Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Rok 1990: Ceníková cena Hondy XRV 750 Africa Twin (742 ccm, 50k/7500 ot./min., 61Nm/6500 ot./min.) byla 12880 DM.
Rok 2000: Ceníková cena Hondy XRV 750 Africa Twin (742 ccm, 60k/7500 ot./min., 62Nm/6500 ot./min.) byla 329 000 Kč.
Rok 2022: Ceníková cena Hondy CRF1100L Africa Twin (1084ccm, 102k/7500 ot./min., 105Nm/6250 ot./min.) je 369 900 Kč.
Rok 2022: Ceníková cena Yamahy Ténéré 700 (689ccm, 73k/9000 ot./min., 68Nm/6500 ot./min.) je 269 990 Kč
Každý si může spočítat, za jak dlouho by na ty motorky dal dohromady peníze v roce 1990, 2000 a letos.
Kdž vidím vedle ten motor (https://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/honda/honda-predstavila-motor-pro-noveho-horneta-48073.html), tak si začínám myslet, že by byl vhodnější ten z NCčka
Kdyby se radši zamysleli nad dostupným endurem s minimem plastu do 150 kg cca 400 - 500 se spotřebou do 3,5 litru ideálně na drátech 21 předek a 18 zadek a ne ta plastová "loukoťová" hrůza CB500X. Značka ideál, která se na cestě neztratí a zvládne více než jen běžné polní cesty.
Závěr: Rozhodně se nedá říct, že by v roce 2022 byla menší nabídka než v roce 2000. Je jiná, ale ne menší. Zatímco teď je mnoho Ř/2, v roce 2000 bylo hodně jednoválců.
Výrobci vyrábějí to, co lidé kupují, ne to, po čem pláčou na diskuzích.
P.S.: Pokud jsem se někde uklepl, prosím o opravu.
P.S.2: S politikou tady běžte do prdele a zjistěte si fakta.
Aký je rozdiel medzi cendurami o objeme / výkone 500 / 35kW, 750 / 50 kW a 1000 / 80 kW a o hmotnosti 220 kg ak sa s nimi jazdí po asfalte (a sem-tam bosnianska šotolina) (CESTOVNÉ enduro)?
Asi je rozdiel zrejmý a dosť jazdcov to asi dobre pozná.
A aký je rozdiel medzi týmito motorkami, ak chcem s nimi jazdiť aj (hoc len náhodne v rámci cestovania) enduro (cestovné ENDURO)?
Žiaden. Všetko na hovno.
Samotná Honda má v ponuke v danej kategórii kompletné zastúpenie. Akú medzeru by vyplnil nový Transalp / Afrika 750, ak bude mať hmotnosť okolo 200kg?
Žiadnu medzeru by nevyplnil. Len ďalší nový model v danej, už obsadenej kategórii.
Medzera je - ale vlastne ani nie medzera, ale na 1-2 výnimky tu nič nie je - v kategórii cestovné ENDURO, kde 35kW bohate stačí, ale hmotnosť potrebujem cca 150kg.
Lebo s 35kW sa v pohode dostanem všade (vzdialenosť) a rovnako rýchlo, ako jazdec na 100kW motorke a rovnakými pneu, ako obujem ja. Lebo rýchlosť na asfalte u cestovného endura je obmedzená nie výkonom, ale pneumatikami. Ak sú samozrejme obuté pneu do terénu. Opakujem, pneu do terénu, nie pneu 80/20. 70/30, 60/40, 50/50 a podobné bludy.
Takže ak nový Transalp / Strom / Afrika a neviem čo ešte budú hmotnostne pokračovať v trende ich predchodcov (čo ja si myslím, že tak bude), tak to budú len ďalšie nové modely a možno aj imidžovky v už dnes už plnom sektore.
Žiadne boom - bác sa nebude konať a hlavne sa bude riešiť farebná kombinácia.
Já si počkám, co z toho vyleze.
Na 3.11. Honda oznámila CRF 750 AT
https://www.youtube.com/watch?v=cQuGmE1Oqa4
Tady se teď píše o TA, které navíc vypadá jinak... to světlo z CBčka nebo z čeho, tam je dost hrozný ...
Strom v kubatuře 700 s víc off zaměřením mi taky smysl dává, zvlášť pokud by dělali dvě verze 21/18 a 19/17 kola.
Já už ovšem svůj CP2 700 ccm mám a dost mě baví , takže proč ne.
Kravina, na unii to neshazujte, podle mě je rozložení problému 99% Čína a 1% unie. A Čína hned ze dvou důvodů - zaprvé je to velký trh, na kterém na cenovce záleží a zadruhí je pak samozřejmě potřeba konkurovat čínské produkci v celém zbytku světa.
Souhlas s deluxou, osobně mě to ani nenapadlo. A kromě restrikcí EU tam vidím především snahu prodat šizuňk za vyšší cenu.
Poslední odstavec článku: má Filip nastudovanou problematiku nebo je to s tou dynamikou plynů a elektronikou PR výrobce (prodat šizuňk za vyšší cenu)?
Měl jsem Transalp 700. Prodal jsem ho pro slabý motor 44 kW. Teď mám Africa 1000. Výkon už je o trochu lepší.
Pro začínající jezdce s řidičákem A2 je už v nabídce CB 500 X s výkonem 35 kW.
Mezera v nabídce endur 750 ccm sice je, ale budou muset nalákat jedině cenou.
Jestli bude malý výkon a cenovka okolo 299.999 Kč, tak to asi moc lidí nekoupí.
Preco si autor clanku nepolozi namiesto tych "radovo2valcovych" uzasnych dumajkovych uvah otazku...preco pred tym (relativne nedavno) nebol problem vyrobit siroke pektrum objemov... veckovy 2V, radovy 4V dokonca Vckovy 4V v cene ktora bola na trhu konkurencie schopna a akceptovatelna? Co sa zmenilo a hlavne tu v tej nasej uzasnej unii? Premyslal vobec nad tym?
To jsou skvělé zprávy
Hlavně aby neošidili podvozky a váhu -o motory se nebojím ty budou dobrý, osobně žádný ucukaný véčko na cenduru nepotřebuju.
Pokud udrží i ten pěkný učesaný design...Jeden čas jsem přemýšlel i o f 750gs-pro mě ale nezkousnutelný vzhled.
Je to super -zase bude víc z čeho vybírat.A větší konkurence – lepší ceny pro nás.
" z těchto snímků to vypadá, že nový Transalp XL750 dostane řadový dvouválec s přesazenými ojničními čepy na klikové hřídeli o 270°...."
To by mě zajímalo, jak se ze snímků dá poznat, že má motor přesazenou kliku o 270°...?
Jj. stejný kg v tomhle segmentu cest. endur. Docela by mne zajímal srovnávací test s 25 let starou královnou konce 90 let Afrikou XRV 750 RD 07.
2 reakce
Jak už bylo nakousnuto níže - pohotovostní hmotnost - na tu jsem zvědavej!!!
Ale jsem rád, že Honda stále drží bezzobákový styl
2 reakce
Ještě k cenám:
Rok 1990: Ceníková cena Hondy XRV 750 Africa Twin (742 ccm, 50k/7500 ot./min., 61Nm/6500 ot./min.) byla 12880 DM.
Rok 2000: Ceníková cena Hondy XRV 750 Africa Twin (742 ccm, 60k/7500 ot./min., 62Nm/6500 ot./min.) byla 329 000 Kč.
Rok 2022: Ceníková cena Hondy CRF1100L Africa Twin (1084ccm, 102k/7500 ot./min., 105Nm/6250 ot./min.) je 369 900 Kč.
Rok 2022: Ceníková cena Yamahy Ténéré 700 (689ccm, 73k/9000 ot./min., 68Nm/6500 ot./min.) je 269 990 Kč
Každý si může spočítat, za jak dlouho by na ty motorky dal dohromady peníze v roce 1990, 2000 a letos.
2 reakce
Ještě že už mám SVéčko. Vloni jsem zkoušel u bmw 850 i 900 a i přes větší objem na v2 v nižších otáčkách nemají.
1 reakce
Kdž vidím vedle ten motor (https://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/honda/honda-predstavila-motor-pro-noveho-horneta-48073.html), tak si začínám myslet, že by byl vhodnější ten z NCčka
Kdyby se radši zamysleli nad dostupným endurem s minimem plastu do 150 kg cca 400 - 500 se spotřebou do 3,5 litru ideálně na drátech 21 předek a 18 zadek a ne ta plastová "loukoťová" hrůza CB500X. Značka ideál, která se na cestě neztratí a zvládne více než jen běžné polní cesty.
3 reakce
Katalog Motohouse 2022 vydávaný na přelomu let 2021/2022, oddíl "cestovní enduro":
- AJP PR7 Adventure 1 válec
- Aprilia Touareg 660 Ř/2 (Řadový dvouválec)
- Benelli TRK 800 Ř/2, TRK 500 Ř/2
- BMW R1250GS/GSA B/2 plochý, BMW F750, F850 GS/GS Adventure Ř/2
- CFMOTO 800MT, 650MT Ř/2
- Ducati DesertX V/2, Multistrada V/2, Multistrada V/4
- Harley-Davidson Pan America V/2
- Honda CFR1100L AT/ATAS, NC750X, CB500X vše Ř/2
- Husquarna Norden 901 Ř/2
- RMW 500 ADV "by Jawa" Ř/2
- Kawasaki Versys 650 Ř/2, Versys 1000 Ř/4
- KTM 890 ADV Ř/2, 1290 Super ADV R/S V/2
- Moto Guzzi V85 V/2
- Moto Morini X-Cape Ř/2
- MV Agusta Turismo 800 Ř/3; Lucky Exprorer 5.5 Ř/2, Lucky Exprorer 9.5 Ř/3
- Royal Enfiled Himalayan 1 válec
- Suzuki V-Strom 650 V/2, V-Strom 1050 V/2
- Triumph Tiger 1200 Ř3, Tiger 900 Ř3, 850 Sport Ř3, 660 Ř3
- Voge 500DS Ř/2, 650 DSX 1 válec
- Yamaha Ténéré 700 Ř/2
- menší objemy
Pozor: v katalogu je ještě zvlášť oddíl "enduro, cross & supermoto", ve kterém jsou zase jiné motorky)
Katalog Motohouse 2000 (s Ivou Kubelkovou) oddíl Enduro&Funbike:
- Arrilia Pegasu 650 1 válec
- BMW R1150 GS B/2 plochý, R850 GS B/2 plochý, F 650 1 válec
- Gagiva 1000 Navigator V/2, Canyon 500 1 - válec
- Honda XL 1000 Varadero V/2, XRV 750 AT V/2, NX 650 Dominator, Vigor 650, XR 650R vše 1 válec
- Husaberg různé kapalinou chlazené čtyřdobé 1 válce
- Husqvarna různé jednoválce
- Kawasaki KLR 650 1 válec, KLE 500 Ř/2
- KTM LC4 1 válec
- MUZ Baghira 660 1 válec
- Moto Guzzi 1100 Quota ES V/2
- Suzuki XF 650 Freewind 1 válec, DR650SE 1 válec
- TRiump Tiger 885 Ř3
- Yamaha XT 600 E, TT 600 R 1 válec
Závěr: Rozhodně se nedá říct, že by v roce 2022 byla menší nabídka než v roce 2000. Je jiná, ale ne menší. Zatímco teď je mnoho Ř/2, v roce 2000 bylo hodně jednoválců.
Výrobci vyrábějí to, co lidé kupují, ne to, po čem pláčou na diskuzích.
P.S.: Pokud jsem se někde uklepl, prosím o opravu.
P.S.2: S politikou tady běžte do prdele a zjistěte si fakta.
16 reakcí
Aký je rozdiel medzi cendurami o objeme / výkone 500 / 35kW, 750 / 50 kW a 1000 / 80 kW a o hmotnosti 220 kg ak sa s nimi jazdí po asfalte (a sem-tam bosnianska šotolina) (CESTOVNÉ enduro)?
Asi je rozdiel zrejmý a dosť jazdcov to asi dobre pozná.
A aký je rozdiel medzi týmito motorkami, ak chcem s nimi jazdiť aj (hoc len náhodne v rámci cestovania) enduro (cestovné ENDURO)?
Žiaden. Všetko na hovno.
Samotná Honda má v ponuke v danej kategórii kompletné zastúpenie. Akú medzeru by vyplnil nový Transalp / Afrika 750, ak bude mať hmotnosť okolo 200kg?
Žiadnu medzeru by nevyplnil. Len ďalší nový model v danej, už obsadenej kategórii.
Medzera je - ale vlastne ani nie medzera, ale na 1-2 výnimky tu nič nie je - v kategórii cestovné ENDURO, kde 35kW bohate stačí, ale hmotnosť potrebujem cca 150kg.
Lebo s 35kW sa v pohode dostanem všade (vzdialenosť) a rovnako rýchlo, ako jazdec na 100kW motorke a rovnakými pneu, ako obujem ja. Lebo rýchlosť na asfalte u cestovného endura je obmedzená nie výkonom, ale pneumatikami. Ak sú samozrejme obuté pneu do terénu. Opakujem, pneu do terénu, nie pneu 80/20. 70/30, 60/40, 50/50 a podobné bludy.
Takže ak nový Transalp / Strom / Afrika a neviem čo ešte budú hmotnostne pokračovať v trende ich predchodcov (čo ja si myslím, že tak bude), tak to budú len ďalšie nové modely a možno aj imidžovky v už dnes už plnom sektore.
Žiadne boom - bác sa nebude konať a hlavne sa bude riešiť farebná kombinácia.
6 reakcí
Já si počkám, co z toho vyleze.
Na 3.11. Honda oznámila CRF 750 AT
https://www.youtube.com/watch?v=cQuGmE1Oqa4
Tady se teď píše o TA, které navíc vypadá jinak... to světlo z CBčka nebo z čeho, tam je dost hrozný ...
Strom v kubatuře 700 s víc off zaměřením mi taky smysl dává, zvlášť pokud by dělali dvě verze 21/18 a 19/17 kola.
Já už ovšem svůj CP2 700 ccm mám a dost mě baví , takže proč ne.
1 reakce
Ta zadní kyvka na Hondě vypadá jako ta stará hnusná, co používají léta...
To je v prdeli,všetko bude na jedno kopyto. A potom už nebude nič...
1 reakce
U Hondy to na pohled vypadá na zvětšení agregátu řady CB (?) Venkovní architektura motoru je dost stejná.
Kravina, na unii to neshazujte, podle mě je rozložení problému 99% Čína a 1% unie. A Čína hned ze dvou důvodů - zaprvé je to velký trh, na kterém na cenovce záleží a zadruhí je pak samozřejmě potřeba konkurovat čínské produkci v celém zbytku světa.
1 reakce
Souhlas s deluxou, osobně mě to ani nenapadlo. A kromě restrikcí EU tam vidím především snahu prodat šizuňk za vyšší cenu.
Poslední odstavec článku: má Filip nastudovanou problematiku nebo je to s tou dynamikou plynů a elektronikou PR výrobce (prodat šizuňk za vyšší cenu)?
1 reakce
Měl jsem Transalp 700. Prodal jsem ho pro slabý motor 44 kW. Teď mám Africa 1000. Výkon už je o trochu lepší.
Pro začínající jezdce s řidičákem A2 je už v nabídce CB 500 X s výkonem 35 kW.
Mezera v nabídce endur 750 ccm sice je, ale budou muset nalákat jedině cenou.
Jestli bude malý výkon a cenovka okolo 299.999 Kč, tak to asi moc lidí nekoupí.
3 reakce
Preco si autor clanku nepolozi namiesto tych "radovo2valcovych" uzasnych dumajkovych uvah otazku...preco pred tym (relativne nedavno) nebol problem vyrobit siroke pektrum objemov... veckovy 2V, radovy 4V dokonca Vckovy 4V v cene ktora bola na trhu konkurencie schopna a akceptovatelna? Co sa zmenilo a hlavne tu v tej nasej uzasnej unii? Premyslal vobec nad tym?
4 reakce
Jo a díky Filipovi za vysvětlení k těm řadovým twinům
To jsou skvělé zprávy
Hlavně aby neošidili podvozky a váhu -o motory se nebojím ty budou dobrý, osobně žádný ucukaný véčko na cenduru nepotřebuju.
Pokud udrží i ten pěkný učesaný design...Jeden čas jsem přemýšlel i o f 750gs-pro mě ale nezkousnutelný vzhled.
Je to super -zase bude víc z čeho vybírat.A větší konkurence – lepší ceny pro nás.
3 reakce