Indian představuje limitku Jack Daniel´s Chieftain a flattrackový speciál FTR750
Text: Petr Poduška | Foto: Press | Zveřejněno: 16.3.2017 | Zobrazeno: 9 635x
Dvě novinky, každá z úplně jiného soudku, a něco mají přece společného. Obě prezentovalo v minulých dnech americká značka Indian, která od převzetí koncernem Polaris jenom vzkvétá. Kromě toho, že její modelová řada se rok od roku rozšiřuje, se značka vrací také ke svým sportovním kořenům. Právě dnes startuje v USA flattracková sezóna a Indian bude u toho se svým fungl novým speciálem FTR750. Pro fanoušky klasiky pak připravila ve spolupráci s palírnou Jack Daniel´s další limitovanou edici.
Sezóna 2017 pro značku Indian znamená návrat do seriálu American Flat Track po dlouhé, 64leté pauze. Nejstarší americký výrobce nasadí do boje se svým nejbližším konkurentem H-D speciálně upravený model Scout, který byl pod názvem FTR750 představen vloni na podzim. Připomeňme jen, že základ stroje tvoří vysokootáčkový vidlicový dvouválec v unikátním ocelovém rámu s krátkým rozvorem kol, velký centrálně uložený airbox a lehké karbonové kapoty.
Novou éru značky odstartuje dnešní první závod Daytona TT. Čerstvě přejmenovaný seriál (dříve AMA Pro Flat Track) se rozrostl na 18 závodů a pojede se na různých tratích. V kalendáři je šest závodů na dlouhém mílovém oválu, sedm polovičních tratí, dva krátké ovály a tři Tourist Trophy. U třetiny všech závodů je Indian také hlavním sponzorem. Za stáj Indian Wrecking Crew budou startovat Bryan Smith s číslem 1, Brad Baker (6) a Jared Mees (9).
Další čerstvou zprávou z Minnesoty je, že Indian i letos pokračuje ve spolupráci s výrobcem americké whiskey Jack Daniel´s. Nejstarší palírna vloni oslavila 150. výročí založení speciání limitovanou edicí motocyklu Indian Chief Vintage, a pro velký úspěch se obě strany rozhodly podobnou událost zopakovat. Tentokrát se základem stal model Chieftain, jehož design dostali opět na starost návrháři ve firmě Klock Werks Kustom Cycles.
Nejnápadnějším prvkem modelu z limitované edice je unikátní kombinace bílého a černého laku s antracitovými detaily, které odkazují na zásadní roli dřevěného uhlí ve výrobním procesu whiskey Jack Daniel´s. Na motorce se pochopitelně v hojném počtu objevují loga Jack Daniel’s “Old No. 7”, ale skutečnou raritou je ručně vyráběný stříbrný kryt, který dodala firma Montana Silversmith exkluzivně pro těchto sto motocyklů. Chybět nesmí ani upozornění, že “Bottles and Throttles Don’t Mix”.
Stejně jako u předchozí série budou i tyto speciální Indiany individuálně očíslovány od jedničky do stovky, a každý majitel dostane dřevěnou plaketu vyrobenou ze sudu s pořadovým číslem, VIN motorky a svým jménem. 150 kusů z loňské edice bylo vyprodáno během pouhých osmi hodin, a podobný zájem se očekává také letos. Deset kusů je přitom vyhrazeno pro náš region Evropa, Střední východ a Afrika.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)