hsq_obleceni1




Jawa 350 OHC: realita nebo další mýtus z Týnce?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
faborsky
faborsky (1) napsal 28.2.2017

O víkendu jsem měl tu čest strávit s novinkou skoro celý den. Tady jsou tedy úplně první dojmy z nové Jawy



Více pak ještě u mě na blogu http://jednoustopou...-prvni-jizdni-dojmy/

bulldogbiker

Držím palce

Venda
Venda (12) napsal 20.2.2017

Ta šestikule, přestože to není nějaká moderna, tak vypadá docela zajímavě. Problém je, že Jawí spolehlivost je už tak známá, že nevim nevim kolik lidí to bude ochotno opět riskovat.
Třeba se Jawa sveze na retrovlně s křížkem po funuse.

http://jawa.eu/data/...87-mala-PB-titul.jpg

HarryVentil

Přátelé jedné stopy, to na co jste po generace čekali se stalo skutečností. Fotky jsou ze stránek Jawy. Prosím autora o přejmenování tohoto článku na "Jawa 350 OHC, realita z Týnce"










Mamola29
Mamola29 (68) napsal 18.2.2017 +1

Kluci redaktoři, můžete někdo zajet do toho skanzenu jménem Jawa, vytáhnout nějakýho jejich odpovědnýho dementa na světlo a ať se na kameru vyjádří, co tam ty léta za státní dotace "tvoří" ?? Když jediným jejich tvůrčím výsledkem je to, že sprasí i celkem pohlednýho číňana, viz naroubováním 40 let starých kaslíků ze skladu? Přece každej průměrnej českej (moravskej) kluk v garáži dokáže za pár peněz postavit hezčí motorku než ta banda dutejch hlav v tý "fabrice" ! Takže buď je to celý nějaká reality show nebo největší tunel v ČR. Jinak mi to nedává smysl. Wow!

Mamlak
Mamlak (8) napsal 17.2.2017

Tady je taky jeden z letitých pokusů Jawy.








mira592
mira592 (22) napsal 14.2.2017

souhlas

Lump_Matěj

Možná že by stálo za to na Shineray jen lepit samolepku Jawa a nekurvit to tím jawáckým pseudodesignem. Shineray je fakt hezkej a Romet docela taky, ale nádrž z třindy, tem trapnej nosič (jak kdybych to spatlal já doma v dílně po osmi pivech), a blatníky ostříhaný ty 40 let starý ... to je fakt k smíchu ... kecám ... to je k breku Jinak 400 je objem, kterej tady chybí a myslím že na běžný ježdění do práce a na koupalište je to OK.

mira592
mira592 (22) napsal 9.2.2017

...omluva... Ale není kawa er5 lepší za 50-60 tis. a mají ji v každé 2. autoškole... A proč...

Jindra650
Jindra650 (21) napsal 7.2.2017 +2

Tahla Jawka byla na shlidnuti uz na podzim pred CVUT, kdy tam na ni prijel Kraft osobne. Tehdy jsme jim ji pochvalili ale hned po prichodu domu jsem kouknul na internet a zjistil, ze jedine co tam zmenili jsou nadrz, kasliky a blatniky. Takze veskera radost, ze snad konecne neco udelali sla do haje. Mimochodem jejich prednaska byla tragicka a popisovani uspesneho vyvoje kyvne vidlice z jeklu 11 373 vyvolal mnoho vrasek na celech pritomnych lidi z konstrukterske praxe, me nevyjimaje. Stejne tak smesna byla prezentace vyroby nadrze na novou J350, kdy se pysnili jak hruby vylisek orezavaji plazmou !robotem!, aby v zapeti po rucnim lemovem svareni vse opet rucne ostrihnuli na rotacnich nuzkach Zaverecnou tecku tomu dala informace, ze clovek s vic jak 6 lety praxe by u nich v konstrukci dostal 24tis hrubeho ...pry hledaji lidi do vyvoje. S tim ovsem jako nikdy nikam nepostoupi a budou stale vymyslet kyvky z jeklu 11373, protoze i lidi se zapalenim musi zivit rodinu a platit hypoteku.

Hooorus
Hooorus (33) napsal 7.2.2017

Na SK maji toho Rometa za 3899 EUR, uvidime kolik se jich proda a zda je zacnem potkavat na ceste. Je to neco noveho, lidi se toho mozna opravnene boji. Ale na druhou stranu motorka s podobnym vykonem jako treba RE ale za 2/3 ceny.
Hodne lidi psalo, ze radeji ojeteho japonce...OK, ale ktereho? Kdyz chce nekdo klasicou motorku tak snad jen SR, ale to kdo ma tak neproda...

jsmach
jsmach napsal 4.2.2017

jj Manzak (4) napsal Dnes v 02:37

Tahle cina je zrejme nabidnuta na brand kdekomu z Evropy, ve Francii jako Mash moto, delaji ruzne verze, napriklad cafe racer, scrambler, adventure, a dokonce i sidecar.
http://www.mash-motors.fr/208-motos-400cc

máš recht

Adventure vypadá velmi dobře http://www.mash-mot...adventure-400cc.html

mira592
mira592 (22) napsal 4.2.2017

Jawa by měla za tu retro tragickou úpravu pěkného stroje lidem doplácet. Na celým světě to nezvládl nikdo z prezentovanych úprav hůře jak v Jawe. Tam chybí cit, design, strategie, myšlenka, um, a rozum a vůbec ...

9B0017
9B0017 (10) napsal 4.2.2017 +1





9B0017
9B0017 (10) napsal 4.2.2017

Tak to je Shineray 400, stoji v prepoctu 70 tis KC a maji ho i jako scrambler










Manzak
Manzak (4) napsal 4.2.2017

Tahle cina je zrejme nabidnuta na brand kdekomu z Evropy, ve Francii jako Mash moto, delaji ruzne verze, napriklad cafe racer, scrambler, adventure, a dokonce i sidecar.
http://www.mash-motors.fr/208-motos-400cc

mira592
mira592 (22) napsal 1.2.2017

jen tak mimochoodem měl jsem změřenu trasu Brno - Předměrice nad L. u HK a Brno. Dosažitelná prům rychlost je 65kmh a věřte že jsem to kalil někde i 115! Je to samá obec. Tak mi netvrďte že 400ka u nás nestačí. Pardon, že jsem lehce mimo téma.

CervikFK

No fuj co to je. Kdysi mývala JAWA osobnost. Ať se zajdou podívat za chlapama do Harley Davidson na JAWU to je motorka nádherná.

mira592
mira592 (22) napsal 31.1.2017 +1

Souhlasím z větší části,ale 400 bych nehanil,je to slabé ale 130 to jede a na dnešní silniční síti se dá běžné 90, někde je 80, někde 70, někde 50. Kde jezdíte s těma 6ti kilama a výš na speedu 160 ... V čr nelze, a buchl. kopce mají taky omezení, omezení je tu všude jak stromů v lese. Pokud nejedu do splitu a dál 400ka stačí. Faktem je ze pro dva už to bude udychany (tipuju). Jsem ale jinak myslící uživatel, nejezdil jsem tisíce km na kole tak pro me rychlost neni az tak urcujici, chápu že pro většinu asi je.

Danny350
Danny350 (23) napsal 31.1.2017 +2

Staré Jawy se mi líbí a kdysi jsem byl fanda těchto strojů (taky moje první motorka). To co Jawa předvádí po revoluci (prachsprosté vysávání dotací na nereálné projekty atd.) ovšem způsobilo, že jí přeju jen to, aby konečně tato šaškárna zkrachovala a padla totálně na hubu. Možná by si pak někdo za pár korun koupil práva a začal opravdu dělat motorky.
A tady k tomu stroji: co je jako za přidanou hodnotu, že Jawa navěsí na Čínskej šunt 50 let starý díly z 350ky To ať to raději ten Číňan tady prodává rovnou. Nehledě k tomu, kdo je jako cílovka pro takovou 350? I v případě lidí, co by chtěli nějakej "retro" model (kterých je naprostá menšina) si koupí něco s rozumným objemem motoru, na čem se bude opravdu dát jezdit. Dyť se podívejte kdo má v profilech motorky do 400 ccm. Buď cucáci s malým řidičákem co na nic jinýho nesmějí, nebo veteránysti. Ani jeden z nich si nekoupí něco takovýho...

