globalmoto_duben_nolan




Intermot Kolín 2008

Kapitoly článku

H-D V-Rod VRSCF Muscle

Největší novinkou H-D je motocykl v kategorii V-Rod, kde byl nově představen motocykl V-Rod VRSCF Muscle. Motorově se jedná o variaci vycházející ze stávající řady V-Rod, nicméně výrobce vytvořil osobitý design, který jednoznačně nedělá ostudu svému názvu.
Mohutná záď, rovné koncovky výfuků, široká 240 mm pneumatika skutečně vytváří mohutný a svalnatý výraz. Specifický vzhled dotváří i mohutné doširoka vyvedené světlo s dominantní opěrkou. Nový V-Rod Muscle jde novým směrem a podobný motocykl budete na trhu jen těžko hledat.
Pohon zajišťuje léty prověřený vodou chlazený V-Twin Revolution o objemu 1250 ccm a maximálním výkonu 122 koní. S hmotností kolem 292 kg rozhodně nepůjde o nějakého střízlíka a motocykl bude určitě budit pozornost všude, kam se přiřítí. Pohonná jednotka je zárukou dostatečného potenciálu a výkonu, který si řidič na tomto motocyklu bude náležitě užívat. Zajímavostí bude u tohoto H-D i ve standardu montovaný systém ABS.

Buell 1125CR

Buell si pro nás připravil aktuálně novinku v podobě nahaté verze svého sportovního motocyklu 1125R, kterou se speciálně vytvořeným motorem Rotax máme na trhu od loňského roku. Ta nese nově označení 1125CR a jde v podstatě o shodný model, jen byla nahrazena přední maska kapličkou s přístroji a efektním velkým předním světlometem.
Určitých změn ale nakonec doznala i technika, pozměněno je zpřevodování pro lepší akceleraci. Maximální výkon se ustálil na 146 k při 9800 ot/min. Se suchou váhou kolem 170 kg lze očekávat pořádnou porci zábavy. Výjimečnost motocyklu stejně jako značky vystihují tradiční poznávací znaky jako velký přední jednokotouč či sekundární pohon.

Triumph Thunderbird 1600

Chloubou britské expozice byl nový cruiser s dvouválcovým řadovým motorem 1600 ccm. Sekundární pohon ozubeným řemenem a obutí pneumatiky 200/70-18 vzadu a velké přední kolo 120/70-19, to jsou parametry, kterými by výrobce míří na zámořské trhy a evropské zájemce o styl „American Dream“.
Expozice s mohutným cruiserem nastrojeným do spousty chromu a doplňků dávala jasně najevo, že tohle je ten správný tourer na ukrajování nekonečných silnic v jůesej. Uvidíme, jak se tato novinka v tomto segmentu chytne, ale jednoduché to mít nebude, cruiseristé jsou přeci jen zvyklí spíše na V-éčkové dvouválce.
Na Intermotu byl k vidění také další inovované modely, za všechny bych vypíchl Daytonu 675, které má nový vzhled čelní masky a díky vylepšení motoru proti loňsku disponuje dvěma koníky navíc.

Royal Enfield Bullet 500 Electra EFI

Velkou radost mi udělala expozice indické značky z britskou historií – Royal Enfield. Zaměření na klasiku a jen pomalu se měnící konstrukce strojů mají v dnešním přetechnizovaném světě úspěch a tato značka dokáže mimo jiné díky dobré ceně svých modelů ukusovat stále větší procenta trhu. Proto je skvělé, že se jejím konstruktérům podařilo zareagovat na hrozící emisní limity a přivést na trh první stroj s elektronickým vstřikováním Bullet 500 Electra EFI.
Kromě elektrického startéru (ano, i to je u dřívější Královské zbrojovky v Enfieldu tak podstatná novinka, že stálo za to ji vtělit do názvu „Electra“ motocyklu) a elektronického vstřikování má nový model také spojený blok motoru a převodovky (Unit Construction Engine) a řadicí páku na levé straně – také velký vývoj od předchozích enfieldů s pravostranným řazením. Možná je škoda, že se tím exkluzivita a odlišnost Enfieldů trochu snižuje, pokud to ale na druhou stranu pomůže rozvoji této značky po světě a ochrání ji to před stále tužšími regulacemi EU, noví majitelé se s tím určitě rádi smíří.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist