ktm_srpen




Indian Pursuit, tak se jmenuje Challenger pro cestovatele

Tento týden se nám s novinkami roztrhl pytel a pozadu nechce stát ani americký Indian. Ten na začátku měsíce představil lehký Scout Rogue a teď přidává novinku z úplně opačného konce – velký těžkotonážní křižník, který to ale dokáže pořádně rozjet. Challenger s cestovní výbavou a novým jménem Pursuit.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Indian a cestovní stroje, to je samostatná kapitola. Už od svého návratu pod křídly Polarisu se tato americká značka zařadila na špici opulentních cesťáků svými kapotovanými cruisery a baggery a bůhvíjak se ještě tyhle kategorie různě nazývají. Když se podíváme na aktuální nabídku Indianu, tak čistě cestovním korábem je model Roadmaster, který vlastně vychází technicky z baggeru Chieftain, zejména ve verzích Dark Horse a Limited, které mají i stejnou přední kapotu. Druhým baggerem Indianu je výrazný Challenger, který přišel na scénu s velkými fanfárami (dlužno říci, že zaslouženými) v modelovém ročníku 2020 a jehož hlavním úkolem bylo odjakživa děsit řidiče i okolní provoz svým raketovým motorem, když tenhle nový dvouválec PowerPlus ze svého objemu 1768 cm3 vydupal 122 koní a 178 newtonmetrů. Vyzkoušeli jsme samozřejmě v testu a za mě je to nejlepší cruiserový dvouválec, který jsem kdy vyzkoušel. Teď tenhle jaderný reaktor Indian namontoval do čistokrevného cesťáku.

Tedy ono to vlastně bylo úplně obráceně – v Indianu vzali celý Challenger a ten předělali na cesťák. Vidíte to na první pohled, že Pursuit není úplně zbrusu nový motocykl. A je vlastně legrační, jak se občas zavedené věci dějí úplně opačným způsobem. Většinou se bagger dělá tak, že vezmete cesťák a očešete ho o topcase a plexi, tady byl nejprve bagger a až poté někoho napadlo, že by z něj mohl být i cesťák. Řešení pro ty, kterým Roadmaster přijde příliš usedlý.

Základ je tedy jasný, Challenger se svým hliníkovým rámem a do něj zamontovaným dvouválcem PowerPlus s výše jmenovanými hodnotami, čtyřventilovými OHC hlavami, hydraulickým vymezováním ventilových vůlí, antihoppingovou spojkou a šestistupňovou převodovkou. U některých strojů mi jízdní režimy lezou krkem, tady je však docela vítám a jsou tři, Rain, Standard a Sport, každý kromě jiného chování motoru nabídne také vlastní nastavení kontroly trakce. Když už jsme u elektroniky, je tady šestiosá inerciální jednotka se všemi výhodami (náklonové ABS…) a starý známý infotainment Ride Command s dotykovou obrazovkou, kde si můžete ladit kdeco, od navigace po elektrické nastavení nového zadního odpružení Fox, které u Challengeru máte od letoška za příplatek. Na podvozku stojí za připomenutí přední obrácená vidlice a radiální monobloková Bremba. Tohle fakt není jen tak obyčejný cruiser.

A co dělá Pursuita Pursuitem? Nad tou osobitou přední kapotáží se tyčí podstatně větší plexi, které je elektricky nastavitelné a v té základní spodní poloze vypadá zhruba stejně vysoké, jako u Challengeru v té nejvyšší. Nikde na fotkách a pohříchu skoro ani na videu neuvidíte, kam až jde na Pursuitu vysunout, protože ty vysoké polohy motorkám tolik nesluší, ale budete mít před sebou určitě pěknou plachtu. Lepší ochranu dostanete také na nohy, kde Challenger nemá nic a Pursuit naopak opravdu hodně velké kryty, které do stran dokonce přesahují čelní kapotáž, a přitom nevypadají blbě. V těchto krytech jsou otevírací klapky na větrání a ve spodní části najdete ještě LED dálková světla.

Na komfort pro posádku dbají vyhřívané rukojeti a vyhřívané sedlo Heating Touring Comfort. Spolujezdec na Pursuitu bude jednoznačně spokojenější, zaprvé má k dispozici plošiny na nohy a ne jenom stupačky jako na Challengeru a zadruhé se tady může krásně rozvalit a opřít se o topcase. Ten je tím nejvýraznějším poznávacím znakem, je stejně jako ty boční uzamykatelný elektricky a dohromady Pursuitu nabízí úložný prostor o objemu 133 litrů, což je hodně slušná hodnota. Roadmaster nabídne akorát o čtyři víc.

Co se týče ceny, tam se situace obrací, když za Pursuit dáte o něco málo víc než za Roadmaster. V Česku se Indian Pursuit bude prodávat ve dvou provedeních, lesklém Limited s chromy a jako temný Dark Horse, a vždy to bude ve variantě Premium Package, což znamená to vyhřívané sedlo, dálkovky, elektronické štelování zadního tlumiče a náklonovou elektroniku – na jiných trzích budou i levnější varianty bez těchto vychytávek. Nejlevnější je černý Limited, ten stojí 911 990 Kč, za provedení Icon v takové pěkné zelené Alumina Jade si připlatíte pade. Dark Horse začíná na 918 990 Kč za matnou černou, za pískovou Silver Quartz Smoke si připlatíte sedm tisíc a za Icon provedení v takové světlé šedo-hnědé dáte 946 990 Kč.

​​​

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



motoguzzi_kveten
Objednat reklamu
TOPlist