ktm_listopad




Koncept Husqvarna Norden 901 doplňuje Enduro s dojezdem 500 km

Husqvarna si každoročně na veletrh Eicma připraví nějakou specialitku v podobě konceptu, který pravidelně dřív nebo později přetaví do sériové podoby. Letos jsme se kapotované sériovky Aero sice nedočkali, Husqvarna nás ale i tak nešetřila a místo toho ukázala svojí vizi neoretro cestovního endura s devítistovkovým řadovým dvouválcem. Krom toho ukázala ještě speciální verzi ostré TE 300i a 701 Enduro s dojezdem 500 kilometrů.

Kapitoly článku

Norden 901 koncept

I kdyby tahle motorka byla tou nejošklivější na světě, určitě by stála za pozornost už kvůli svému motoru. Husqvarny dneška jsou totiž akorát jednoválce. Zatím. Dřív nebo později se objeví sériová motorka s dvouválcovou devítistovkou, protože proč jinak by představovali tenhle koncept? O jeho přesných parametrech můžeme zatím sice jenom spekulovat, ale podle vlastnické struktury je celkem jasné, že půjde o převrtaný motor KTM, který používají také oranžové adventury nebo třeba aktuálně představený 890 Duke R. V něm je napumpovaný na 121 koní a 99 newtonmetrů, takže by v cestovní Husce s objemem 889,5 cm3 mohl mít klidně 100 a 100. Ale i kdyby to bylo třeba 90 koníků a 90 newtonmetrů, pořád to bude moc pěkná práce.

O tomhle stroji se ale samozřejmě bude mluvit i kvůli jeho designu. Ten se drží nastoleného neoretro stylu ostatních silničních modelů, který je ale samozřejmě přizpůsobený pro potřeby cestovního endura. A nutno říct, že sem sedne dokonale. Vlastně až na druhý nebo třetí pohled třeba zjistíte, že tu je stejně protažená nádrž jako u osmistovkových KTM. Podobné parametry jako u oranžád se dají očekávat i od podvozku, který se ale od pohledu bude spíš blížit tomu lepšímu Rkovému a potvrzuje to i tisková zpráva svým prohlášením o vysoce kvalitních komponentech WP.

Sice jde zatím pouze o koncept, ale kdyby nám zítra Husqvarna naservírovala sériový Norden 901 v této podobě, vůbec bychom se nezlobili.

701 Enduro LR

Takovou nenápadnou, ale rozhodně hodně zajímavou novinkou je model 701 Enduro LR. Sedmsetjednička je oblíbená u amatérských rallye jezdců a existuje na ní hromada přestavbových kitů, které zahrnují přední kapoty, stromečky pro navigaci nebo přídavné nádrže. No, a to poslední už nemusíte řešit. V Husqvarně nafoukli ve verzi LR (Long Range) nádrž o dalších 12 litrů, takže nyní motorka nabídne celkem 25 litrů. Verze LR ale také standardní Enduro a sestra na silničních kolech dostanou navíc chytrou elektroniku s přepínáním jízdních módů, novým zatáčecím ABS Bosch, oboustranným rychlořazením a kontrolou trakce citlivou na náklon motocyklu.

Poslední opravdová novinka vzdává hold enduro legendě Grahamu Jervisovi. Jde o třístovku TC 300i Jarvis Edition a přijíždí s černým rámem, jiným sedlem, rozetou, vodítkem řetězu, gripy a samozřejmě také grafikou. Protože jde v podstatě o repliku tovární motorky, jsou tu kromě speciální grafiky také třeba jiné brýle nebo kryt brzdového kotouče.

Pro rok 2020 se drobných změn dočkaly také sedmistovkové a čtyřstovkové „Pileny“. Všechny stroje mají nové barvy, Vitpilen 701 dostal do standardu drátěná kola a spolu se vzpřímenějším bratrem Svartpilenem také CNC frézované stupačky. Čtyřstovky pak k novým barvám dostal ještě o 40 milimetrů rozšířený podsedlový rám, který by měl nabídnout víc pohodlí pro spolujezdce.

Spíš do sportovní rubriky pak patří informace o návratu žluto-modrých do seriálu Moto3 prostřednictvím týmu Max Racing Team, který nevlastní nikdo jiný než Max Biaggi. O správný chod týmu se bude starat neméně zvučné jméno Petera Öttla a vysoké ambice dokazují i jména jezdců – Romano Fenati a Alonso Lopez. A protože je to pro Husqvarnu velká věc, nezapomněli se na výstavišti pochlubit svým čtyřtaktním speciálem.

 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 6 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist