yamaha_demo_tour




Indian přidává další model, Scout Sixty bude také ve verzi Bobber

Pro značku Indian bude rok 2020 důležitý hned z několika důvodů. Zaprvé kvůli novému baggeru Challenger, zadruhé kvůli větším motorům Thunder Stroke 116 a zatřetí kvůli Scoutu Sixty. Tahle objemově menší (litr namísto dvanáctistovky) a výrazně levnější verze oblíbeného Scoutu totiž konečně dostala homologaci pro Evropu a Indian vedle standardního modelu nově přidává ještě variantu Bobber.

Kapitoly článku

Peníze, na ty lidi vždycky slyší a nikdy to nebude jinak. Přesně z tohoto důvodu se v motocyklovém světě setkáváme s mnoha objemově menšími a výbavově očesanými verzemi oblíbených modelů a Scout Sixty samozřejmě není výjimkou. I když, jak se to vezme. Tím menším objemem to určitě pravda je, standardní Scout má dvouválec o objemu 1133 cm3 a z něj vydoluje 100 koní a skoro stejnou porci newtonmetrů. Scout Sixty má objem 999 cm3 a parametry 78 koní/88 newtonmetrů. Jo a v převodovce chybí jeden pár ozubených koleček, je jen pětistupňová.

Modří už dávno vědí, že na menším motoru se těžko dá ušetřit ve výrobě nějaká ta významná kačka (či v tomto případě dolar). To, že uděláte menší písty a nebo jinou kliku, vám uspoří možná pár centů v nákupu materiálu, ale pořád je to motor, který má své součástky, formy a kdesi cosi. Když se vrátím čtvrt století zpět a do úplně jiného segmentu, důvodem, proč v Evropě nikdy neprorazily ty rozkošné japonské čtyřválcové supersportovní čtyřstovky, bylo přesně tohle – technika identická jako u šestikil, která byla podstatně silnější a o prd dražší. Takže jediná možnost, kde zkrouhnout cenu, je výbava. Levnější tlumiče a brzdy, základní elektronika, žádné vychytávky a nejlépe černá barva. Jinudy cesta nevede.

Ovšem teď přichází základní otázka: co chcete ušetřit na Indianu Scout Bobber, když už ze své podstaty je tahle motorka hodně očesaná? Odpověď zní: skoro nic. Po dlouhém pátrání a konzultaci s lidmi od Indianu se nám podařilo najít pár drobností, jimiž se Scout Bobber Sixty liší od Scoutu Bobber. Má jiné ráfky (pět paprsků namísto osmi), na nich pneumatiky Kenda a ne Pirelli, chybí mu USB zásuvka a přední světlo je naprosto klasické uchycené na spodních brýlích a nikoli to zakrytované. To je vlastně takové poznávací znamení, spolu s obyčejnými zrcátky (letošní dvanáctistovky mají „špígly“ v koncích řídítek), černými namísto světlých ventilových vík, mohutnějším držákem RZ, chybějícím nápisem Scout na nádrži a jednobarevným namísto dvoubarevného sedla. A to je fakt úplně všechno, protože jestli se teď chystáte říct „brzdové kotouče“, tak to zase prrr, protože nové plovoucí mají letos všechny Scouty. No a samozřejmě barva, Scout Bobber Sixty bude ve dvou provedeních a obě budou černá (lesk a mat), zatímco Scout Bobber je letos v nabídce v barvách pěti. Tohle všechno hodilo docela velký hmotnostní rozdíl, s 249 kg s plnou nádrží je menší model o 12 kg lehčí.

Porovnávač fotek

Ovládání - nemazat

Barevný je Scout Bobber, černý Scout Bobber Sixty. Těch rozdílů je skutečně jenom pár

Kolik byste tedy řekli, že bude cenový rozdíl mezi „sixtynou“ a standardním Bobberem? Takových třicet tisíc? To by dávalo smysl. Jenže chyba lávky, český importér už má vyhozené ceny a Scout Bobber Sixty je se svými 324 990 Kč na korunu přesně o 70 000 Kč levnější než Scout Bobber! A mimochodem dost podobné je to i u standardního Scoutu a Scoutu Sixty, tam je rozdíl 65 tisíc. Jestli má Indian takovou marži na dvanáctistovce, nebo litrovou verzi dotuje, se asi nikdy nedozvíme a vlastně nám to může být jedno. Indian touhle cenovou politikou s modely Sixty jasně útočí na Sportstery od H-D, a to zřejmě i za tu cenu, že trochu utrpí prodeje „velkých“ Scoutů. I když zas tak zásadní to minimálně letos určitě nebude, a to z jednoduchého důvodu, a tou je dostupnost. Modely Sixty se totiž na náš trh dostanou zřejmě až v druhé půlce roku, takže to bude také o tom, jestli zákazník vydrží tak dlouho čekat, když dvanáctistovky Scout může mít hned.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 3 Kč
Nela428 přispěla 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist