hsq_cervenec_spart401




Honda virtuálně představila koncept CB-F

Celosvětová pandemie koronaviru se samozřejmě nevyhnula ani Japonsku, kde kvůli němu zrušili motocyklovou výstavu Tokyo Motorcycle Show. Honda se ani tím nenechala odradit a stejně postavila svůj stánek, kam zve návštěvníky alespoň virtuálně. Hlavní jeho hvězdou je koncept s názvem CB-F.

Kapitoly článku

Překvapivými a zajímavými koncepty se to u Hondy začíná pěkně hemžit. Za poslední dobu můžeme jmenovat zajímavé stopětadvacítky z Milána 2018, loňský podzim návštěvníky italské výstavy překvapili Japonci designovým cvičením na téma sportovním SUV, modelem CB4X, v rodné zemi strojů s křídlem ve znaku loni v tichosti představili koncept elektrické krosky CR Electric a podobně tajemný je také letos představený stroj CB-F.

U těchto studií je vždycky velký otazník, jak to s nimi dopadne, v případě těch představených na tokijské motocyklové výstav je ještě větší. Žádný velký humbuk se kolem nich nedělá a evropské oficiální tiskové centrum o nich mlčí úplně. Ale upřímně, v případě CB-F by to byla obrovská škoda, ta motorka je totiž krásná! Navíc dost možná potvrzuje nový směr, kterým se budou retro motorky velmi brzo vydávat. Máme tu bobbery inspirující se čtyřicátými a padesátými lety, klasické motorky se vzhledem vycházejícím z padesátých a šedesátých let, cafe racery ze šedesátých a sedmdesátých let, takže teď je na čase se pořádně vrhnout do osmdesátek. Prvním důkazem je Suzuki Katana. K ní se teď připojuje i koncept CB-F, který jako by z oka vypadl závodním cébéčkům Freddieho Spencera z amerického šampionátu AMA.

Zatímco vzhledem je CB-F věrné dobovým předkům, technicky je naprosto současné. Žádné oficiální informace o technice nemáme, ale stačí mít v pořádku zrak a všech pět pohromadě, aby člověk odhalil techniku moderního CB1000R. Kola, odpružení, zadní jednoramenná kyvka, rám a motor, to je prostě litrové cébéčko. A to není vůbec špatně! I když je pravda, že by se spoustě lidem mohlo stýskat po žebrování vzduchem chlazeného motoru, stejně tak by kulatou svatou trojici klakson, klakson, světlo lépe doplnily budíky stejného tvaru. Naopak jedna výfuková trumpeta na pravé straně nemá chybu. Za tenhle počin do Hondy posíláme palec nahoru a doufáme, že to nezůstane jenom u konceptu. Určitě se totiž najde dost lidí, pro které je současná Neo Sports Café řada moc futuristická, ale dokázali by ocenit 145 čtyřválcových koní v pěkném naháči s pořádným podvozkem a brzdami.

Ještě jednou novinkou se Honda pochlubila na svém virtuálním stánku. Je jím dobrodružná verze modelu Super Cub, o které už jsme vlastně psali. Jenže v té době to byl jenom koncept, teď už je to oficiálně představený hotový motocykl. Ovšem pozor, ne pro Evropský trh! Když se na finální CT 125 podíváme, rozluštíme, že se od konceptu představeného na podzimní Tokyo Motor Show liší opravdu jenom v detailech, jako je třeba čiré sklo blinkrů, jiný kryt výfuku nebo jiné motorové víko. CT125 samozřejmě vychází z městského modelu Super Cub, ale pro terénní použití se dočkal několika důležitých úprav. Jednak je tu vyztužený rám s lehce upraveným úhlem hlavy řízení, pak se poladění dočkal i samotný zdroj pohybu. Ležatý jednoválec je v cétéčku naladěný víc na krouťák, to v případě malé stopětadvacítky znamená posun z 10 newtonmetrů nastupujících v 5000 otáčkách na 11, které přijdou o pět set otáček dříve. O pětistovku otáček dřív nastupuje také maximální výkon, který má u modelu CT125 o jednoho koně menší hodnotu. Jsou tu pak samozřejmě i další vychytávky pro terénní provoz. Třeba vyšší řídítka, vysoko vytažený výfuk nebo podobně vyvedené sání. O tom všem už jsme ale psali v samostatném článku, takže je zbytečné to všechno opakovat. Nově víme o větší 5,3litrové nádrži nebo přítomnosti nakopávačky. Jo, s tímhle by mohla být ukrutná legrace.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 12 Kč od 4 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist