husqvarna_svartpilen_801_2




Kolínská premiéra Indianu FTR 1200

V předvečer německého Intermotu se kolínské doky staly svědkem první světové premiéry. Na slavnostním večeru Indian představil očekávaného flattrackera FTR 1200, který se v sériové verzi zase tolik neliší od konceptu. Naštěstí. Jeho základní parametry zní: 1203 kubíků, 120 koní, 115 newtonmetrů, 221 kilo. A na pódiu se neobjevila jenom jedna verze, ale rovnou dvě.

Kapitoly článku

Před necelým týdnem jste si mohli přečíst článek s patentovými nákresy, které tak trochu odhalovaly podobu nového modelu. Dnes tu stojí v celé své kráse a spoustu domněnek potvrzuje. Máme tady nový vodou chlazený motor s objemem 1203 kubíků vyladěný na 120 koní při 8250 otáčkách a 115 Nm, které nabídne v 6000 otáčkách. To zní hodně zajímavě a určitě to 221 kilogramů vážícímu stroji propůjčí ve spojení s antihopingovou šestistupňovou převodovkou zajímavou dynamiku.

Z výkresů už víme o trubkovém rámu a kyvce, stejně tomu bylo i u konceptu. Oproti němu má nové FTR nádrž na 13 litrů pod sedlem, a tím se dostáváme k hlavní designové změně oproti konceptu. Vzhledem k nutné homologaci prodělal zadek nejvíc změn. Jednodílné dvoumístné sedlo je ve výšce 840 mm je přimontované na hliníkovou podsedlovku, která imituje příhradovou konstrukci. Za sedlem už krom zadního světla není nic, držák RZ a blinkrů je přišroubovaný na kyvnou vidlici. Z nákresů už víme, že se změnilo také uložení výfuků, které jsou tažené spodem (v nabídce doplňků ovšem budou i koncovky Akrapovič tažené vrchem) a ukazují excentricky umístěný zadní tlumič.

Tvarově sedlo s nádrží kopírují siluetu konceptu a vcelku věrné mu je i přední světlo. Je kulaté, je zakomponované do přední masky a díky LED technologii ho určitě nepřehlédnete. Brzdění mají na starosti čtyřpístkové třmeny Brembo M4.32 s 320mm kotouči vpředu s radiální pumpou a jeden kotouč vzadu, vše na flattrackovském rozměru kol 19 palců vpředu a 18 vzadu. Gumy Dunlop DT3-R s flattrackovým vzorkem byly vyvíjeny speciálně pro FTR. Aby byly informace o podvozku kompletní, doplníme zbývající údaje: rozvor 1524 mm, úhel hlavy řízení 26.3° a stopa 130 mm. Zdvihy odpružení jsou 150 mm, což zní slušně.

Celkově jde o designově povedenou motorku nabízenou rovnou ve dvou verzích. FTR 1200 je základní model s jednoduchou nenastavitelnou přední vidlicí, zadním tlumičem, kde nastavíte předpětí a odskok, a kulatým analogovým budíkem známým třeba ze Scouta. I tak jde ale o motorku se solidní výbavou. Nabízí kompletní LED osvětlení, USB port pro rychlé nabíjení mobilu a tempomat.

Lepší verze S nabídne za příplatek plně nastavitelný podvozek, dotykový LCD přístrojový panel a tři jízdní režimy s různou odezvou na plyn, kontrolou trakce a wheelie control. Aby to všechno fungovalo, a to i v náklonu, je v motorce chytrá inerciální řídící jednotka a té pravé flattrackové zábavě pomůže vypínatelné ABS. Protože mobilní telefony vládnou světu, tak i svého flattracka ve verzi S bude moci připojit ke smartphonu a kontrolovat na budíku zprávy, hovory, anebo třeba hudbu.

 

Samotné budíky jsou možná nejkontroverznějším prvkem jinak povedeného FTRka. Oba druhy jsou přimontované na řídítkách a barevný displej připomíná sundavací motocyklovou navigaci. Základní verze bude dostupná v černé barvě, Sko budete moci vybírat ze tří barev, první cena na americkém webu je 12 999 dolarů za standard a 14 999 za lepší model S. Pro porovnání, nejdražší ze Scoutů Bobber v Americe stojí 12 tisíc a na českém trhu se prodává za 370 tisíc, čili FTR by se mohlo pohybovat někde v rozmezí 400 až 460 tisíc.

Video z představení v Kolíně nad Rýnem

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Oficiální videa

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 36 Kč od 8 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jiroos přispěl 6 Kč
marafzs600 přispěl 6 Kč
Frenkee přispěl 6 Kč
wario přispěl 6 Kč
Jarda-Bekr přispěl 6 Kč
Kubik19 přispěl -3 Kč
andywild přispěla 3 Kč
masi přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist