yamaha_tenere_duben




Indian Roadmaster se vrací

Vypadá to, že pod křídly koncernu Polaris se bude obnovené značce Indian dařit mnohem lépe, než u předchozích majitelů. Na příští sezónu je ohlášeno další rozšíření modelové řady, a na scénu se vrací model Roadmaster, který byl poprvé představen v roce 1947. Už tenkrát se s velkým plexištítem a postranními brašnami řadil mezi cestovní motorky, ale jeho novodobý nástupce má ještě větší turistické ambice.

Kapitoly článku

Technicky Roadmaster vychází ze stávajících modelů Chief Classic, Chief Vintage a Chieftain. V zásadě by se dalo říci, že Roadmaster je okapotovaný Chieftain se zadním kufrem a lepší výbavou. Základem motorky je tedy vidlicový dvouválec Thunder Stroke 111 s šestistupňovou převodovkou, umístěný v hliníkovém rámu. Stejnou specifikaci mají i komfortně naladěné komponenty odpružení s centrálním zadním tlumičem, a také účinné brzdy. O masivním zátahu motoru, kvalitách podvozku i spolehlivosti brzd jsme se už měli možnost přesvědčit při letošním testu modelu Chief Classic.
Nový Indian Roadmaster je ale určen na opravdu dlouhé výlety, a tak bude chtít zaujmout hlavně rozšířenou turistickou výbavou a maximálním jízdním komfortem. Ve srovnání s doposud nejcestovnějším Chieftainem má proto například vylepšenou ochranu před větrem - elektricky nastavitelný plexištít má stejný základ, ale jeho horní hrana je o necelé dva centimetry nižší a širší. Přes plexi by tak mělo být lépe vidět, a zároveň na jezdce i spolujezdce bude méně foukat. Na spodních kapotách s integrovanými přihrádkami pomáhají odklonit vítr od nohou horní a spodní stavitelné deflektory, a do chladnějších dnů je Roadmaster vybaven vyhřívanými hefty a sedlem.
Nedostatkem prostoru pro uložení zavazadel Roadmaster také rozhodně netrpí. Když se ke dvěma bočním kufrů připočítá ještě horní box, vychází celková kapacita na pěkných 140 litrů, a jenom do samotného zadního kufru se vejdou dvě integrálky. Zámky všech kufrů se přitom dají ovládat dálkovým ovladačem. Z dalších prvků základní výbavy multireflektor Pathfinder s LED diodami, čidla tlaku v pneumatikách nebo výkonný audiosystém s možností připojení ke smartphonu přes bluetooth.
Za příplatek je pak možné dovybavit Roadmastera opěrkami pod ruce spolujezdce, řazení pata-špička, nebo chromový nosič na kufr. Do kategorie tuningových dílů spadá otevřené sání  Big Sucker, které by mělo zlepšit reakci na plyn a přidat něco málo výkonu ke standardním 91 koním. Tak co myslíte, najde Electra Glide v novém Indianu důstojného konkurenta?

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):
Motokatalog.cz



TOPlist