ktm_kveten




Husqvarna: koncept E-Pilen a limitované edice Replay

Švédská značka s rakouským majitelem na nás v uplynulých dnech vybafla se dvěma zajímavými zprávami. Zaprvé ukázala koncept elektrického naháče, patřícího do rodiny Šípů, a zadruhé předvedla tři modely v limitované edici se jménem italské módní značky. Ani jedna ze zpráv zrovna nepřekypuje detailními informacemi, ale tady je to hlavně o obrázcích…

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Nejprve ten elektrický koncept. O tom, že bude Husqvarna první novou (nezapomínejme na Freeride E) elektrikou od koncernu KTM, do něhož kromě rakouské oranžády patří právě Husqvarna a poměrně čerstvě ještě Gas Gas, mluvil Stefan Pierer ve velkém rozhovoru loni v červnu. To ovšem říkal, že stroj bude postaven na stejné platformě jako indický Bajaj Chetak, což je ale skútr. E-Pilen rozhodně na stejnou platformu nevypadá, takže buď nás čeká ještě něco dalšího, nebo se prostě plány změnily… Každopádně pro KTM je Husqvarna ideální značkou, skrz kterou tlačit vpřed elektromobilitu, právě díky jejímu „alternativnímu“ přístupu. A modely řady Pilen jsou dostatečně „jiné“ na to, aby v pohodě přijaly elektrický pohon a nevypadalo to v nich blbě – však výrobce sám prohlašuje, že jeho silniční modely jsou známé tím, jak jsou progresivní, smart, dynamické a orientované čistě na design. A E-Pilen to prý jen potvrzuje.

Co víme o technice E-Pilenu? Vcelku nic. Jen že má mít motor o výkonu 8 kW (jestli jde o maximální, nebo nominální, těžko říct) a dojezd 100 km. To by na městské přibližovadlo bylo naprosto dostačující, město je totiž hlavním hřištěm tohoto stroje. Ostatně Husqvarna tam vidí všechny Pileny, nejen ten elektrický, i když kdo někdy jel na Vitpilenu po kostkách a od semaforu k semaforu, ten na to může koukat jinak (hlavně jeho zápěstí).

A co ještě víme a i vidíme, že má E-Pilen vyjímatelné baterie. Z obrázků to vypadá na tři kousky a tady bychom rádi připomněli, že celý koncern KTM je jedním ze členů nedávno oznámeného konsorcia, v jehož rámci se velcí výrobci snaží vyvinout systém univerzálních vyměnitelných baterií. Ovšem Husqvarna jedním dechem dodává, že zůstává otevřena i jiným řešením a nezatracuje ani baterie pevné. Jelikož E-Pilen používá ty výměnné, nemohou tvořit součást podvozku, jenž je tady v podobě ocelového příhradového rámu (jiného než u benzínových modelů) a baterie se zasouvají šikmo shora do míst, kde normálně mají motorky nádrž. Tady máme trochu obavu, aby těžiště nebylo příliš vysoko, ale tohle asi není pro vývojáře v KTM žádná novinka a třeba Freeride E měl baterku řešenou dost podobně a bylo to v pohodě. Spíš jsme zvědavi na motor, jeho zakrytování a chladič vpředu napovídají, že by mohl být udržován v optimální teplotě kapalinovým pláštěm.

A tím jsou informace ohledně E-Pilenu prakticky vyčerpány. Celá motorka působí hodně minimalisticky, líbí se nám, jak je skrz ni vidět, ale samozřejmě koncept je něco jiného než sériovka. Jestli se bude vyrábět, nebo zda je to jen takový štěk, který má uvést Husku do elektromobilního povědomí, to zatím netušíme, nicméně značka sama říká, že vývoj elektrické modelové řady už je hodně daleko a na další zprávy se máme těšit již brzy.

A teď už pojďme na starý dobrý benzín. Je celkem běžné, že značky dělají menší speciální edice modelů navázané na firmy, s nimiž spolupracují. Typické je to u Ducati, vzpomeňte třeba na Monster Diesel (nešlo o naftový model po vzoru Royal Enfieldu, nýbrž o stylovku odkazující na značku džínsů). Husqvarna totéž teď dělá s italskou oděvní značkou Replay, která od loňska sponzoruje její tým v Moto3. Výsledkem je limitovaná edice pouhých 10 motocyklů tří modelů: Vitpilen 701, 701 Supermoto a 701 Enduro LR. Kolik bude kusů od každého modelu, to vám nepovíme – jak už jsem zmínil, informací je jako šafránu. Huska akorát hlásí, že brzy stroje předá vybraným celebritám (Greta mezi nimi asi nebude). A kromě těchto motocyklů má prý vzniknout ještě speciální série Husqvaren s unikátní grafikou, jež by měly být k vidění ve značkových obchodech Replay v Evropě a Japonsku.

VIDEO: Husqvarna Vitpilen 701 Replay

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Všechny tři modely Replay spojuje použití barvy v odstínu mědi, černá, džínovina a spousta maličkých log. Nejvýraznější je Vitpilen 701 s měděnou nádrží a ráfky a džínovým potahem sedla a předního blatníčku, ten vypadá fakt dost cool. Zubaté Pirellky moc smysl sice nedávají, ale ty vždycky přidají stroji na drsnosti, a o design tady jde především. Mezi doplňky z katalogu příslušenství patří zrcátka v koncích řídítek a lauf od Akrapoviče.

Výfuk, blinkry, zrcátka, to jsou vyměněné prvky i na dalších dvou modelech (možná těch doplňků je víc, Husqvarna jejich seznam neřekla), tedy sedmsetjedničkách Supermoto a Enduro LR, což je ta varianta s obrovskou nádrží. Ty jsou laděné hodně do černa a všude mají spoustu maličkých nápisů Replay, na plastech kryjících chladiče a v případě LR i přední nádrže, a také na džínovém potahu sedla. Měď tady najdeme na ráfcích a u Supermota na lemech „prsíček“, u Endura na čelních a vnitřních plochách té přední bandasky. Hlavně při pohledu zpředu je to fakt monstrum!

VIDEO: Husqvarna 701 Supermoto Replay

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 3 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist