globalmoto_unor




Top 10+1 asijských motorek, které se v Evropě neprodávají

Světový motocyklový trh je obrovský a k nám se dostává jen část produkce, přičemž se dá říct, že my v bohaté Evropě máme k dispozici to nejlepší. I tak se ale najde spousta strojů asijských značek, které by nás hodně zajímaly. Prodávají se v Japonsku, Indii, USA… Která motorka z našeho výběru by se líbila vám?

1. CFMOTO 300SR

Loni v květnu tahle velmi dynamicky se rozvíjející čínská značka představila na závodním okruhu Ningbo malý supersport 250SR pro domácí trh, který se nám dost líbil. A teď už v nabídce je i větší verze 300SR, o níž bychom si rádi mysleli, že se do Evropy podívá co nevidět. Letos totiž český dovozce začíná dovážet nahatou verzi 300NK a tohle bude vlastně oblečený sourozenec. Už naháč nevypadá zle (pro připomenutí, design pro CFMOTO dělá Kiska) a tenhle supersport je na malé tříkilo taky sexy. Dokonce má o chlup lepší parametry, výrobce uvádí z objemu 292,4 kubíků výkon 21,4 kW, tedy přes 29 koní. A jak nám ukázal F.B Mondial Sport Classic 300i v nedávném testu, na skvělou zábavu stačí i takový výkon. Radiální čtyřpístek s ABS Continental, barevný TFT displej se dvěma režimy, LED osvětlení, USD vidlice… Fakt máte problém v tomhle vidět Číňana.

2. Honda CBR250RR

Čtvrtlitrový Fireblade! Na tohle jsou Japonci ulítlí, bohužel jejich dvěstěpadesátky mají v Evropě na růžích ustláno ještě méně než čtyřstovky. A my ty kujóny šikmooké podezříváme, že o to raději si tam dělají takovéhle krásky. Maličký Fároš má design ostrý jako břitva, veškeré osvětlení je z LED diod a dokonce si můžete vybrat ze tří motorových map! Výkon 38 koní při 12 500 otáčkách možná nevypadá nic moc, ale když si uvědomíte, že se koukáte na čtyřdobou dvouválcovou dvěpade, musíte uznale pokývat hlavami. To na 167 kg (s ABS) těžký stroj s motorem namontovaným v příhradovém ocelovém rámu je docela slušná porce. Stará (deset let, takže jak pro koho) Kawasaki Ninja 250R měla o pět koní méně a o pět kilo víc. A jak byla oblíbená!

3. Honda CB400 Super Four & Super Bol d´Or

Další z těch skvělých japonských malých objemů. V Zemi vycházejícího slunce pořád prodávají CB1300, což je motorka stejného designu, po níž se nám opravdu velmi stýská, ovšem čtyřstovky jsou prostě pro japonský trh naprosto charakteristické. A to především tím, že jsou udělané jako ty velké a drahé motorky, což z nich dělá v Evropě bohužel neprodejné kusy - polokapotovaný Super Bol d´Or stojí víc než CB650R nebo NC750X DCT! Nicméně podívejte se na něj (a jeho nahatého sourozence Super Four) a řekněte, že to není žrádlo... A to pozor, nejen opticky. Malý točivý řadový čtyřválec (56 koní při 11 000 otáčkách, 39 Nm při 9500) je vybaven dokonce variabilním časováním ventilů Hyper VTEC Revo, jenž v rozmezí 6300-6750 otáček mění motor z dvouventilu na čtyřventil!

4. Jawa Pérák

Tady je snad každé slovo zbytečné. Je tu snad někdo, kdo by indickou Jawu 300 nechtěl vidět i na našich silnicích? Česká Jawa z Týnce nad Sázavou pracuje na její homologaci, ale příchod na evropský trh je momentálně poněkud ve hvězdách, samozřejmě kvůli koronaviru. I bez něj byla již předloni na podzim představená Jawa 300 ve dvou verzích velmi nedostatkovým zbožím a teď se situace rozhodně nezlepší. A jak to bude s Pérákem, to si už vůbec netroufáme odhadovat. Ten do rodiny oficiálně přibyl teprve před pár měsíci a strhlo se kolem něj snad ještě větší haló než kolem původních dvou třístovek. Dokonce se mě na něj ptali zahraniční kolegové (a to nemyslím Slováky) na jednom zimním press launchi. Že má Pérák o chlup větší a silnější motor (334 cm3, 30 koní), je úplně jedno. Tady jde o to, jak vypadá. A to se Indův fakt povedlo na jedničku s hvězdičkou, tohle už není motorka jen pro ty, kdo znali staré Kejvačky.

5. Kawasaki ZX-25R

Maličká čtvrtlitrová Ninja samozřejmě nemůže v našem výčtu chybět, vlastně když o tom tak přemýšlím, tak to byla právě ona, kdo nám vnukl myšlenku na tenhle přehled zajímavých (a povětšinou maloobjemových) motocyklů, s nimiž se u nás nejpíše nikdy nesetkáme. I tohle je čistě japonská záležitost, ačkoli ani tam se zatím oficiálně nenabízí. Takže zatím víme jenom to, co jsme vám už prozradili v tomhle článku. Jen ten údaj o 50-60 koních berte s velkou rezervou, spíš bychom to teď viděli na něco kolem 45, tolik mívaly čtyřválcové dvěstěpadesátky v 90. letech. Od té doby sice pokročily technologie, ale také se zpřísnily emisní a hlukové normy, navíc tam určitě bude nějaký japonský zákonný strop. I tak to bude slušnej rambajs, zejména když podržíte ručičku otáčkoměru u červeného pole začínajícího číslicí 17!

6. Suzuki Gixxer SF 250

Také tuhle motorku z našich stránek můžete znát, Suzuki ji představila loni v říjnu v Indii coby motocykl pro místní trh. Ale teď už se začíná dostávat i na jiné asijské trhy včetně toho domácího, tedy japonského (domácího z pohledu sídla značky, ne výroby). Tenhle stroj si to nechce rozdat se zde zmiňovanou Hondou CBR250RR ani Kawasaki ZX-25R, proti nim má úplně jinou techniku a také cenovku - Gixxer je o 40 % levnější než Honda. Také to má být dostupná motorka pro každý den, nikoli malý supersport, a to nejzajímavější na ní je její motor. Čtyřventilový jednoválec o výkonu 26 koní totiž používá chlazení pouze olejem, které v Suzuki nazývají SOCS! Žádný vzduch, žádná voda, jen olej.

7. TVS Apache RR310

A další maloobjemový supersport. Tenhle pochází z Indie od indické značky TVS, kterou svět začal vnímat poté, co s ní začalo spolupracovat německé BMW. Odsud pocházejí malá géčka a na oplátku motocykly TVS mají podobnou techniku. Proto i tenhle Apache má ten typický jednoválcový motor s dozadu zakloněným válcem, namontovaný do příhradového ocelového rámu doplněného o hliníkovou kyvku a pěknou USD vidlici. Jeho 34 koní dokáže 174kg kapotku dotlačit až na 160 km/h v režimu Sport a Track - letos totiž přichází lehce modernizovaná verze, která má spoustu elektroniky včetně okruhového dataloggingu!

8. Yamaha XSR155

Na tuhle motorku u nás v Evropě docela netrpělivě čekáme. Yamaha ji představila v Thajsku před půl rokem, nyní už ji najdeme třeba i v Indonésii. K nám by samozřejmě nešla s motorem 155, nýbrž 125, jaký má třeba YZF-R125 nebo MT-125, s nímž XSR sdílí i rám. Ale to určitě nikoho nepřekvapí, že XSR je retro udělané z MT. Takhle je to i v případě větších 700 a 900 a musíme říct, že tahle malorážka jde zdárně v jejich šlépějích, fakt vypadá moc pěkně. Honda CB125R by dostala stylového konkurenta. Nicméně máme obavu, že oni si ti mladí asi stejně raději koupí dramaticky vypadající MT a XSR zůstane jen pro jihovýchodní Asii...

9. Yamaha Star Venture & Eluder

Jediná velkoobjemová motorka v tomhle přehledu. Je sice od japonské značky, ovšem prodávaná v USA, kde dodnes najdete modely, které v Evropě kdysi byly a dnes už nejsou, jako stará endura nebo cruisery. Když zůstaneme u Yamahy, tak třeba Vmaxe. Bagger Eluder ani jeho plně vybavené dvojče Venture však na Starém kontinentu nikdy nebyly, tohle jsou čistě americké motorky s opulentním komfortem - bezklíček, infotainment, elektrické zamykání kufrů, elektrická nejen zpátečka, nýbrž i pomalý pohyb dopředu (pomocník pro parkování) a další vychytávky. Ovšem motor je náš starý známý dvouválec 1854 cm3 z modelu XV1900 Midnight Star.

10. Zongshen Cyclone RZ3S

Šestsetpadesátky s motorem Norton jsou zatím jen ve fázi příprav, ale i tak se v portfoliu tohoto obrovského čínského výrobce, resp. v jeho divizi Cyclone, najdou zajímavé kousky. O retro naháčí RE3 (Zongshen jej na svých stránkách označuje jako chopper, to fakt ne) jsme psali ve stejném článku a vůbec špatně nevypadá ani naháč RZ3S. Jestli vám trochu připomíná Suzuki SV650, nejste sami, ale není to sprostá kopie, spíš taková inspirace. Tu Číňané možná našli i u BMW R nineT, koukněte na ty parádní výfuky. Nejvíc by nás ale asi měl zajímat motor. Kapalinou chlazený čtyřventil má objem 378 cm3 a šestistupňovou převodovku, výkon 27 koní při 9000 otáčkách sice nevypadá kdovíjak divoce, ale točivý moment 35 Nm při podstatně nižších 6500 ukazuje, že by to v běžném životě nemuselo být marné svezení. Dost bychom se divili, kdyby po tomto agregátu v blízké budoucnosti neskočila nějaká evropská značka.

11. Suzuki Intruder 155

Johohooo a poslední motorka z úplně opačného konce. Tady máme důkaz, že svět je plný i takových motorek, po nichž se nám rozhodně nestýská, přestože na sobě mají znak známé značky a dokonce i jméno slavného modelu. Pod názvem Intruder si tady představíme motocykl diametrálně odlišný od toho, co se prodává v Indii. Neděláme si srandu, tohle je fakt Suzuki a je to fakt Intruder. Brrr. Pokud vás zajímá technika, tak vězte, že jako pohon slouží vzduchem chlazený jednoválec o objemu 155 kubíků a výkonu 13,6 koně, ale skoro si myslíme, že jste to až sem stejně nedočetli a rychle přeskočili na hlasování ;-)

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Kterou motorku byste rádi viděli u nás?

  1. Hlasováno: 29x
  2. Hlasováno: 49x
  3. Hlasováno: 264x
  4. Hlasováno: 332x
  5. Hlasováno: 99x
  6. Hlasováno: 18x
  7. Hlasováno: 12x
  8. Hlasováno: 41x
  9. Hlasováno: 92x
  10. Hlasováno: 25x
  11. Hlasováno: 20x

Hlasování

Dotazník se zobrazí pouze přihlášeným uživatelům. Nejste bohužel přihlášení, tuto akci můžete provést v pravém horním rohu nebo se nově registrovat.
Autor článku obdržel prémii 51 Kč od 17 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Kitko přispěl 3 Kč
Cifa přispěl 3 Kč
LukinoR přispěl 3 Kč
martinkuchinka přispěl 3 Kč
frantar přispěl 3 Kč
romla411 přispěl 3 Kč
IvanDvoutakťák přispěl 3 Kč
Zdenek54 přispěl 3 Kč
medvidek78 přispěl 3 Kč
pernik92 přispěl 3 Kč
Skrunch přispěl 3 Kč
SkacelPetr přispěl 3 Kč
Freddy_X přispěl 3 Kč
Lech přispěl 3 Kč
hruso25 přispěl 3 Kč
FGB přispěl 3 Kč
TomaBoru přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist