globalmoto_duben_nolan




Nový Transalp 750 a V-Strom 700 s řadovým dvouválcem?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
TheVikiSuzuki (1) napsal 14.09.2022 v 22:13

" z těchto snímků to vypadá, že nový Transalp XL750 dostane řadový dvouválec s přesazenými ojničními čepy na klikové hřídeli o 270°...."

To by mě zajímalo, jak se ze snímků dá poznat, že má motor přesazenou kliku o 270°...?

Twen (-2) napsal 09.09.2022 v 21:54

Jj. stejný kg v tomhle segmentu cest. endur. Docela by mne zajímal srovnávací test s 25 let starou královnou konce 90 let Afrikou XRV 750 RD 07.

Simier (142) napsal 09.09.2022 v 16:57

Jak už bylo nakousnuto níže - pohotovostní hmotnost - na tu jsem zvědavej!!!
Ale jsem rád, že Honda stále drží bezzobákový styl

K167 (1470) napsal 09.09.2022 v 16:18

Ještě k cenám:

Rok 1990: Ceníková cena Hondy XRV 750 Africa Twin (742 ccm, 50k/7500 ot./min., 61Nm/6500 ot./min.) byla 12880 DM.

Rok 2000: Ceníková cena Hondy XRV 750 Africa Twin (742 ccm, 60k/7500 ot./min., 62Nm/6500 ot./min.) byla 329 000 Kč.

Rok 2022: Ceníková cena Hondy CRF1100L Africa Twin (1084ccm, 102k/7500 ot./min., 105Nm/6250 ot./min.) je 369 900 Kč.
Rok 2022: Ceníková cena Yamahy Ténéré 700 (689ccm, 73k/9000 ot./min., 68Nm/6500 ot./min.) je 269 990 Kč

Každý si může spočítat, za jak dlouho by na ty motorky dal dohromady peníze v roce 1990, 2000 a letos.



rogih (1000) napsal 09.09.2022 v 14:56

Ještě že už mám SVéčko. Vloni jsem zkoušel u bmw 850 i 900 a i přes větší objem na v2 v nižších otáčkách nemají.

Wenca24 (76) napsal 09.09.2022 v 13:15

Kdž vidím vedle ten motor (https://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/honda/honda-predstavila-motor-pro-noveho-horneta-48073.html), tak si začínám myslet, že by byl vhodnější ten z NCčka

Beny73 (0) napsal 09.09.2022 v 12:51

Kdyby se radši zamysleli nad dostupným endurem s minimem plastu do 150 kg cca 400 - 500 se spotřebou do 3,5 litru ideálně na drátech 21 předek a 18 zadek a ne ta plastová "loukoťová" hrůza CB500X. Značka ideál, která se na cestě neztratí a zvládne více než jen běžné polní cesty.

K167 (1470) napsal 09.09.2022 v 12:32+5

Katalog Motohouse 2022 vydávaný na přelomu let 2021/2022, oddíl "cestovní enduro":
- AJP PR7 Adventure 1 válec
- Aprilia Touareg 660 Ř/2 (Řadový dvouválec)
- Benelli TRK 800 Ř/2, TRK 500 Ř/2
- BMW R1250GS/GSA B/2 plochý, BMW F750, F850 GS/GS Adventure Ř/2
- CFMOTO 800MT, 650MT Ř/2
- Ducati DesertX V/2, Multistrada V/2, Multistrada V/4
- Harley-Davidson Pan America V/2
- Honda CFR1100L AT/ATAS, NC750X, CB500X vše Ř/2
- Husquarna Norden 901 Ř/2
- RMW 500 ADV "by Jawa" Ř/2
- Kawasaki Versys 650 Ř/2, Versys 1000 Ř/4
- KTM 890 ADV Ř/2, 1290 Super ADV R/S V/2
- Moto Guzzi V85 V/2
- Moto Morini X-Cape Ř/2
- MV Agusta Turismo 800 Ř/3; Lucky Exprorer 5.5 Ř/2, Lucky Exprorer 9.5 Ř/3
- Royal Enfiled Himalayan 1 válec
- Suzuki V-Strom 650 V/2, V-Strom 1050 V/2
- Triumph Tiger 1200 Ř3, Tiger 900 Ř3, 850 Sport Ř3, 660 Ř3
- Voge 500DS Ř/2, 650 DSX 1 válec
- Yamaha Ténéré 700 Ř/2
- menší objemy
Pozor: v katalogu je ještě zvlášť oddíl "enduro, cross & supermoto", ve kterém jsou zase jiné motorky)

