ktm_listopad




Honda šokuje konceptem CB4X

Japonská jednička své prodejní novinky představila již v pondělí večer, ale na jejím stánku na milánském veletrhu EICMA najdeme ještě jeden zajímavý koncept. Jmenuje se CB4X, vytvořil ho tým italských designérů a jde o sportovní adventuru se čtyřválcovým motorem. Dočkáme se sériovky? Logiku by to mělo.

Ani nám to nedošlo, dokud nás na to Honda sama neupozornila – je to již popáté, co na veletrhu EICMA má na svém stánku část stánku nazvanou „Design Studio“ a v něm pokaždé nějaký zajímavý koncept. Nikoli z Japonska, nýbrž odsud, z Itálie, kde má Honda samozřejmě také svou pobočku. Letošní experiment, vznikající s mottem „zábava sedm dní v týdnu“ (no, to není moc originální), prý spojuje elementy sportovních, cestovních a crossoverových motorek. Pod designem je podepsán Valerio Aiello a jeho tým mladých designérů, kteří si prý chtěli vyzkoušet zase trochu posunout stávající hranice.

Tak se to říká, když uděláte něco, co není úplně obvyklé. Přitom CB4X neobvyklý stroj není, samozřejmě až na ten trochu hranatější design, jenž však nepostrádá eleganci. Neobvyklý je pro Hondu, která v současnosti trochu polevila ve svém oblíbeném míchání jednotlivých kategorií a speciálně adventury dělá především se zaměřením na pohodové cestování. Přitom umí přichystat sportovně laděný stroj téhle kategorie, jak ukázala v první generaci Crossrunneru, postaveném na bázi VFR800.

CB4X je dalším z cvičení na téma, jak jde upravit CB650R a sám za sebe říkám, že ač se mi hondí současné neo-retro střední třídy líbí, na CB4X bych jezdil určitě ještě radši. Tohle je od pohledu skotačivá motorka, která udělá spoustu práce ve městě, ale když potom vyrazíte z práce domů a vezmete to přes zatáčky, manželka se vás bude večer ptát, proč jste byli v kanceláři dneska tolik hodin přes čas. Tohle je ekvivalent BMW S 1000 XR (nové pro rok 2020) či již neexistující Ducati Hyperstrada, a když už jsme v té Boloni, tak mi vlastně tématicky nejvíce připomíná původní Multistradu 1000. Ta měla cestování taky jako doplněk. Myslím si, že Hondě by něco v tomhle stylu určitě prospělo.

Samozřejmě nemůžeme čekat, že by se do prodeje dostala takováhle motorka s letmáčem, Öhlinsy a závodními Bremby, ale sportovně laděná adventura se čtyřválcem z CB650R, proč ne? Když se podíváte do nabídky téhle japonské značky, má tam pěknou díru. Na jedné straně najdete CB500X a NC750X, tedy takové slabší pohodovky s cenou do 200 tisíc, potom dlouho nic a až pak narazíte na Crossrunnera, jenž je kvůli svému motoru V4 prostě drahý (330 tisíc) a následují už jen modely Africa Twin plus doprodávaný Crosstourer. Něco sportovně laděného s cenou kolem čtvrt milionu tam jednoznačně chybí. Tak Hondo, prosím!

Autoři článku obdrželi prémie 30 Kč od 6 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist