ktm_srpen




České zastoupení značky Indian zažilo světovou premiéru novinky Scout Rogue

Aby se světová premiéra odehrála u nás v České republice, to se nestává každý den. My jsme dnes byli svědky slavnostního odhalení největší novinky americké značky Indian, které se odehrálo pár hodin před uvolněním informací celému světu. Krom toho se díky českému dovozci tvořila část propagačních materiálů v Dolních Vítkovicích, které drsné novince hodně sluší.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

V roce 2014 si Indian dovolil hodně. Do té nejameričtější třídy poslal motorku s litým hliníkovým rámem a čtyřventilovým vodou chlazeným véčkem. Stroj s objemem lehce převyšujícím 1 100 kubíků byl namířený proti podstatně starší konstrukce Sporstera od H-D a že to byla trefa do černého, ukazují jednak prodeje, potom také neustále se rozrůstající modelová řada. Klasického Scouta odkazujícího svými retro linkami na prapůvod nejstaršího amerického výrobce nejprve doplnil v roce 2015 menší litrový Scout Sixty. V roce 2017 Indian představil prvního „ostrého“ Scouta s názvem Bobber, kde většinu chromu vystřídala černá, hluboké blatníky prošly zkracovací kůrou a drsnou verzi Scouta si jezdci užili i v sedle díky kratším drahám odpružení a nahrbenější jezdecké pozici. Z něj vycházejí i další novinky, pro rok 2020 to byl, Scout Bobber Twenty, který se liší vysokými řídítky, vyplétanými ráfky a oldschoolovým sedlem. Dnes modelovou řadu Scoutů tvoří Scout, Scout Bobber, Scout Bobber Twenty a nejnovější Scout Rogue.

Poslední zástupcé má jít s tou agresivitou a drsňáctvím ještě dál. Nutno říct, že i Scout Rogue technicky vychází ze základu, který se od roku 2014 v podstatě nijak nezměnil. Jak už jsme řekli, Bobbery mají akorát o fous kratší zadní odpružení, jinak tu máme pořád stejný vodou chlazený dvouválec s výkonem 94 koní a 97 newtonmetrů, nutno říct, že hodně povedený. Motor drží pořád ten stejný hliníkový rám, kde standardně bývají kola o průměru 16 palců. A tady se dostáváme k té asi nejdůležitější technické úpravě nového Rogue, který má vpředu úzký devatenáctipalcový ráfek s pneumatikou Metzeler Cruisetec 130/60. Tahle kombinace slibuje spolu se středně vysokými řídítky mini-ape výrazně sportovnější svezení než ostatní Scouti s běžně montovanou přední šestnáctkou.

 

Celý tenhle styl, který dotváří ještě přední kapotka, chcete-li kaplička, sportovní sedlo a ještě temnější lakování motoru, se jmenuje Club Style a v současnosti nabývá v komunitě jezdců na chopperech na čím dál větší popularitě. Pamatujete si na seriál Sons of Anarchy (Zákon gangu)? Tak přesně stroji hlavních hrdinů tohoto seriálu a celkově klubovou scénou se inspirují kluci brázdící nejčastěji kalifornské silnice ve vestách a krátkých košilích nebo tričkách. Dost často u toho jezdí divoce, nejsou výjimkou jízdy po zadním a dlouhé burnouty. Přesně tuhle vlnu chce novinkou Rogue Indian chytit a nutno říct, že s potentním motorem tohle bude hodně vhodný základ. Vzhledově také a doufejme, že díky úzké devatenáctce i jízdně. Snad bychom se o tom mohli přesvědčit hned, jak to počasí dovolí, protože stroj představený na prodejně by měl zůstat v České republice kvůli testování. 

 

V prosinci v Ostravě Kalifornii neuděláte, ale má to taky svoje kouzlo, ne?

Zájemci o koupi si budou muset připravit 416 000,- korun a budou moci vybírat ze tří barevných provedení. Základní je celá matně černá, dále je lesklá šedo-černá Stealth Gray a kombinace matného a lesklého laku Sagebrush Smoke. Tyto dvě barvy vyjdou na 424 990,-. Člověk se ale bude muset krotit v katalogu příslušenství. Hodně žádané budou asi zadní tlumiče vznikající ve spolupráci se značkou Fox, protože jak víme, Bobbery od Indianu jsou drsné nejen svým vzhledem, ale i projevem svých zadních tlumičů. Dále je v nabídce příplatkový ručičkový otáčkoměr, pohodlnější sedlo, sedátko spolujezdce nebo minimalistické brašny. Zajímavé ale také je, že si Rogua můžete částečně postavit i z dříve vyráběných Scoutů. Kapotáž a sedlo se nabízí jako standardní příslušenství, stejně jako řídítka. Jen s tou přední devatenáctkou, to bude trošku složitější.

 

Podívejte se na oficiální video z české produkce

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 30 Kč od 3 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



motoguzzi_kveten
Objednat reklamu
TOPlist