Katalog Motohouse 2000 (s Ivou Kubelkovou) oddíl Enduro&Funbike:
- Arrilia Pegasu 650 1 válec
- BMW R1150 GS B/2 plochý, R850 GS B/2 plochý, F 650 1 válec
- Gagiva 1000 Navigator V/2, Canyon 500 1 - válec
- Honda XL 1000 Varadero V/2, XRV 750 AT V/2, NX 650 Dominator, Vigor 650, XR 650R vše 1 válec
- Husaberg různé kapalinou chlazené čtyřdobé 1 válce
- Husqvarna různé jednoválce
- Kawasaki KLR 650 1 válec, KLE 500 Ř/2
- KTM LC4 1 válec
- MUZ Baghira 660 1 válec
- Moto Guzzi 1100 Quota ES V/2
- Suzuki XF 650 Freewind 1 válec, DR650SE 1 válec
- TRiump Tiger 885 Ř3
- Yamaha XT 600 E, TT 600 R 1 válec

Závěr: Rozhodně se nedá říct, že by v roce 2022 byla menší nabídka než v roce 2000. Je jiná, ale ne menší. Zatímco teď je mnoho Ř/2, v roce 2000 bylo hodně jednoválců.
Výrobci vyrábějí to, co lidé kupují, ne to, po čem pláčou na diskuzích.
P.S.: Pokud jsem se někde uklepl, prosím o opravu.
P.S.2: S politikou tady běžte do prdele a zjistěte si fakta.

jaro27 (78) napsal 09.09.2022 v 11:50

Aký je rozdiel medzi cendurami o objeme / výkone 500 / 35kW, 750 / 50 kW a 1000 / 80 kW a o hmotnosti 220 kg ak sa s nimi jazdí po asfalte (a sem-tam bosnianska šotolina) (CESTOVNÉ enduro)?
Asi je rozdiel zrejmý a dosť jazdcov to asi dobre pozná.

A aký je rozdiel medzi týmito motorkami, ak chcem s nimi jazdiť aj (hoc len náhodne v rámci cestovania) enduro (cestovné ENDURO)?
Žiaden. Všetko na hovno.

Samotná Honda má v ponuke v danej kategórii kompletné zastúpenie. Akú medzeru by vyplnil nový Transalp / Afrika 750, ak bude mať hmotnosť okolo 200kg?
Žiadnu medzeru by nevyplnil. Len ďalší nový model v danej, už obsadenej kategórii.

Medzera je - ale vlastne ani nie medzera, ale na 1-2 výnimky tu nič nie je - v kategórii cestovné ENDURO, kde 35kW bohate stačí, ale hmotnosť potrebujem cca 150kg.

Lebo s 35kW sa v pohode dostanem všade (vzdialenosť) a rovnako rýchlo, ako jazdec na 100kW motorke a rovnakými pneu, ako obujem ja. Lebo rýchlosť na asfalte u cestovného endura je obmedzená nie výkonom, ale pneumatikami. Ak sú samozrejme obuté pneu do terénu. Opakujem, pneu do terénu, nie pneu 80/20. 70/30, 60/40, 50/50 a podobné bludy.

Takže ak nový Transalp / Strom / Afrika a neviem čo ešte budú hmotnostne pokračovať v trende ich predchodcov (čo ja si myslím, že tak bude), tak to budú len ďalšie nové modely a možno aj imidžovky v už dnes už plnom sektore.
Žiadne boom - bác sa nebude konať a hlavne sa bude riešiť farebná kombinácia.

Vlnič (199) napsal 09.09.2022 v 11:19+1

Já si počkám, co z toho vyleze.
Na 3.11. Honda oznámila CRF 750 AT
https://www.youtube.com/watch?v=cQuGmE1Oqa4
Tady se teď píše o TA, které navíc vypadá jinak... to světlo z CBčka nebo z čeho, tam je dost hrozný ...
Strom v kubatuře 700 s víc off zaměřením mi taky smysl dává, zvlášť pokud by dělali dvě verze 21/18 a 19/17 kola.
Já už ovšem svůj CP2 700 ccm mám a dost mě baví , takže proč ne.

Amarok (2) napsal 09.09.2022 v 11:01+1

Ta zadní kyvka na Hondě vypadá jako ta stará hnusná, co používají léta...

Guzo (221) napsal 09.09.2022 v 10:57

To je v prdeli,všetko bude na jedno kopyto. A potom už nebude nič...

callowsick (463) napsal 09.09.2022 v 10:39+2

U Hondy to na pohled vypadá na zvětšení agregátu řady CB (?) Venkovní architektura motoru je dost stejná.

xvasek (56) napsal 09.09.2022 v 10:14+2

Kravina, na unii to neshazujte, podle mě je rozložení problému 99% Čína a 1% unie. A Čína hned ze dvou důvodů - zaprvé je to velký trh, na kterém na cenovce záleží a zadruhí je pak samozřejmě potřeba konkurovat čínské produkci v celém zbytku světa.

rousini (156) napsal 09.09.2022 v 10:02+1

Souhlas s deluxou, osobně mě to ani nenapadlo. A kromě restrikcí EU tam vidím především snahu prodat šizuňk za vyšší cenu.
Poslední odstavec článku: má Filip nastudovanou problematiku nebo je to s tou dynamikou plynů a elektronikou PR výrobce (prodat šizuňk za vyšší cenu)?

Míra (210) napsal 09.09.2022 v 09:51

Měl jsem Transalp 700. Prodal jsem ho pro slabý motor 44 kW. Teď mám Africa 1000. Výkon už je o trochu lepší.
Pro začínající jezdce s řidičákem A2 je už v nabídce CB 500 X s výkonem 35 kW.

Mezera v nabídce endur 750 ccm sice je, ale budou muset nalákat jedině cenou.
Jestli bude malý výkon a cenovka okolo 299.999 Kč, tak to asi moc lidí nekoupí.

deluxa (347) napsal 09.09.2022 v 09:41-1+2

Preco si autor clanku nepolozi namiesto tych "radovo2valcovych" uzasnych dumajkovych uvah otazku...preco pred tym (relativne nedavno) nebol problem vyrobit siroke pektrum objemov... veckovy 2V, radovy 4V dokonca Vckovy 4V v cene ktora bola na trhu konkurencie schopna a akceptovatelna? Co sa zmenilo a hlavne tu v tej nasej uzasnej unii? Premyslal vobec nad tym?

Fyro (121) napsal 09.09.2022 v 09:18

Jo a díky Filipovi za vysvětlení k těm řadovým twinům

Fyro (121) napsal 09.09.2022 v 09:13

To jsou skvělé zprávy
Hlavně aby neošidili podvozky a váhu -o motory se nebojím ty budou dobrý, osobně žádný ucukaný véčko na cenduru nepotřebuju.
Pokud udrží i ten pěkný učesaný design...Jeden čas jsem přemýšlel i o f 750gs-pro mě ale nezkousnutelný vzhled.
Je to super -zase bude víc z čeho vybírat.A větší konkurence – lepší ceny pro nás.




TOPlist