Indian doplnil řadu FTR o karbonového krasavce
Text: Honza Zajíček | Foto: Indian | Zveřejněno: 1.5.2020 | Zobrazeno: 11 342x
Kdo si ujíždí na lehkém materiálu z uhlíkových vláken, tomu se jistě při pohledu na novou variantu Indianu FTR 1200 Carbon rozzáří oči. V továrně se totiž rozhodli do toho šlápnout naplno, takže tu nečekejte jen pár drobností. Z tohohle exkluzivního materiállu je tu totiž skoro kompletní "oplastování" stroje.
Kapitoly článku
Jsou to hlavně drobnosti typu boční kryty chladiče, několik krytek na motoru a jeho příslušenství nebo blatníček nad zadním kolem, které jsou z plastu. Ty zásadní díly jako je nádrž, kryt zadního sedla, přední blatník nebo kryt světlometu už jsou z karbonu. Na něm je pak stejné závodní lakování s názvem Race Replica, které si můžete objednat i na "obyčejné" FTR 1200 S, a které se nejvíc blíží původnímu konceptu a závodnímu FTR 750, k jehož odkazu se samozřejmě Indian v tiskové zprávě vehementně hlásí.
Další věcí, kterou se Indian snaží vypíchnout, je přítomnost nízkých výfuků Akrapovič, jenže my se nachytat nenecháme. Ty samé jsou totiž i ve zmiňované variantě Race Replica u modelu S, jen ve stříbrné barvě. Poslední specialitkou karbonového modelu je tak speciální plaketka na nádrži, kde nechybí magické slůvko Carbon. Zbytek motorky je identický s variantou FTR 1200 S, takže tu máme dvouválec o objemu 1203 kubíků s výkonem 93 kW a 120 newtonmetrů, plně stavitelný podvozek a chytrou elektroniku s kontrolou trakce, ABS, jízdními režimy, konektivitou a dotekovým barevným displejem.
A co si za to Indian řekne? Indian udává cenu v eurech a je nastavena na 17 990 včetně DPH. S aktuálním kurzem to je 487 439,-, což máme necelých 40 000,- navíc oproti variantě S ve standardní barvě. Bohužel výrobce neuvádí hmotnost novinky, i když s rozsáhlým použitím karbonu by se něco ušetřit mělo, takže na závěr musíme dodat jenom to, že mu ten karbonový obleček vážně sluší.
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.