yamaha_demo_tour




Intermot živě: Honda 2009

První tiskovka výstavy Intermot patřila Hondě. Přivítala nás expozice plná zakrytých motorek, čekajících na slavnostní odhalení, a uprostřed velké pódium s hlavním očekávaným modelem. Nakonec to nebyla nová VFR, o které se mluví spíše v souvislosti s listopadovým Milánem, ale i tak stála nabídka nových strojů s křídlem ve znaku za to.

Kapitoly článku

Honda CBF125

Jako první se představil naháček s polokapotáží CBF125, který chce Honda nabídnout hlavně začínajícím motorkářům. Po dlouholetém úspěchu kapotovaného sporťáčku pro náctileté CBR125 tak Honda uvede na trh ještě jednodušší a lehčí stroj, na který bude v budoucnu hodně jezdců vzpomínat jako na „moji první motorku“. Tuhle mašinu bez problémů uživíte i z kapesného od rodičů, Honda se totiž chlubí až neuvěřitelným dojezdem 600 kilometrů na 13litrovou nádrž, což by dávalo spotřebu 2,2 litrů/100 km. S parametry 8,3 kW a 11,2 Nm na 128 kg suché váhy stroj ve své kategorii určitě ostudu neudělá.

Honda CBR600RR a CBR1000RR Fireblade + C-ABS

O nových supersportech s ABS už jsme psali zde. Šestka prošla mírnou inovací pohonné jednotky a bočních kapotáží, litr dostal nové barvy, obě ale mohou v příští sezóně těžit ze systému Combined ABS. Výrobce slibuje, že tato novinka jezdce nijak neochudí o sportovní zážitky a chvíle napětí při brždění „na hraně“. Tohle je ovšem něco, co opravdu posoudíme až při redakčním testu nebo představení na okruhu a už se těším na verdikt Tommyho, zda přidaných 10 kg váhy u těchto sportovně pojatých strojů vyváží přidané bezpečí a komfort při jízdě ve ztížených podmínkách..

Honda CRF450R

Nová CRF450R je připravena na klání v příštím roce s řadou novinek, které by měly napomoci dobýt motokrosové tratě v roce 2009. Toto CRF dostalo nové vstřikování paliva a opět lehčí rám a např. hladší přechod sedla k nádrži. Což by mělo napomoci jezdci v pohybu. Kapalinou chlazený čtyřtakt se v letošním roce zastavil na hodnotách 41,5 kW(56k) při 8500 ot/min a na hmotnosti 106,9 kg.

Honda CRF250R

CRF250R pro příští rok vyráží kromě nového barevného provedení v černé samozřejmě i s řadou novinek pod kapotou stejně jako její silnější sestra. Přepracována byly pohonná jednotka. Změn dostál prostor hlavy válců. To by mělo přinést vylepšení výkonové křivky a lepší průběh točivého momentu v nízkých a středních otáčkách. Přepracováno bylo rovněž přední odpružení. Zredukována byla opět hmotnost celého stroje, která se ustálila na současných 101,1 kg. K celkovému snížení hmotnosti napomohl nový přední kotouč se vzhledově zajímavým krytem a nová kola. Jistých změn dostála i převodovka, která by údajně měla přinést snadnější řazení i celkově hladší akceleraci.

Honda V Four

Vize zítřka představila Honda v podobě nového konceptu V Four, který tak reaguje na aktuální dění na motocyklové scéně. Pro Hondu je to návrat ke kořenům, které započala před třiceti lety legendární NR500 s jedci jako byl např. Mick Grant a pokračovala později přes všem dobře známou řadu VF. Jak říká Honda je to rovněž nový začátek, který právě započal. Odvážný a líbivý design je nadějí na nový motocykl v tomto stylu v letech budoucích.

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist