Pokrok zkrátka nezastavíš.

LuckyLoser

Tak jako upřímně. Kolik těch přelepených Číňanů prodali? A kolik prodají tohodle modelu? Vrátí se vůbec investice do zavedení "nového modelu" i když je to stále stejný základ?

9B0017
9B0017 (10) napsal 11.3.2019 +1

to je opravdu nechutny uz...at jdou s tim nazvem cinske motorky do pryc...kdyby raci homologovali a dovazeli ty poradne jawy z Indie od Mahindry...tahle cinska sracka se uz dela jako scrambler od zacatku asi 4 roky a ted jim tam dali napis jawa...ach jo, to je hnus, tohle nemelo NIKDY vzniknout

VIZI
VIZI (758) napsal 10.3.2019

To si může koupit jen magor za ty penize teda sekačmagor

CZ175_1967

Kdyz jsem ty fotky videl poprve, rikal jsem si: "Sakra, to vypada, jak natreny stribrenkou na kominovy trubky ke kamnum." A pak mi to doslo (pozde, ale prece). Jawa 350 OHC Scrambler neni masina pro zadny mejdla, je to stroj pro tvrdaky odhodlane celit nedostatkum vyroby a posmeskum okoli, ze se jedna o Cinu. Clovek, kterej si to koupi, musi bejt trochu sekac a trochu magor. Pokud by tou stribrenkou bylo natreny jeste svetlo a vejfuky, koupil by si to jedine clovek (lhostejno, jestli chlap nebo zenska), kterej ma koule jako Chuck Norris.

ajaxv
ajaxv (21) napsal 10.3.2019

Není to sice tak špatný, ale 110 litrů, není to trochu přenaný? Za 50 bych to i bral.

mira592
mira592 (22) napsal 10.3.2019

BSA vůbec nic nevíš o Yamaze, tak se do ní neser. SR je prodejním hitem světově, protože splňuje očekávání uživatelů. Je dobře ovladatelná, a dá se do města. Je taky celkem jednoduchá. Není problém mít natočeno 60.000. Není moc do terénu, k tomu je XT. Shineray vychází z osvědčené jednoduchosti Hondy CB400SS!
Nemyslím si, že by Yamaha byla špatná. Na německém trhu se chytla a Němci nejsou blbí. Spíš se mě
zdá, že se u nás všichni z toho, co má nápis Jawa=Týnec, posrali.

sekáčmagor

Od stop spínače.Ty by napadlo i moji babku.

Slávek-TDM

Desne by me zajimalo, na co je ta pruzina na kyvce na prave strane..

ghrohe
ghrohe (3) napsal 10.3.2019

za mne dobrý

GOODLUCK
GOODLUCK (2) napsal 10.3.2019 +1

LAJWEC< na Bizonu jsem nejel, jen jsem slyšel, že př. vidlice se kroutila, ale hlavně se mi moc nelibil, ale to je věc vkusu. O prototypu pětistovky vim jen to, že motor byl boxer, na to si jeste pamatuju, snad to měl být Rotax. Ber to tak, že Jawy a Čízy byly v době mého mládí jediné dostupné motorky a my jsme si na nich náramně užívali. Chápu, že pro mnohé zn. Jawa vůbec nic neznamená, pro mně v současnosti také ne.

BSA
BSA (48) napsal 10.3.2019 +2

před 70. lety tuhle motorku vyrábělo několik továren, např. B.S.A (gold star), v 70-tých letech se tohoto konceptu jednoduchého levného universálního jednobuchu chytla jamaha a udělala prodejní hit levné sračky SR500, po dalších 40-ti letech soudruzi v číně tuto sračku ještě vojebali na kost a vzniklo hovno shineray mash a v týnci to hovno rozmazali a nalinkovali na to dvě zlatý linky a přihodili si nějaký love navrch, protože tady se prodá fšecko

mira592
mira592 (22) napsal 10.3.2019 +2

Jawo. To nemůže te myslet vážně. Takhle to vylepsim sam doma v dílně na koleni se šroubovák em a imbusem. Nemá to styl ani koncept. To hezký jste dali pryč. Delejte rohlíky a ne motorky.

SuperSic58

ty hnusný svody jinak by to bylo k světu. A kde je ta slibovaná dvanáctistovka?

olha
olha (3) napsal 10.3.2019 +1

To je zplácanina jak prdel.

2stroke
2stroke (42) napsal 10.3.2019

S křížkem po funuse...cinskym motorkam se konkurovat moc nedá, ani když to navlecou do jawackeho obleku a přihodí si k tomu něco málo peněz...kdo byl ted na Motosalonu, tak si musel všimnout CFmota a těch jejich 650tek - stojí to stejně jako ten jawacky shineray, ale technikou už je to tak o 2 třídy výš...kdo má prachy na novou motorku a chce retro - Scrambler, cafe-racer, tak raději přihodí 60 tyček a koupí si ten nový Royal-Enfield 650...asi tak...

LAJWEC
LAJWEC (32) napsal 10.3.2019

GOODLUCKU, nejsem přes Jawy a fanda už vůbec NE,ale unifikovaná řada se dělala 250/350 a 500 se dělala dvoutakt okopčenej motor Suzuki GT 500 Titan a byl danej do 634kovýho rámu a druhá byla čtyřtakt boxer to byla úplná Hrůza. A ten Bizon co je podle Tebe nepovedená mašina vycházel ze závodní motorky Jawa Junior. Asi jsi na Bizonu určitě nejel! Když se daly předky český italky a pořádný zadní tlumiče,tak to byl tuhý podvozek a ne jak ta 634ková žvejkačka. Dodnes toho Bizona mám sice na něm nejezdím,ale držím si ho. U nás v Motoklubu jich bylo několik a 2borci na něm jezdili SZM do 500,tak to asi tak špatná motorka nebyla co?
sekáčumagore,radši zůstanu u svých japonkých sraček,jak píšeš než Jawočíňana. Tak si to kup a možná za ty ódy co na tu čínu pěješ Ti dají slevu.

mildafleck

Mě osobně se to líbí nejvíc ze všech tří verzí a líbí se mi i kapotovaná verze.Ten krok který udělala Jawa ohledně nákupu motorek z číny je dle mého názoru naprosto v pořádku jen to měla udělat už dávno a to jestli to je nebo není Jawa si musí každý zodpovědět sám za mě to Jawa je...

xtra001
xtra001 (1) napsal 9.3.2019 +1

Nikdy jsem zadnou Jawu nemel, ani bych si takovej verk nikdy nekoupil, ale kdyby tohle prodavali tak do 70 tis.jako startovaci sadu a stylem "dodelej si sam" bych si s tim dokazal poradit a postavit si treba i s pomoci par znamych motorcicku podle svyho gusta...v Jawe by meli najmout nejakyho designera a vysrat se na ty vecny odkazy k uspesnejsi historii

BoboMA
BoboMA (1) napsal 9.3.2019 +1

Jawa má byť česká a nie nejaký čínsky žujmujchuj.

sekáčmagor

Odhaduju to tak na dobrých 200 komentářů - o ničem.Ti co neví o co jde a nečetli ani ten článek tady vyvádějí jak nepříčetní. A ti kterým se to líbí a chtějí to,ti si to koupí. Ale je vidět že Jawa je TOP!!! I článek o údajné "čínské sračce drze přejmenované na JAWU" posbírá více ohlasů než "sračky" na kterých jezdí Ti co na Jawu nejvíc nadávají.

GOODLUCK
GOODLUCK (2) napsal 9.3.2019 +2

Motorky, obecně pohřbili v Československu soudruzi na popud RVHP. Dělalo se jen to co vyhovovalo na vývoz do SSSR. Já pamatuju nádherné (na tehdejší dobu) prototypy, tovární zajiždeči se v létě se stavovali na tehdejším koupališti ve Štěchovicich, já to tam často okukoval. Dělali i pětistovku, byl to projekt tzv. unifikované řady, jediná a ne moc povená mašina která z toho vzešla a nejakou dobu se vyráběla, byl Bizon. Pak už se Jawa, ani Číza nevzpamatovala.

mira592
mira592 (22) napsal 9.3.2019 -2+1

Proč se jawa nedokáže odpoutat od obstarožní dnes již archaické 350tky, no protože nic lepšího nevymyslí. Ono to má ale objem 399.

Brenek
Brenek (6) napsal 9.3.2019

Dnes co to je Jawa ? Fuj a hnus . Kam to dotáhli ! Indove tak daleko a mají větší cit než burani v Jawe .Hovada !!!

Frankie
Frankie (291) napsal 9.3.2019 +2

Narozdíl od předchozích hrůz se dá na tohle aspoň trochu koukat. Vlastně to není špatný, jen to chtělo přijít s takovou motorkou o pěkných pár let dřív

pajapaja
pajapaja (29) napsal 9.3.2019

celkem se mně líbí,jen ta cena by měla být tak o 20-30 nižší .Brousím si zuby na benelli trk 250,která má být za 105 a podle mýho nabídne krom o něco menšího výkonu lepší zpracování, záruky dostupnosti náhradních dílů a servisu.Jinak proč ne.

maraton
maraton (30) napsal 9.3.2019 -1+1

Ind nebo Číňan?
Za mě Číňan, protože motor je čistej, nevozíš žádný zbytečný dekly a kamufláže, aby to vypadalo jako kývačka. Kolena výfuku sice nevypadají moc pěkně, ale jsou na rozdíl od Inda opravdová. Ten je má zase jenom jako dekorativní prvek, skutečný (a nehezký) svody jdou dolu pod motor. Prostě zbytečné součástky, které já na své motorce nepotřebuji. Číňan má taky krapet vyšší objem i výkon, chlazení vzduchem a nakopávačku - pro mě samé plusy.
Je jen dobře, že tahle třída lehkých, dostupných, pro nás, kterým se líbí retro, i pěkných motorek znovu ožívá.
Ještě by mohli dovézt a homologovat toho Inda. Dát mu cenovku taky kolem stovky tisíc, pak bude mít každý víc než dobrý výběr, co víc si přát?
Jasně, kvalitní českou mašinu, která tyhle Asiaty převálcuje. Musel by se stát zázrak, abychom se jí v takhle nasyceném trhu a době zaměřené na snižování emisí dočkali. Proto jsem rád alespoň za tenhle počin.
Navíc toho Inda se dočkáme počítám nejdříve za rok, ale tahle motorka bude v prodeji už letos. A to je super.

marafzs600

Pěkný, škoda, že s tím jawa nepřišla mnohem dřív.

Intr
Intr (13) napsal 9.3.2019

GOODLUCK< Absolutní souhlas (taky jsem pamětník). Škoda, že ČZ vzala tak špatný konec...

GOODLUCK
GOODLUCK (2) napsal 9.3.2019

Intr< zmíním se o jiné české značce, ČZ, já jsem rocnik 50, takže pamětník. V 19 letech jsem měl to štěstí, že jsem si za težce našetřené peníze koupil Čízu 250 Trial, typ 470. Nevim kdo tu mašinu pamatuje, ale dneska by to byl scrambler jak vyšitý. Kdyby měl někdo dnes odvahu začít to vyrábět, samozřejmě s jiným motorem, myslím ze by uspěl. Berte můj názor s rezervou, ale do dnes na tu nádhernou motorku nemohu zapomenout.

Intr
Intr (13) napsal 9.3.2019

GOODLUCK< Jasně, je to Čína a to ke cti konstruktérům z Týnce určitě neslouží. Jenže: má Jawa ještě nějaké konstruktéry? To není ironie - já prostě nevím, ale vypadá to, že ne. A další věc: má Jawa aktuálně něco jiného, než tenhle čínský základ? Nemá. Takže když vyjdu z téhle tristní reality, je dobře, že Scramblera zkusili udělat. Každý z nás má právo myslet si o tom co chce, mně se zdá, že za pokus to stojí. Rozhodně by se měli snažit udělat motorku co nejlíp aspoň v detailech, protože základ (čína) je daný. Jaká je naděje, že si takovou motorku někdo koupí, odhadnout neumím.

pk14
pk14 (115) napsal 9.3.2019

...já to vidím skoro neutrálně. Třetí "jawáckou" verzi na jednom ekonomickém China základu beru jako plus pro trh a malinkaté plus do Týnce/Sáz. Další prdlafka, další nabídka. Kup, nekup, musíš jen zemřít...
Ale hodně blbý a do nebe volající je, že tu není už dávno normální nová motorka Jawa/ČZ made in ČR. Základy a tradice tady sakra jsou a když dokážeme vyrábět konkurence schopné lokomotivy, turbíny, auta letadla, pivo atd..., tak ať mi nikdo nevykládá, že je to ekonomický nemožné.

ant86
ant86 (3) napsal 9.3.2019 +1

Pro úctu ke značce JAWA s odkazem na minulé úspěchy, jestli by nebylo dobré si sáhnout na srdce a klukům z Indie jejich výkop nekazit. Kdyby se Týnec stal dealerem, utichly by vášně a žili bychom v míru.

Předchozí
1 2 3 4
Následující



ymoto_kveten
Objednat reklamu
TOPlist