globalmoto_duben_nolan




Testujeme Husqvarnu Svartpilen 701

Scrambler může vypadat všelijak. Ale většinou jsou si všechny momentálně prodávané velké scramblery dost podobné – dva válce, dost retro vzhled. Takhle to má BMW, Ducati, Triumph, Yamaha, prostě skoro všichni. Jenž Husqvarna nikdy nebyla jako všichni. Jaká bude, to právě v těchto dnech zjišťujeme na jihu Evropy.

Kapitoly článku

Svartpilen 701 je posledním ze čtveřice „pilenů“, které se dostávají na trh. Obě čtyřstovky už tady jsou, ve verzi 701 se loni představil sériový Vitpilen a každému průměrně inteligentnímu šimpanzi došlo, že Svartpilen bude následovat. Zejména když ho Husqvarna pořád vystavovala jako koncept.

Švédsko-rakouská značka to má moc dobře vymyšlené. Designová linka u všech Šípů (pilen znamená švédsky šíp, vit bílý, svart černý) je naprosto nezaměnitelná, Huska byla vlastně první, kdo přišel s se stylem, který dnes nazýváme neo-retro. S tím, že tady je to víc to neo než retro. Vitpileny a Svartpileny se vám buď vůbec nelíbí, anebo jste z nich u vytržení. U nás platí druhá varianta.

Svartpilen 701 je z celé čtveřice designově takový nejdivočejší. Může za to hlavně zadní část s nezaměnitelným „kachním zobákem“, tedy nadzvednutým krajem spolujezdcova sedátka, a protaženým plastem na pravé straně k výfuku, který vypadá jako číselná tabulka na nějakém flattrackovém speciálu. Tenhle prvek leckdo neskousne, ale Svartpilenu přidává na originalitě.

Ale on by byl dostatečně originální i bez toho. Ač stojí úplně stejně jako Vitpilen 701, technicky i opticky je přeci jen odlišnější, než jak to předvádějí oba modely 401. Tam to je až na řídítka a kola (dráťáky vs. liťáky) vlastně stejné, a to včetně podvozku. Svartpilen 401 si na scramblera spíše jen tak hraje. Ale sedmsetjednička jde mnohem víc do hloubky. I tady jsou vysoká řídítka, ovšem bezhrazdová kónická, přední LED světlo je schované do takové masky, kterou opět s větším než malým množstvím fantazie můžeme považovat za číselnou tabulku.

A změny jsou i na podvozku, kde je od scramblera očekáváme především. Kola překvapivě zůstala litá jako u Vitpilenu (dráťáky dostane speciální verze Style, kterou vám představíme zanedlouho), mají však jiné rozměry, když vpředu najdeme osmnáctku s užší gumou, pořád pochopitelně vybavenou masivní brzdou od Bremba. Vzadu zůstala sedmnáctipalcová stošedesátka, gumy jsou oblíbené scramblerovské pirellky MT60 RS. A hlavně se zvětšoval zdvih tlumičů, sice to pořád není žádné enduro, ale každý milimetr dobrý a Svartpilen jich na obou koncích nabídne 150, což je o 10 % více než u Vitpilenu 701. Mezi scramblery je to vlastně spíš taková lepší hodnota.

Samotný technický základ ale zůstává stejný. Díky bohu. Příhradový rám z chrommolybdenové oceli je vpředu doplněný o plně nastavitelnou 43mm obrácenou vidlici a vzadu najdeme opět plně štelovatelný centrální tlumič, který krotí pohyby nezaměnitelné hliníkové vidlice. A motor? Ten největší jednoválcový psychopat, kterého kdy kdo dával do sériové motorky! Pětasedmdesát kobyl z jednobuchu, který do otáček letí jak splašený, to prostě chcete. Na zadní kolo se tohle stádo dostává přes lehoučce jdoucí antihoppingovou spojku a šestistupňovou převodovku, která je u Svartpilenu 701 vybavena dokonce obousměrným rychlořazením! Joj, těšíme se! Pokud by vás cokoli ke Svartpilenu 701 zajímalo, napište dole do otázek nejlépe ve čtvrtek a Vláďa se to pro vás pokusí zjistit.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

On-line rozhovor: Vláďa Novotný

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

zmulin
Dotaz od zmulin položen 28.03.2019 10:10

Ahoj,budou v doplňcích ještě doplňovat,nebo skončili u tý "kabelky" na nádrž? Rozměr drátěných kol stejný a bezdušáky?

Odpověď od Vláďa Novotný z 01.04.2019 08:22

zmulin> díky za dotaz. Nebyla by to Husqvarna, kdyby zůstala jen u kabelky. V nabídce jsou bezdušáky s drátěným výpletem a spoustu dalších doplňků, jako jsou zrcátka, víčka, stupačky apd. Mimochodem, Husqvarna postavila limitovanou sérii pěti set kusů s označením Style a tam je snad úplně všechno, včetně jiné barevné kombinace.

taggy
Dotaz od taggy položen 28.03.2019 14:09

Dobrý den
Budete pořádat nějakou formou testovací jízdy pro veřejnost?
Případně v jakých termínech a za jakých podmínek
Děkuji Pavelka

Odpověď od Vláďa Novotný z 01.04.2019 08:23

taggy>značka Husqvarna toto poskytuje. Kompletní řada Vitpilen i Svartpilen čeká u prodejců, kam může každý zájemce zajet a „šípy“ si vyzkoušet. Proto je potřeba najít svého nejbližšího prodejce a domluvit si testovací jízdu. Navštívit je možné Promoto v Křížově, Dypree ve Slavkově a K2 Moto v Praze. Díky za dotaz.

Frames
Dotaz od Frames položen 28.03.2019 16:18

Fakt bez přepáčka?

Odpověď od Vláďa Novotný z 01.04.2019 08:24

Frames> Omluva, toto nám uteklo… je fakt s přepáčkem.

fruncfrunc
Dotaz od fruncfrunc položen 28.03.2019 22:50

Zdravím. Dost mně zajímá jestli je nějaká možnost na tom aspoň kus jet ve dvou. Nebo je to čistě jednomístna záležitost. Díky

Odpověď od Vláďa Novotný z 01.04.2019 08:25

fruncfrunc> já říkám, že motorka vždycky byla a vždycky bude jednomístnou záležitostí. Jsou ale motorky pro spolujezdce pohodlnější a ty méně pohodlné, kam bych Svartpilen 701 zařadil. Každopádně si nemyslím, že by to nešlo a nějaký ten výlet nešel ve dvou dát. Tak tedy ano, dá se.

iPetrCZE
Dotaz od iPetrCZE položen 29.03.2019 12:56

Zdravim,
za me asi hlavne jake jsou vibrace a jestli nejsou po delsi dobe otravne a dal apk, jestli se da sundat ten kus plastu po pravy strane sedla(misto pro cislo) aby obe strany vypadaly stejne.
Diky

Odpověď od Vláďa Novotný z 01.04.2019 08:26

iPetrCZE> na rovinu, na jednoválec jsou vibrace minimální a inženýrům se vše podařilo slušně eliminovat, takže z mého pohledu je vše v pořádku. Pochopitelně jsou nějaké cítit ve vyšších otáčkách, ale to k jednohrnku prostě patří a během prezentace jsem s tím neměl problém. Boční plast tvoří s podsedlovou části jeden celek a nelze demontovat, pokud by tedy nepromluvila flexa nebo něco podobně radikálního. Díky za dotazy!

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 12 Kč od 4 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
F.i.s.h.men přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
zmulin přispěl 3 Kč
Dan66 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist