husqvarna_svartpilen_801_2




Jawa 350 OHC: realita nebo další mýtus z Týnce?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
unavix (595) napsal 29.01.2017 v 18:39-1+10

Pánové rád bych Vám objasnil jednu věc kterou asi mnozí nevíte. Soudruzi v jawě i před rokem 89 dělali na čtyřtaktním motoru a měli samozřejmě nějaké protopy. A věřím, že by určitě i rádi dělali inovace a nový motorky. Jenomže hlavní slovo v RVHP měla Moskva a ta dala jasné instrukce. Pro sovětský trh byla dvoutaktní třipade stále dost luxusní stroj. Důležitý bylo množství. Ve svazu platilo nás mnogo. Jawa vyráběla víc jak 1 000 000! motorek ročně. A většina produkce končila ve svazu a v Číně. A pořád to bylo málo. Takže v tomto ohledu je podíl českého bolševika nepatrný. A co se týká doby po převratu - západní podniky potřebovali východní, africký a nebo i severoamerický trhy který "ovládali" podniky z RVHP. Takže se nejdřív muselo vše v Československu zničit. Tedy pardon, dovést zahraniční partner který by pomohl s financemi že. Proto se třeba český pivovary prodali korporacím místo aby vydělávali miliardy do státní kasy. Je zvláštní že Budvar jako státní podnik funguje na výbornou a velice dobře prosperuje. Tak proč se prodali Krušovice, Plzeň, staropramen a další? Proč se prodala Děčínská čokoládovna Diana která vyráběla nejkvalitnější čokoládu ve východním bloku? Že by se nedokázala uživit? Že by nedokázala konkurovat těm sračkám který sem dováží Nestlé? Kupec Diany. Tomu snad nikdo s IQ větším než má pokojový termostat nevěří.
Takže ano, komunisti zničili spousty kvalitních značek jako Aero, hurikán a další. Jenže daleko víc toho zničili ty šmejdi po převratu. Udělali z Československa montovnu a sklady.

Hery22 (20) napsal 29.01.2017 v 14:08

Ten romet nevypada spatne

mira592 (35) napsal 29.01.2017 v 10:42

No,vzpomeňte na soudruhovske vedení jawy v době před r.89 kdy se zadaly obrovské série 2T motorů v podobě typu 360 a dalších bez úvahy o nutnosti měnit agregát v souladu s vývojem doby. Co čekali, že 2T přežije r.2000...To byla strategie záhuby ne pokroku. V každý době se dělají chyby, a je třeba je neopakovat a poučit se pro další vývoj...

Karbec_Jikov (106) napsal 29.01.2017 v 07:24

Jawa v posledních letech poprala nemálo peněz ve formě dotací od MPO na vývoj motoru 600 ccm a 1000 ccm. Tak kdy nám je konečně ukáží.

Šanik (-7) napsal 28.01.2017 v 23:35-2

Jen souhlasím s Unavixem!!! Českou(československou) ekonomiku bylo potřeba zlikvidovat jakýmkoliv způsosbem!!! Pan Klaus a Havlem se propůjčili k něčemu, o čem se jím nezdálo ani v tom nehrůzostrašnějším snu!!! Celá společnost se jen diví, ale ono vlastně není čemu?!? Nastoupila demokracie a my jsme šli jen v menšině k volbám a ta většina, která se na to v...a, tak té teď vděčíme za to, co tady máme!!!

mildafleck (-5) napsal 28.01.2017 v 23:22-5+1

Dotace by jsem sem vůbec netahal to co dostala Jawa na dotacích je cca 0,001% toho co dostal p.Babiš a přesto je to váš ministr financí.Zjednodušeně lepší dotace Jawě než Slovenskýmu... a dalším.

mira592 (35) napsal 28.01.2017 v 20:40+1

Chlapi co blbnete, jawu rozkradli manageri jawy, copak neumíte číst. Statisícové platy a zájem o firmu nula a o značku taky. Nesnáším havla jak klause, ale tady jde o lidi zevnitř ne ani Tak o politiku. Ač sám nevim a toto není můj obor, lidi co sledují jawu 25 let mi toto naznačují... Mrzí mě to. No nechci být soudcem, ale státní podnik by to prostě nebylo ono.

TomyNav (3) napsal 28.01.2017 v 20:14

Svět se v p..el obrací! Jawa kopíruje číňany... Co na to říct a slovem neublížit?!?!?! Než nastoupil bolševik, tak se od nás učil celý svět dělat motorky...

seki88 (9) napsal 28.01.2017 v 16:53+2

unavix - celkem s tebou souhlasím,nicméně kdyby se vydali cestou retro a do výroby by byla dána retro kývačka,asi bych si jí za "kilo" koupil.Ale tohle je tak legrační motorka,že to za prachy nestojí.Škoda,ale za každou cenu se ta fabrika podporovat nedá.

gresini (4459) napsal 28.01.2017 v 16:37

unavix - co blbneš,za co by jsi chtěl mínusy?? SOUHLAS!

unavix (595) napsal 28.01.2017 v 16:17+2

Spousta lidí tady remcá a má mraky připomínek. Jenže brečíte na špatném hrobě. Běžte do ulic a protestuje proti těm sráčům který rozkradli a rozdali tuhle republiku. Součástí jejich budování demokracie bylo taky mimo jiné likvidace motocyklového průmyslu v Česku. Ne komunisti, ale privatizace, třeba ČZ ze které Cagiva ukradla patenty a značku zrušila je toho jasným příkladem.
Pokud to s jawou opravdu myslíte dobře, tak si kupujte jejich motorky. Když budou hodně prodávat tak budou mít i peníze na vývoj a budou nové modely.
Takže buďte rádi, že ta značka ještě vůbec existuje. Zamyslete se nad tím jak maličko chybělo k likvidaci Tatry nebo Aero Vodochody když to vlastnil americkej ksindl. Obě fabriky jen tunelovali! Obě nakonec zachránil až český kapitál a české firmy.
Tohle sou fakta který neokecáte a mínusovat si můžete jak chcete.

YAGA (1) napsal 28.01.2017 v 15:48

FUJ

XLV (8) napsal 28.01.2017 v 15:41+1

Tohle je hodně smutný, na to že Jawa něco znamenala

mig31 (30) napsal 28.01.2017 v 14:04+2

To nedokážete pochopit že jde jenom o to že za ty dotace se jako něco udělalo a je úplně jedno co a jak to vypadá kusovka je a pojďme zažádat zase o dotace né... a vy tady jak hlupáci řešíte jak to mají udělat líp. Oni vědí nejlíp jak to mají udělat a o to aby se to prodávalo o to tady vůbec nejde jen o nějaký kus jako že se něco dělalo a tečka.

TON-UP (23) napsal 28.01.2017 v 11:11

Ahoj kluci, já s Váma plně souhlasím. Počkám co bude, jelikož se pořád píše a mluví, ale zatím nic nevyjelo. Počkejme, uvidíme. Jako patriota mne to mrzí, ale nenadělám nic, než přesedlat na jiný evropský dvouvál.

vopák (51) napsal 28.01.2017 v 08:49

Jawa koupí čínskou plečku a v Týnci ji lehce pobastlí..hmm.To bude přímo esence spolehlivosti a originality..Smekám kulicha

emánek27 (39) napsal 28.01.2017 v 07:34

tomu snad už nemůže nikdo věřit,že Jawa vyrobí nějakou motorku.měli by tam všichni dostat po tlamě.

megacruiser (38) napsal 27.01.2017 v 23:03-1

Čínské motorky jsou strašné střepy - oni klidně sešroubují motor vruty díky čemuž hliník popraská, za jízdy neustále něco upadává, praskají špice v kolech. Jezdit na číně do práce to si člověk říká o vyhazov, protože skoro nikdy nepřijede včas. Vše je zbastlené aby to jakž takže jelo a ještě v záruce se to začne sypat.. Za 100 tisíc je i přeznačkovaná čína drahá, za tuto cenu se dá sehnat třeba málo jetý Versys 650 a to už je kvalitou o něčem úplně jiném. Po zkušenostech fakt raději jetého japonce než novou čínu.

zizour (12) napsal 27.01.2017 v 22:32

V dnešní době tučných dotací na výzkum a vývoj to vidím jako chabý pokus. Proč zrovna čínský motor? To tam nemohli dát třeba hondu nebo suzuki? Když pidi malá fabrička Blata Blansko vymýšlí a vyrábí vlastní motory a celé motorky, tak nechápu proč značka s tradicí a fabrikou jako prase - Jawa musí s někým koooperovat.
P.S: ten zadek je úplná čína

zilvaré (0) napsal 27.01.2017 v 20:58

Proc treba nezkusí udelat dvoutakt po vzoru čssr?

Martin20 (0) napsal 27.01.2017 v 20:28

Ta čína bez úprav stojí v Polsku asi 16 000 Zlotých což by mělo být asi 97 600,- Kč. Mash 400 se prodává ve Francii za 4 490 Euro tj. asi 121 000,- Kč. Za citelné zdražení oproti loňským modelům může norma Euro 4, podle které musí motocykl splňovat přísné emisní limity a být vybaven systémem ABS.

Martin20 (0) napsal 27.01.2017 v 20:11

Jawa má co zlepšovat taky v oblasti servisní sítě a dostupnosti náhradních dílů. Sestra má Jawu 125 Travel a když tam odešlo dobíjení, tak jsme museli koupit podobné a přebastlit konektor. Taky když jsme sháněli vzdušník ke karburátoru, z Jawy jsme dostali odpověď, že je to dlouhodobě nedostatkové zboží. Nakonec to vyřešila opravná sada pro karburátor PZ 26. Nestačí jen motocykl prodat, ale je potřeba poskytovat i kvalitní servis. Bylo by dobré, kdyby Jawa zřídila e-shop s náhradními díly na všechny své motocykly. Jinak si moc nových zákazníků nezíská a ti stávající ji budou s rozhořčením opouštět.

pajapaja (37) napsal 27.01.2017 v 20:05

ač se mně retro libí,za ty prachy raději benelli 250 . Za čínu bych dal 60-65,ale připlácet za logo ?to ne

Martin20 (0) napsal 27.01.2017 v 19:44

Podle mne to nevypadá špatně. Akorát ty kastlíky tam jaksi nesedí. Chtělo by to doladit podle toho rámu nebo nechat původní z toho Shineraye. Nádrž z 634 se mi líbí. Měl jsem 11 let Jawu 350/638, ale "čtvera" s chromovanými boky nádrže se mi líbí víc. Líbila se mi i přestavba firmy Mototechnik.cz Jawa 125 Retro 634 a chtěl jsem ji koupit, ale dostal sem odpověď, že Jawy 125 už nejsou a nebudou. Taky bych raději viděl celou českou motorku nebo jen s čínským motorem, ale toto je v současné době asi nejschůdnější cesta jak motorkářům nabídnout aspoň něco. Jsem rád, že se v Jawě snaží aby to aspoň vypadalo jako Jawa a nelepí jen své logo na čínskou motorku. Rozhodně se mi to líbí víc než 650 Classic nebo 650 Style. Už jsem se smířil s tím, že je to motocykl vyráběný v kooperaci s čínskými soudruhy. Ten Shineray je po světě docela rozšířen a prodává se pod různými značkami. Na Západě jako Mash Roadstar 400, v Polsku Romet Classic 400, na Ukrajině Geon Bullet 400, v Thajsku Stallions Centaur 400 atd. Až na výfuky vypadá jako Honda CB 400 SS, tak to možná je její kopie. Snad to bude dostatečně spolehlivé.

V4 (-4) napsal 27.01.2017 v 19:34+1

Když odhlédnu od současných problémů Jawy a vezmu to čistě z designového hlediska, tak ta by mi mohla v garáži stát. Moc líbí

mirecc (2) napsal 27.01.2017 v 18:38

Už je to celé jakési trapné.Já dostat od státu 50 melounů na vývoj !!! nového !!! stroje,dávno bych něco vymyslel i sám,nápadů mám spousta,ale nemám to správné jméno a logo

mira592 (35) napsal 27.01.2017 v 18:28

podle vkusu každého soudruha, že...
mit haldy času a najít love koupím toho poláka nebo cinana a dám na to polepy jawa ať je bzunda. Hlavně ne idiotsky č. 350 ale 400.

mira592 (35) napsal 27.01.2017 v 16:26

Jawa Čr, bastlíři s.r.o., ještě tam chybí sedlo parez, čumák prase a vidle bizon a je to. Pat mat jsou na lopatkach

Steve (2) napsal 27.01.2017 v 13:42+1

To je zas počin... m.j. Shineray je 1000x hezčí... neuvěřitelné, v Týnci dokážou zprasit i výjmečně celkem povedenou Čínskou kopii SR-ka
"Inspirovat" se snad tím nejhnusnějším modelem v historii značky by mě fakt nenapadlo...

Casey. (19) napsal 27.01.2017 v 11:47+2

Rozčarování nás a debilita vedení Jawy atakují limitu nekonečna. V Týnci jedou na vlně dotačních podvodů a zakázaných drog. jiné vysvětlení nemám.
nejdřív zprzněná MZta v rámu z lešenářských trubek a laminátu. Následně kladivo o objemu 1200 (zajímá mě z čeho to je) na GS, Africu, Adventure, Tiger a Super Ténéré. A teď... teď číňan vypraný v Perwollu bez aviváže, zato řádně naškrobený.
František Janeček se musí obracet v hrobě, stejně tak všichni další zaměstnanci, jež tvořili hodnoty, dobré jméno a věhlas značky! Čest jejich památce.
Toto je nezvratný konec Jawy.
Jsem smutý!




TOPlist