Indian končí se vzduchem chlazenými motory v cesťácích
Text: Jan Rameš | Foto: Indian | Zveřejněno: 6.12.2024 | Zobrazeno: 7 130x
Americká značka oznámila, že v letošním roce bude už jenom doprodávat cestovní stroje se vzduchem chlazenými motory Thunderstroke. Po deseti letech tak končí jedna éra indiánského cestování.
Norma Euro 5+ výrazným způsobem upravuje nabídku jednotlivých motocyklových výrobců a u Indianu to berou jako ideální příležitost, jak se rozloučit s modelovými řadami, které by už stály za obměnu. Nebo alespoň to tak působí, protože jenom čistě kvůli motoru to nebude. Agregát Thunderstroke jako takový totiž upravit na Euro 5+ určitě jde, řada Chief totiž zůstává v nabídce i nadále. Však přišla na trh teprve před třemi lety. A to plus neznamená ani tolik zásah do emisí jako hlavně druhou lambda sondu a OBD, takže ono by cesťáky upravit šlo. Tudíž se zdá, že Indian už nechce investovat jak do úprav, byť by byly minimální, tak především do homologací.
V Evropě letos skončí modelové řady Roadmaster, Chieftain a Springfield, už se jenom doprodávají skladové kusy. Indian k tomu říká, že tyto modely „již nebudou ve stávající podobě od roku 2025 na evropském trhu dostupné. Tato změna je součástí snahy značky přizpůsobit se moderním emisním normám a pokračovat ve vývoji technologií budoucnosti.“ To jsou poměrně zajímavé formulace, z nichž bychom vypíchli to „ve stávající podobě“ a „pokračovat ve vývoji technologií budoucnosti“. Pokud bychom si měli zaspekulovat, tak se se jmény Roadmaster, Chieftain nebo Springfield zanedlouho opět setkáme, a buď do nich ve Spirit Lake namontují nějaký upravený (technicky i opticky) kapalinou chlazený sportovní dvouválec PowerPlus, který momentálně pohání modely Challenger a Pursuit, nebo se pokusí Thunderstroke modernizovat. Jako to udělal Harley-Davidson, když do největších cesťáků vytvořil Twin-Cooled verze s kapalinovým chlazením hlav. Necháme se překvapit.