globalmoto_duben_nolan




Silnější motor pro cruisery Indian, poskočil na 116 kubických palců

Z Minneapolis přišla zpráva o updatu cruiserů Indian, které budou podle sloganu větší, lepší a drsnější. Ne že by se nám stroje modelového ročníku 2020 nafoukly, co se rozměrů týče, to jenom objem motoru poskočil na 116 kubických palců. Krom toho, nových barev a dalších drobných vylepšení se Indian pochlubil také další generací svého systému Ride Command.

Kapitoly článku

Dlouhé nízké stroje jste od Indianu do dnešní doby mohli mít s vodou chlazeným motorem v objemu 1133 kubíků v případě modelů Scout nebo s nižším objemem 999 v případě Scout Sixty. Velké modely pak poháněla vzduchem chlazená stojedenáctka, což je v našich mírách 1811 kubíků. Letos na jaře se poprvé objevilo objemnější provedení motoru Thunder Stroke, to ale bylo jen v limitovaném Jack Daniel´s Springfieldu, po kterém se tradičně nestačilo ani zaprášit. Teď už se tenhle motor s větším objemem a účinnějšími hlavami válců dostává i do dalších, a hlavně sériově vyráběných mašin. Vzduchem chlazené véčko s objemem 1901 kubíků přináší slušné posilnění, protože nabídne o rovných 17 Nm víc. Porce 168 newtonmetrů bude od příštího roku pohánět všechny Roadmastery, téměř všechny Chieftainy plus Springfielda v provedení Dark Horse. Standardní Springfield, Chieftain Classsic a modely Chief si dál budou muset vystačit se stávajícím motorem Thunder Stroke 111.

Vyznat se v modelové řadě se všemi těmi verzemi, podverzemi a nadverzemi není u Američanů nikdy jednoduché, každopádně tu máme s příchodem sezóny 2020 několik výrazných novinek. V největších Touringách to je Roadmaster Dark Horse, který je vlastně nastrojený Chieftain. Protože jde o plnohodnotný cesťák, má větší přední plexi, nabídne ochranu nohou před nepřízní počasí a samozřejmě velký topcase, který zároveň přináší luxusní křeslo pro spolujezdce. Druhou, díky svému laku ale možná ještě výraznější novinkou, je Chieftain v luxusním provedení Elite. 25 hodin ručního lakování, tónování a finální úpravy zajišťuje exkluzivní vzhled stroje, který podtrhuje 400wattové audio s reproduktory v zadních kufrech. Dále tu je Springfield Dark Horse, který sice už v nabídce byl, pro rok 2020 ale přijíždí s výraznými úpravami, zejména jde o nová řídítka, upravené kufry a sedlo.

Modely s menším motorem 111, Chief Dark Horse a Chief Vintage nyní budou sdílet stejný podvozek se stroji Springfield a Springfield Dark Horse. Velký plus pro modelovou řadu Chief, která si tak polepšila o zadní nastavitelný tlumič. Standardní Springfield a temný Chief pak budou standardně vyjíždět se sedmnáctipalcovým kolem, což by mělo znamenat více stability. Poslední inovací je upravený topcase u Roadmastera, který je lehčí a stylovější. A teď vzhůru do světa jedniček a nul.

Napříč modelovou řadou se táhne vylepšení systému Ride Command. Sedmipalcový dotykový displej stále zůstává, systém by ale díky novému čtyřjádrovému procesoru měl získat na rychlosti. Nově bude možné si v navigaci nechat zobrazit i dopravní situaci a počasí, při vyhledávání vám systém nabídne hledané výrazy podobně jako na Googlu a nově řešené by měly být i jednotlivé nastavitelné obrazovky s údaji. Kdo nemá v tomhle segmentu vychytaný infotainment, jako by nebyl.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
imunty přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist