husqvarna_svartpilen_801_2




Také Husqvarny 701 pokračují s Euro 5

Upřímně by nás překvapilo, kdyby to tak nebylo. Protože v tom případě by nešlo o techniku, nýbrž o rozhodnutí čistě produktového oddělení, KTM 690 totiž Euro 5 plní už od loňska. A tyhle Husky jsou jen jejich jinak barevnými klony. Co se vám líbí víc?

Kapitoly článku

Je to čistě záležitost osobních barevných preferencí, a jak normálně mám oranžovou rád, tak právě v tomhle případě u mě vítězí bílo-žluto-modrá kombinace, resp. ještě více bílo-žluto-šedá u motardu. Navíc i plasty jsou trochu jiné, kačeny jsou laděné více do řady EXC, zatímco u Husqvarny je trochu cítit ten odlišný designový jazyk mířící směrem k Vitpilenu. Každopádně ať už vezmete oranžovou, nebo bílo-žluto-nějakou, vždycky dostanete ohromně zábavné náčiní, vybavené tím nejlepším jednoválcem, který kdy v sériové motorce byl (tohle není PR Husqvarny, nýbrž můj názor), tedy kapalinou chlazený čtyřventil o objemu 692,7 cm3, jenž i s euro-pětkou pořád dává 55 kW/75 k a 73,5 newtonmetru. A kdybyste cítili, jaký má tah na branku! Jestli máte rádi jednobuchy, tenhle zdobí váš tajný domácí oltář.

Porovnávač fotek

Ovládání - nemazat

Opravdu mají 701 Enduro a 701 Supermoto jedinou změnu, a sice jiné výfukové potrubí umožňující plnit tu přísnější emisní a hlukovou normu, ačkoli na první pohled vypadá až na odlišný kryt nohy pořád stejně? Jasně že je toho víc a vlastně by stačilo sem dát odkaz na loňský článek o KTM 690 SMC R/Enduro R, ale jsou tam ještě maličké odlišnosti, tak to radši hezky vypíšu. Zvnějšku poznáte modely 2021 jak podle zmíněného krytu nohy na výfuku, tak podle jiné přední masky. Musíte se teda hodně soustředit, ale pak to uvidíte, nový model má brzdovou hadičku vedenou až za maskou, vypadá to elegantněji. Verzi Supermoto 2021 také odhalíte pomocí jiného předního brzdového třmenu, kde byl dvojdílný nahrazen monoblokovým.

Moderní víceosou elektroniku, díky níž mají sedmsetjedničky náklonové ABS i citlivou kontrolu trakce, měl už loňský model, stejně jako obousměrné rychlořazení a dva jízdní režimy. To vše zůstává, akorát se trochu mění uživatelské rozhraní. Zaprvé je tady upravená přístrojovka, kterou stále tvoří malý obdélníkový displej, jen trochu jiný a Husqvarně (nebo KTM, jak si vyberete) se do něj podařilo vecpat ještě ukazatel zařazeného kvaltu, jenž se hodí vždycky, a můžete si nechat zobrazit číselně také aktuální otáčky.

Ještě důležitější je ovšem fakt, že nyní mají oba jízdní módy přiřazené také nastavení ABS. Mód 1 je u obou modelů stejný, jmenuje se Street a má v sobě sportovní reakci na plyn, náklonovou funkci ABS včetně zabránění přehození přes řídítka a kontrolu trakce omezující prokluz zadního kola a wheelie – prostě politicky korektní mapa. Mód 2 je potom u každého modelu trochu odlišný. Enduro znamená citlivější reakci na plyn, offroadovou kontrolu trakce, jež umožňuje jízdu po zadním, a offroadové ABS – zadek je deaktivovaný, předek zasahuje méně, aby s tím šlo jezdit na kluzkém povrchu. Navíc u Endura máte možnost i ABS kompletně vyřadit z činnosti. Supermoto má agresivní reakci na plyn, kontrola trakce vás pustí do akceleračních smyků i wheelie a ABS má supermotardové nastavení, kdy hlídá pouze předek, zadek je jen na vás. Náklonová funkce tady není, abyste mohli pěkně lehat do zákrut v driftu, a nehlídá se ani zvednutí zadního kola. Ani u jednoho modelu už na nic nepotřebujete na pokročilé ABS módy příplatkový dongle jako doposud. V době, kdy se naopak všechno omezuje, je to příjemné osvěžení.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 20 Kč od 4 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 5 Kč
Drakis přispěl 5 Kč
kubas_zn přispěl 5 Kč
Kytí přispěla 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist