yamaha_mt09




Svartpilen 701 ve speciální verzi Style

Že Husqvarna nenechá čtveřici modelů Vitpilen/Svartpilen jen tak v základních provedeních, bylo každému jasné. Nějaké ty speciální edice s většími či menšími úpravami jsme prostě čekali. Co jsme ale nečekali, že jako první dostane svou „speciálku“ model, který se na trh dostal jako poslední, tedy velký Svartpilen.

Kapitoly článku

Je dobře, že jsem si nevsadil, protože na tomhle bych prohrál barák. Byl bych býval ochotný se do krve hádat a přihazovat peníze po desetitisících, že první speciální edicí, kterou Husqvarna udělá, bude Vitpilen ve verzi Aero, čili s tou nádhernou polokapotou. A je jedno, jestli 701, kterýžto koncept Huska ukázala loni v Miláně, anebo o dva roky starší čtyřistajednička. Jenže chyba lávky.

První speciálkou do rodiny Šípů je Svartpilen 701 Style. Není to kdovíjak brutální přestavba, vlastně pokud Svartpilena nemáte v oku, skoro byste nepoznali rozdíl. Ale že vypadá tak nějak fešněji, to vidí každý.

Především proto, že Style není černý. Standardní model v jiné než černé nepořídíte, takže pokud k téhle barvě máte z nějakého důvodu averzi, zbyly by vám oči pro pláč. Style vaše stesky řeší, když ho Husqvarna oblékla do parádního bronzového laku. Není kdovíjak výrazný, ale k téhle motorce neskutečně pasuje a krásně ladí s motorovými víky a páskem na výfuku. Ale to nás vůbec nepřekvapuje, silniční Husqvarny mají být stylovou alternativou k mainstreamovým kátéemkám, takže velmi citlivá designérská práce se tu dá očekávat.

Style ale není jen o barvě. Jsou tady ještě další dva prvky, které zaregistrujete na první pohled. Zaprvé zrcátka. Standardní Svartpilen 701 má taková nevzhledná kulatá na dlouhých tykadlech, Style dostal parádní krátké na koncích řídítek, otočené dolů. Možná to pro padání na šotolinových cestách není úplně nejlepší řešení, ale vypadá to super. Druhou nepřehlédnutelnou věcí jsou vyplétaná kola. Hurá! Ne že by ty lité ráfky na standardu vypadaly blbě, navíc takový Scrambler Icon od Ducati nebo R nineT Srambler od BMW mají také kola litá, ale dráťáky jsou prostě dráťáky. Ty na scrambleru chcete.

Zbytek už jsou jen naprosté drobnosti. Na nádrži najdeme černé víčko a číslice 701 na bocích jsou hliníkové, stupačky řidiče i spolujezdce vypadly z CNC stroje. Pokud vás takto upravený Svartpilen 701 oslovil více než standardní model, jehož test vám přineseme již brzy, tak vězte, že u dealerů by se měl objevit v květnu. Cena zatím není pevně stanovena, ale vzhledem k těm přidaným prvkům bude jistě o něco vyšší než těch 268 500 Kč za standard. Myslíme si ale, že by se neměla moc vzdalovat 280 tisícům.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
vopák přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist