globalmoto_duben_nolan




Honda ukazuje nové CB650R a inovuje modelovou řadu pětistovek

Honda se v rámci milánského veletrhu tentokrát zaměřila na střední segment, kde ukazuje dva zcela nové modely do řady čtyřválců o objemu 650 kubíků, a dále inovuje modelovou řadu pětistovek.

Kapitoly článku

Jednoznačně nejdůležitější je na stánku Hondy v Miláně nový naháč CB650R. Ten totiž konečně „kompletuje“ rodinu modelů, ctící designový jazyk Neo Sports Café. V jejím rámci se nejprve představil vrcholný litr CB1000R a pokračovaly malé odnože CB300R a CB125R. A právě do zcela zjevné mezery v kubaturách zapadá i horká novinka CB650R.

Již dříve známý čtyřválec, který nově točí o 1000 otáček více a dosahuje výkonu 95 koní, je v šasi minimalistického naháče naprosto odhalen a na odiv dává bronzová boční a ventilová víka. Samozřejmě nechybí kulaté přední světlo s přerušeným kruhem LED diod nebo svalnatá palivová nádrž.

O odpružení předního kola se stará obrácená vidlice Showa s průměrem 41 mm a brzdí se radiálně uchycenými čtyřpístovými brzdiči. Nechybí ani pokročilá kontrola trakce Honda Selectable Torque Control, moderní digitální přístrojovka nebo antihoppingová spojka.

Ve velké míře podobná je taky druhá novinková „šest-pade“ CBR650R. Ta nahrazuje dosud známou CBR650F a za designový vzor si bere ostrý CBR1000RR Fireblade. To znamená agresivní linie kapotáže, krátkou zadní partii a taky dvojici úzkých LED svítilen. Oproti „efku“ se navíc přiostřila pozice jezdce za řídítky a motorka je o šest kilogramů lehčí.

Do jisté míry si polepšily taky všechny půllitrové dvouválce z japonské nabídky. Modely CB500F, CBR500R a CB500X mají pro modelový rok 2019 lehce přepracovanou elektroniku motoru, jenž podává vyšší výkon mezi třemi a sedmi tisíci otáček. Všechny motorky se navíc pyšní novým zadním odpružením, antihoppingovou spojkou, novým výfukem, plně LED osvětlením nebo moderním LCD přístrojovým panelem. Ten nově zobrazuje i zařazenou rychlost a "ukazatel správného řazení“.

Krom toho si tři středně velké motorky navíc prošly i menším faceliftem. Nahaté CB500F má přepracovanou příď s agresivnějším vzhledem a plynulejším přechodem do nádrže. CBR500R má sportovnější pozici jezdce a opět novější vzhled a CB500X dostalo delší zdvih zavěšení, hubenější sedlo, lepší ochranu před větrem a nové přední kolo o průměru 19 palců.

Ptáte se, zda si Honda připravila něco i v kategorii větších modelů? Ano, ale jedná se spíše o detail, jehož nové naladění rozpoznají jen ti největší střelci. Konkrétně jde o nově naladěnou elektroniku u CBR1000RR Fireblade, potažmo u vrcholné specifikace SP. Pro rok 2019 se změnilo nastavení systému HSTC (Honda Selectable Torque Control), nově s oddělenou redukcí zdvihu předního kola, a systému ABS. Při samotném ladění Honda prý využila postřehy, získané při závodech MotoGP.

 Další fotografie ze stánku Hondy

 

 

 

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 27 Kč od 6 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Davcoun přispěl 3 Kč
MiroSz63 přispěl 3 Kč
SLAY přispěl 3 Kč
pernik92 přispěl 6 Kč
masi přispěl 6 Kč
DoktorMax přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist