yamaha_demo_tour




Honda vrací zpět CB300R

Když se větší z jednoválcových cébéček neobjevilo loni v inovované celé řadě Neo Sports Café, už jsme nad ním lámali hůl. Ale ono si jen dalo rok pauzu a vrací se s mírnými vylepšeními.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Tohle má Honda podchycené moc pěkně a vlastně takhle ucelenou řadu neo-retro klasiků žádná jiná značka nenabízí. Máme tady čtveřici modelů s hodně podobným designem, který si rozhodně s ničím nespletete. Začíná se už na stopětadvacítce, jež loni dostala nový silnější jednoválcový motor a přední vidlici Showa SFF-BP, potom následuje inkriminovaná třístovka, potom čtyřválcová CB650R, klasický zástupce střední třídy a prodejní favorit, a vše završuje velký 145koňový litr. Srdcem streetfighter, vzhledem klasika.

Říkali jsme si, že vzhledem k tomu, že pro držitele řidičáku A2 už Honda nabízí úspěšnou dvouválcovou CB500F, byť ta je v moderním sci-fi designu, že už to tedy jednoválcová CB300R bude mít spočítané. Už byly jen nějaké euro-čtyřkové doprodeje… Ale kdepak, Honda nás jenom napínala. Ono přeci jenom od stopětadvacítky za 118 tisíc to k pětistovce za 160 či spíše 165 tisíc (za bobber Rebel, který je pro milovníky retra určitě skousnutelnější než CB500F) je poměrně velká propast. CB300R možná nebyla nikdy bestseller, ale cenově vychází skvěle, i v téhle nejnovější verzi bude stále za 134 900 Kč, a jako komplexní balíček je to opravdu hodně povedená a milá motorka pro každý den zejména do města. Nebo aspoň byla v té své předchozí verzi a nevidíme důvod, proč by na tom model 2022 měl něco měnit.

Spíš to ještě vylepšuje, byť opravdu jenom drobounce. Kde změny budete hledat nejdříve, je samozřejmě motor – vždyť kvůli němu se tohle celé divadélko dělalo. Přechod na Euro 5… Kolikpak to asi stálo koní? Ha, to je zajímavé, vůbec žádného! Dokonce je tady ještě nárůst výkonu o jednu desetinu kilowattu na 22,9 kW při 9000 otáčkách, tedy o pětistovku výš. Točivý moment zůstává na hodnotě 27,5 Nm, tady se otáčky zvedly o čtvrt tisícovky, tedy nově na 7750. Pro plnění nové euro-normy tady přibyl akorát snímač polohy klikovky kompatibilní s OBD2 a je tady trochu upravený výfuk s větším katalyzátorem. Tlumič výfuku má prý jednodušší vnitřní strukturu, pro mě je důležitější, že se mi líbí víc než dřív. V dnešní době malý zázrak. Průměrná spotřeba 3,3 l/100 km zůstává, a tak vlastně jedinou opravdovou mechanickou změnou je instalace antihoppingové spojky. Ne že by to malý jednoválec o objemu 286 cm3 s kompresí 10,7:1 nějak extra potřeboval, ale když to jde… Který ze šesti kvaltů máte právě zařazený, to se nově dozvíte i na přístrojovce, kde ukazatel nahradil předchozí teploměr chladicí kapaliny.

Zvnějšku ale kromě té výfukové koncovky nepoznáte na CB vůbec nic, že by bylo nového. A přitom hele, jedna změna tady ještě je! Přední USD vidlice Showa se 41mm trubkami. Že vypadá stejně? Vypadá, já ji taky zkoumal ze všech stran, ale podle Hondy se jedná o „lepší“ verzi SFF-BP, tedy s tlumením v jednom teleskopu a pružením v druhém. A vrchní zátky skutečně jiné jsou. Jinak je podvozková výbava pořád stejná, tedy vepředu velký kotouč se čtyřpístkovým třmenem, ABS s víceosou elektronikou, pěkná 17“ kola s pneumatikami o rozměrech známých ze starších sportovních stopětadvacítek (110/70 a 150/60), vzadu hezká kyvka s centrálním tlumičem… Hmotnost narostla o jediné kilíčko na 144 kg.

Troufám si říct, že pro většinu zákazníků budou namísto těch technických změn hlavním důvodem ke koupi nová barevná provedení. Ta se Hondě moc povedla, aspoň teda mně se hodně líbí. Červená k Hondě, potažmo CB patřila odjakživa a také jste ji vždycky dostali, ale novinkou jsou perleťová žlutá nebo matná modrá a ve všech těch barvách vypadá třístovka skvěle, zejména když jsou doplněny o zlaté kluzáky vidlice a tmavě zlatá kola. Vypadá to tak hodnotně… A proto se určitě bude nejlépe prodávat to čtvrté barevné provedení, tedy matné černé, kde je temné úplně všechno. Tenhle zákaznický vkus mi prostě nepřestane unikat. Ale třeba se spletu a bude na světě barevno!

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
IvanDvoutakťák přispěl 5 Kč
Zdenek54 přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist