yamaha_demo_tour




Nový skútr Honda Vision již brzy v prodeji

V době, kdy se pražští silničáři naplno pustili do tradičního brnkání na nervy všech automobilistů a začali stavět do ulic metropole svoje oblíbené překážky, Honda využila situace a navrhla praktické řešení proti dopravním kolapsům. Dnes byl oficiálně představen nový skútr Honda Vision.

Cestování v autě centrem města během dopravní špičky se rovná dobrovolné ztrátě času a duševní pohody v kterémkoli ročním období, ale čas před prázdninami je v tomto ohledu přímo kritický. A protože počasí přímo vybízí k využívání praktičtější jednostopé techniky, Honda právě rozšířila svojí širokou nabídku o další elegantní městský skútr Vision. Pod tímto označením už vyráběla v osmdesátých letech řadu malých dvoutaktních skútrů, a nyní se k němu s odstupem času vrací.
Nový model se starým Visionem sice po designové stránce příliš společného nemá, ale že se jedná o Hondu je poznat hned na potkání. Charakteristické světlo v kapličce na řídítkách a linie zadní kapotáže, jako by z oka vypadly populárnímu SH125i. Poměrně dlouhý rozvor 1 255 mm a rovná podlaha nabídnou dostatek pohodlí pro nohy i evropské konfekční postavě, ale pohotovostní hmotnost 102 kilogramů v kombinaci s výškou sedla 755 mm nebudou bránit ve snadné ovladatelnosti ani majitelům menšího vzrůstu.
Protože Honda chce novým skútrem oslovit široké masy motoristů, klíčovou roli při vývoji hrála finální cena. Hnacím ústrojím se proto stal vzduchem chlazený motor o objemu 108 ccm, který poháněl v provedení s kapalinovým chlazením také rozpočtového modelu Lead, jeden z bestselerů českého trhu před pár lety. Maximální výkon dvouventilového jednoválce je 6,2 kW (8,4 k) při 8 tisících otáček a nejvyšší točivý moment má hodnotu 8,7 Nm v 6 500 ot. za min. Elektronické vstřikování má zajistit nejen plnění emisních norem, ale také ekonomický provoz. Výrobce slibuje spotřebu 2 litry na sto kilometrů při rychlosti 60 km/h. Distribuci výkonu na zadní kolo zajišťuje automatická převodovka s variátorem.
Základ podvozku tvoří rám z ocelových trubek, odpružený vepředu dvojící teleskopických vidlic a vzadu tradičně sólo tlumičem na jednostranném ramenu finálního převodu. Sympatická velikost čtrnáctipalcových ráfků už si dokáže poradit s většinou nerovností a zároveň bude zárukou vysoké jízdní stability. Přední kotoučová brzda je částečně propojena systémem CBS se zadní bubnovou, takže po stisknutí levé páčky na řídítkách začnou brzdit obě kola, zatímco pravá páčka ovládá pouze přední brzdový třmen. Palivová nádrž je umístěna pod odklápěcím sedlem, ale i tak tam ještě zbývá místo na uložení přilby. Objem zavazadlového prostoru se dá navíc rozšířit pomocí doplňkového zadního boxu, pro jehož uchycení je uzpůsoben nosič.
První kusy skútru Vision dorazí na prodejny českých autorizovaných dealerů Honda v polovině srpna, a doporučená prodejní cena činí příjemných 44 900,- Kč včetně DPH.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):
Motokatalog.cz



TOPlist