yamaha_demo_tour




Motokrosové Husky pro rok 2012

Husqvarna před pár pátky ukázala svá ostrá endura pro rok 2012. Nyní představuje také motokrosové speciály, které zaznamenaly několik inovací. Ve směs se však nedá mluvit o změnách zásadního charakteru.

TC449

Třídu MX1 reprezentuje model TC449, který nemá šanci popřít svůj italsko-německý původ. To proto, že se na jeho vývoji kromě italských inženýrů podílel tým německých kolegů z továrny BMW, pod kterou, jak dobře známo, Husqvarna už pár pátků patří. Proto aplikované prvky na 449 jako je kolečko v ose kyvky, nádrž pod sedlem nebo základ motoru shodný s BMW G450X nikoho jen tak nepřekvapí.
Do nastávající sezony vyjíždí TC449 s několika inovacemi ať technického či designového charakteru. Mezi ně patří nová grafika, rám v černé barvě nebo stříbrné ráfky. Rám kromě černé barvy nabral na tuhosti, přední vidlice Kayaba výrazně přitvrdila a změnila se také charakteristika zadního odpružení od stejného výrobce. Mimo podvozku se zapracovalo na elektroinstalaci, která by nyní měla být jednodušší a o něco lehčí. Management motoru dostal nové palivové mapy a nové časování ventilů. Pozornost se věnovala také přívodu vzduchu do airboxu a jeho velikosti samotné. To by se mělo podepsat na ještě lepším výkonu ve středních otáčkách.

TC250


Zkušenosti ze světového šampionátu se nesmí nechat ležet ladem, a tak se je v Husqvarně snaží zúročit při výrobě sériových mašin. Proto dvěpade pro rok 2012 dostala pevnější rám nebo nově nastavenou přední USD vidlici značky Kayaba. Tlumič Kayaba se u dvanáctkového modelu TC250 objeví i na odpružení zadního kola. Čtyřtaktní motor dostal lehčí píst, novou hlavu válce, nový airbox či vstřikování Keihin, jež ke svému provozu nepotřebuje baterii. Velikou lahůdkou TC250 je sériově montovaný výfukový systém Akrapovič. Dvanáctkovou čtyřtaktní dvěpade lehce poznáte podle stříbrných ráfků a černého rámu, ale i nové grafiky zdobící tradiční červenobílé plasty.

CR125


Dvoutaktní stopětadváca CR125 má už hezkou řádku let své pevné místo v motokrosové famílii Husqvarna. Proto s rokem 2012 oblékla stejné barevné kombinace jako její starší sestřičky. To znamená, že se nemůže obejít bez rámu v černém laku a stříbrných ráfků Exel. Ocelový rám získal kromě barevné proměny také více tuhosti. Přední vidlice o průměru 48 mm pochází od značky Kayaba a zadní kyvná vidlice i nadále spolupracuje s tlumičem Sachs.

CR65


Nejmenší motokrosaře potěší Huska TC65, která jim spolehlivě poslouží jako plnohodnotná vstupenka do blátivého světa. Jejich motokrosový speciál s nabroušeným kapalinou chlazeným dvoutaktním jednoválcem stojí na čtrnácti a dvanácti (předek/zadek) palcových kolech, disponuje šesti rychlostními stupni a je odpružen pérováním Marzocchi a Sachs (předek/zadek). Celková váha nejmenší motokrosové Husky dělá 55 kilo a svým dravým designem nemá daleko k velké TC449.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist