Nové Indiany: Scout Sixty pro nováčky a dvě limitované edice
Text: Dominik Valášek | Zdroj: Indian | Zveřejněno: 12.11.2024 | Zobrazeno: 7 694x
Jen pár dní po veletrhu EICMA představuje svoje novinky na nadcházející modelový rok také Indian. Ten odhaluje „čtyři nové modely“, byť zase tak nové nejsou. Jde totiž o návrat Scoutu Sixty, který bude novým vstupním modelem Indianu, a to ve dvou verzích, a pak o dvě limitované edice – Roadmaster Elite a Indian Springfield Special Edition.
Kapitoly článku
Scout Sixty
Hned z úvodu se podívejme na Scout Sixty, který třebaže není tou nejzajímavější motorkou v nabídce americké značky, bude zajímat mnoho lidí, kteří se světem amerického železa teprve začínají. V kostce řečeno – Scout Sixty je standardní Scout nové generace s menším motorem, který nabídne seškrcenou verzi pro řidičák A2 a samozřejmě zajímavější cenovku. Indian uvádí, že přes 90 % kupujících modelové rodiny Scout jsou lidé, pro které jde o první motorku Indian. Více než čtvrtina z nich pak na motorce teprve začíná. Návrat slabšího a přívětivějšího Scoutu Sixty do nabídky se tedy jeví jako logický.
Scout Sixty Classic i Bobber mají totožné šasi s ocelovým rámem jako jejich větší sourozenci a je potřeba vzpomenout, že už při uvedení velkého Scoutu Indian velmi zdůrazňoval přístupnost a uživatelskou přívětivost celé modelové řady. Scouty jsou s výškou sedla 654 milimetrů, potažmo 649 milimetrů pro Bobber, nizounké, se suchou hmotností 232, potažmo 234 kilogramů, i celkem lehké. Zatímco standardní Scouty mají motor SpeedPlus o objemu 1 250 cm3, verze Sixty si vezou menší verzi téhož motoru o objemu 999 cm3. To znamená výkon 85 koní v 8 500 otáčkách za minutu, točivý moment 87 Nm v 6 200 otáčkách, ale taky pouze pětistupňovou převodovku.
Jinak je prakticky vše stejné jako u větších verzí. Litá kola, jednokotoučová brzda vpředu, klasická vidlice se zdvihem 120 milimetrů vpředu a dvojice tlumičů se zdvihem 76 milimetrů vzadu. Stejný je dokonce i masivní výfuk, který vypadá trochu jako roura od kamen, a elektronická výpomoc, zahrnující vedle ABS ve vyšší výbavě Limited i kontrolu trakce, jízdní režimy nebo tempomat. Mezi modely Classic a Scout jsou pak rozdíly pouze v pozici jezdce a samozřejmě ve stylu. Bobber má kratičké blatníky, minimalistický design, černé detaily, téměř žádný chrom a koupíte jej buď celočerný, případně šedý. Classic je mnohem zdobnější, má dvoubarevná kola s broušenými plochami, klasicky hluboké blatníky a nějaké to množství chromu v čele s masou chromovaného výfuku.
Bohužel zatím nevíme, kdy budou nové Scouty Sixty k mání, ani jejich předpokládanou cenu. Určitě však stihnou již nadcházející sezónu.
Roadmaster Elite
Transkontinentální cestovní masiv v americkém stylu přijíždí v prestižní verzi Elite. Ta je výrobně omezená na 300 kusů, z nichž bude pouze 60 vyvezeno mimo Severní Ameriku. Tak jak tomu u Elite modelů bývá, podstatná část speciálního charakteru spočívá v samotném zbarvení. Hluboký a tmavě modrý základ se tu potkává s černou a stříbrnou, která se na fotkách jeví téměř jako chrom. Vše je pak „pospojováno“ ručně lakovanými zlatými proužky a doplněno velkorysým množstvím chromu, přítomným téměř na každé liště a detailu.
Ačkoliv se jedná o Roadmaster – tedy klasiku se vzduchem chlazeným dvouválcem Thunderstroke o objemu 116 kubických palců neboli 1 890 cm3, Indian nešetřil s moderní výbavou. Je tu třeba adaptivní přední světlo, dotykový infotainment s navigací, vyhřívané a chlazené sedlo jezdce i spolujezdce, výškově nastavitelný větrný štítek, centrální zamykání kufrů nebo audiosystém PowerBand s dvanácti reproduktory.
Indian Springfield Special Edition
Model Springfield staví na stejných základech jako výše popisovaný Roadmaster Elite a má dokonce i stejný motor Thunderstroke s točivý momentem 171 Nm, nejde ale o kapotovanou cestovní vzducholoď se třemi kufry, nýbrž o klasičtější cruiser s velkým plexi a dokonce se třásněmi již z výroby. V případě Special Edition se navíc jedná o vyvoněnou podobu, dostupnou pouze v 50 kusech na vybraných trzích. A také o jednu z posledních možností, jak si koupit nového Springfielda na většině evropských trhů – zanedlouho bude totiž končit.
Ať už se vám tenhle styl americké klasiky líbí nebo ne, musíte uznat, že zvolené zbarvení je prostě boží. Motorka kombinuje ikonickou indiánskou červenou s krémovou barvou Ivory Cream a hnědým sedlem, samozřejmě nechybí trocha ručního linkování a přehršel chromu, který tady nejlépe vyniká na masivu předního světlometu. Na každém motoru je potom štítek s číslem motorky v rámci edice.
Ani tady pak nechybí trocha moderního komfortu. Boční kufry jsou centrálně uzamykatelné a celá motorka je pochopitelně bezklíčová, je tu tempomat, tři jízdní režimy, USB nabíjecí port a tak dále. Na druhou stranu jediným „přístrojem“ je jednoduchý analogový rychloměr, doplněný o malý displej palubního počítače a budíček palivoměru.