mildafleck

Mohu se zeptat kolik z vás remcalů má objednanou novou FGR Midalu?Vždyť tam máte kvalitní českou motorku.

ok8
ok8 (14) napsal 30.1.2017 +1

Kdo se dívá na videa ze Sýrie, Iráku apod., ví, že na podobných strojích jezdí tak leda zarostlý opice z Al-Kajdy. Ale pokud bude Jawa dodávat třeba do Afghanistánu, nebo Afriky v rámci humanitární pomoci, tak proč ne.
Mimochodem, na ten Chinaray se dá alespoň dívat...

jirka34
jirka34 (180) napsal 30.1.2017 +1

Me se to libi. Cina uz dnes motorky umi, toho bych se nebal. Ale trochu se bojim te ceny...

vilemx

Asi jsem pokojový termostat na takové zkratkovité a jednoduché hledání viníka. Na celém světě existují spousty společností zabývajících se "vytěžením" podniku a jeho následnou likvidací. A proč fungují? Protože mohou nabídnout vyšší cenu než "seriózní" zájemce.
Nevěřím tomu, že by za Havlem nebo Klausem přišel někdo z Cagivy nebo jiné společnosti či nějaký Stehlík, Bakala nebo jiný vejlupek a řekl jim, že tady mají bokem několik mega, když jim fabriku přiklepnou, protože potřebují odstranit konkurenci a podnik jdou vytunelovat. Holt některé firmy měly to štěstí, že noví majitelé do toho šli se strategií dlouhodobého rozvoje a prosperity (např. Škoda Auto). Jenže většina podniků měla tu smůlu, že novým majitelům šlo pouze o okamžtitý zisk ve stylu "po mně potopa". Stejně tak Jawa nebo ČZ měly, pokud by ve vedení byli lidé se strategií dlouhodobého rozvoje, šanci se z toho socíkovského humusu jejich produkce vyhrabat a vyrábět dál. Podle ohlasu nostalgiků by odbyt univerzálních motorek na ryby nebo do práce asi byl, stačí se podívat na prodeje NC-ček. Takže za situací Jawy není Havel nebo Klaus, ale jen a pouze podnikatelský plán jednotlivých statutárů Jawy.
K tématu: nejsem cílovou skupinou pro nákup nové 350 OHC. Od své motorky očekávám víc, než jen obyčejnou dopravu po silnici z místa A do B.

pacizek
pacizek (10) napsal 30.1.2017 +3

Jsem fanda, patriot, 10 JaW/čz jsem měl. Ale s Jawou už mě došla dávno trpělivost. Z novinářů i veřejnosti si dělají pr...el. Lžou, asi i kradou. Takhle se se světem motorkářů nezachází ! Přeju Jawě totální krach !, nic jiného ji stejně nezbývá. Ovšem jenom proto, aby to pak koupil fanda motorek, a začal pracovat na výrobě motorek. Tento účel fabrika jaksi zapomněla.

Venda
Venda (12) napsal 29.1.2017

A stejně je to asi nejlíp vypadající Jawa od dob Dandy. Smutný je, že když už to po dlouhé době taky vypadá rozumně, tak je 90% motorky z Číny a její 100% předloha je hezčí.
Jinak kdyby byl motor spolehlivej, tak myslím, že cena 100tKč je v pohodě. Podívejte kolik stojí nová SR. Bohužel už od začátku tam bude nálepka nespolehlivosti a až za pár let se zjistí jak to vlastně bylo. Pokud teda toto není představení pro dotační úředníky jako tomu bylo v minulosti s litrem. Takže stejně nic.

Janekžid

100tis ta tu 350ku je přehnana!

prochyj

jméno jawa bylo prodáno někam do indie snad okolo 200mega a není to tak dlouho,

Capan
Capan (49) napsal 29.1.2017

Kuwa,toho Rometa beriem. Ked to teda nie je nejaka mega šunka.

unavix

Pánové rád bych Vám objasnil jednu věc kterou asi mnozí nevíte. Soudruzi v jawě i před rokem 89 dělali na čtyřtaktním motoru a měli samozřejmě nějaké protopy. A věřím, že by určitě i rádi dělali inovace a nový motorky. Jenomže hlavní slovo v RVHP měla Moskva a ta dala jasné instrukce. Pro sovětský trh byla dvoutaktní třipade stále dost luxusní stroj. Důležitý bylo množství. Ve svazu platilo nás mnogo. Jawa vyráběla víc jak 1 000 000! motorek ročně. A většina produkce končila ve svazu a v Číně. A pořád to bylo málo. Takže v tomto ohledu je podíl českého bolševika nepatrný. A co se týká doby po převratu - západní podniky potřebovali východní, africký a nebo i severoamerický trhy který "ovládali" podniky z RVHP. Takže se nejdřív muselo vše v Československu zničit. Tedy pardon, dovést zahraniční partner který by pomohl s financemi že. Proto se třeba český pivovary prodali korporacím místo aby vydělávali miliardy do státní kasy. Je zvláštní že Budvar jako státní podnik funguje na výbornou a velice dobře prosperuje. Tak proč se prodali Krušovice, Plzeň, staropramen a další? Proč se prodala Děčínská čokoládovna Diana která vyráběla nejkvalitnější čokoládu ve východním bloku? Že by se nedokázala uživit? Že by nedokázala konkurovat těm sračkám který sem dováží Nestlé? Kupec Diany. Tomu snad nikdo s IQ větším než má pokojový termostat nevěří.
Takže ano, komunisti zničili spousty kvalitních značek jako Aero, hurikán a další. Jenže daleko víc toho zničili ty šmejdi po převratu. Udělali z Československa montovnu a sklady.

Hery22
Hery22 (18) napsal 29.1.2017

Ten romet nevypada spatne

mira592
mira592 (22) napsal 29.1.2017

No,vzpomeňte na soudruhovske vedení jawy v době před r.89 kdy se zadaly obrovské série 2T motorů v podobě typu 360 a dalších bez úvahy o nutnosti měnit agregát v souladu s vývojem doby. Co čekali, že 2T přežije r.2000...To byla strategie záhuby ne pokroku. V každý době se dělají chyby, a je třeba je neopakovat a poučit se pro další vývoj...

Karbec_Jikov

Jawa v posledních letech poprala nemálo peněz ve formě dotací od MPO na vývoj motoru 600 ccm a 1000 ccm. Tak kdy nám je konečně ukáží.

Šanik
Šanik (-9) napsal 28.1.2017 -2

Jen souhlasím s Unavixem!!! Českou(československou) ekonomiku bylo potřeba zlikvidovat jakýmkoliv způsosbem!!! Pan Klaus a Havlem se propůjčili k něčemu, o čem se jím nezdálo ani v tom nehrůzostrašnějším snu!!! Celá společnost se jen diví, ale ono vlastně není čemu?!? Nastoupila demokracie a my jsme šli jen v menšině k volbám a ta většina, která se na to v...a, tak té teď vděčíme za to, co tady máme!!!

mildafleck

Dotace by jsem sem vůbec netahal to co dostala Jawa na dotacích je cca 0,001% toho co dostal p.Babiš a přesto je to váš ministr financí.Zjednodušeně lepší dotace Jawě než Slovenskýmu... a dalším.

mira592
mira592 (22) napsal 28.1.2017 +1

Chlapi co blbnete, jawu rozkradli manageri jawy, copak neumíte číst. Statisícové platy a zájem o firmu nula a o značku taky. Nesnáším havla jak klause, ale tady jde o lidi zevnitř ne ani Tak o politiku. Ač sám nevim a toto není můj obor, lidi co sledují jawu 25 let mi toto naznačují... Mrzí mě to. No nechci být soudcem, ale státní podnik by to prostě nebylo ono.

TomyNav
TomyNav (1) napsal 28.1.2017

Svět se v p..el obrací! Jawa kopíruje číňany... Co na to říct a slovem neublížit?!?!?! Než nastoupil bolševik, tak se od nás učil celý svět dělat motorky...

seki88
seki88 (9) napsal 28.1.2017 +2

unavix - celkem s tebou souhlasím,nicméně kdyby se vydali cestou retro a do výroby by byla dána retro kývačka,asi bych si jí za "kilo" koupil.Ale tohle je tak legrační motorka,že to za prachy nestojí.Škoda,ale za každou cenu se ta fabrika podporovat nedá.

gresini

unavix - co blbneš,za co by jsi chtěl mínusy?? SOUHLAS!

unavix
unavix (727) napsal 28.1.2017 +2

Spousta lidí tady remcá a má mraky připomínek. Jenže brečíte na špatném hrobě. Běžte do ulic a protestuje proti těm sráčům který rozkradli a rozdali tuhle republiku. Součástí jejich budování demokracie bylo taky mimo jiné likvidace motocyklového průmyslu v Česku. Ne komunisti, ale privatizace, třeba ČZ ze které Cagiva ukradla patenty a značku zrušila je toho jasným příkladem.
Pokud to s jawou opravdu myslíte dobře, tak si kupujte jejich motorky. Když budou hodně prodávat tak budou mít i peníze na vývoj a budou nové modely.
Takže buďte rádi, že ta značka ještě vůbec existuje. Zamyslete se nad tím jak maličko chybělo k likvidaci Tatry nebo Aero Vodochody když to vlastnil americkej ksindl. Obě fabriky jen tunelovali! Obě nakonec zachránil až český kapitál a české firmy.
Tohle sou fakta který neokecáte a mínusovat si můžete jak chcete.

YAGA
YAGA (1) napsal 28.1.2017

FUJ

XLV
XLV (4) napsal 28.1.2017 +1

Tohle je hodně smutný, na to že Jawa něco znamenala

mig31
mig31 (28) napsal 28.1.2017 +2

To nedokážete pochopit že jde jenom o to že za ty dotace se jako něco udělalo a je úplně jedno co a jak to vypadá kusovka je a pojďme zažádat zase o dotace né... a vy tady jak hlupáci řešíte jak to mají udělat líp. Oni vědí nejlíp jak to mají udělat a o to aby se to prodávalo o to tady vůbec nejde jen o nějaký kus jako že se něco dělalo a tečka.

TON-UP
TON-UP (16) napsal 28.1.2017

Ahoj kluci, já s Váma plně souhlasím. Počkám co bude, jelikož se pořád píše a mluví, ale zatím nic nevyjelo. Počkejme, uvidíme. Jako patriota mne to mrzí, ale nenadělám nic, než přesedlat na jiný evropský dvouvál.

vopák
vopák (43) napsal 28.1.2017

Jawa koupí čínskou plečku a v Týnci ji lehce pobastlí..hmm.To bude přímo esence spolehlivosti a originality..Smekám kulicha

emánek27
emánek27 (5) napsal 28.1.2017

tomu snad už nemůže nikdo věřit,že Jawa vyrobí nějakou motorku.měli by tam všichni dostat po tlamě.

megacruiser

Čínské motorky jsou strašné střepy - oni klidně sešroubují motor vruty díky čemuž hliník popraská, za jízdy neustále něco upadává, praskají špice v kolech. Jezdit na číně do práce to si člověk říká o vyhazov, protože skoro nikdy nepřijede včas. Vše je zbastlené aby to jakž takže jelo a ještě v záruce se to začne sypat.. Za 100 tisíc je i přeznačkovaná čína drahá, za tuto cenu se dá sehnat třeba málo jetý Versys 650 a to už je kvalitou o něčem úplně jiném. Po zkušenostech fakt raději jetého japonce než novou čínu.

zizour
zizour (10) napsal 27.1.2017

V dnešní době tučných dotací na výzkum a vývoj to vidím jako chabý pokus. Proč zrovna čínský motor? To tam nemohli dát třeba hondu nebo suzuki? Když pidi malá fabrička Blata Blansko vymýšlí a vyrábí vlastní motory a celé motorky, tak nechápu proč značka s tradicí a fabrikou jako prase - Jawa musí s někým koooperovat.
P.S: ten zadek je úplná čína

zilvaré

Proc treba nezkusí udelat dvoutakt po vzoru čssr?

Předchozí
1 2 3 4
Následující



Continental
Objednat reklamu
TOPlist