globalmoto_listopad_slevy




Honda pro rok 2025 poupravila oba Rebely

Další novinkou ze žánru „Máme tady Euro 5+, tak jsme to trochu poladili a je to úplně nová motorka“, je Honda Rebel v obou kubaturách. Jak pětistovka, tak větší jedenáctka, dostaly drobné úpravy, z nichž nejvíc vyčnívá uvolněnější ergonomie a komfortnější sedla. Velký Rebel se pak pochlubí lepším točivým momentem a hlavně verzí SE, která stejně jako S u menšího sourozence nabídne štítek kolem světla a další detaily.

Kapitoly článku

CMX500 Rebel

Začneme menším Rebelem, který se měnil skutečně v detailech. Honda uvádí, že dvouválec o objemu 471 cm3 dostal přepracovanou mapu vstřikování, posunuté časování rozvodů i zapalování, aby nabídnul lineární točivý moment skrz celé otáčkové spektrum. Pak je tu samozřejmě i druhá lambda sonda ve výfuku, to kvůli splnění nové normy. Na technických datech se to propsalo jen naprosto minimálně. Ze stávajících 33,5 kW má Rebel rovných 34 kW, a to při stejných 8 500 otáčkách za minutu. V oblasti točivého momentu došlo dokonce na drobounké snížení maximální hodnoty – z původních 44,6 na aktuálních 43,3 Nm, to i nadále v 6 000 za minutu.

Neděláme si iluze, že by nové naladění motoru bylo na jízdě výrazněji znát, co by ale mohlo být znát, je poupravená ergonomie. Pětistovka dostala pohodlnější sedlo z nového materiálu, byť s jeho výškou se nehýbalo, a také jinou pozici řídítek, která by měla být uvolněnější. Podvozek zůstal úplně zachován, jen na zadní tlumiče přibyly pryžové dorazy, takže i když dostanete odpružení na limit, nebude rozdávat takové rány.

Honda se chlubí ještě jednou novinkou, a sice novým displejem. Ten má kompletně stejné rozměry i logiku zobrazení, měl by být ovšem čitelnější při slunečných dnech. Vedle základního provedení je v nabídce i nadále verze S, která má štítek kolem předního světla, gumové manžety vidlic a vzorované sedlo. Co se týče barev, jak základ, tak S, budete moci pořídit v matně černé Matt Gunpowder tak jako dosud, novinkou je ale matná šedá Mat Dim Gray pro základní provedení a konečně i výrazná oranžová Candy Energy Orange pro verzi S.

CMX1100 Rebel

O něco bohatší na změny je inovovaný Rebel s jedenáctistovkou. Začněme opět motorem, který při zachování objemu 1 084 cm3 dostal vyšší kompresní poměr – nově 10,5.1 oproti stávajícím 10,1:1. Na výkonu to udělalo pouze 1 kW – nově 65 kW v 7 250 otáčkách, ale potěšující je točivý moment. Jeho maximální hodnota 98 Nm zůstala pořád stejná, ovšem přichází už ve 4 750 otáčkách, tedy o celou tisícovku níž než dosud. Honda slibuje výrazně lepší odezvu v nízkých a středních otáčkách, a lépe by měla reagovat také kontrola trakce a hlavně volitelná dvouspojková převodovka DCT. Stejně jako u všech modelů, co Honda dosud představila pro rok 2025, získal i velký Rebel klidnější chování převodovky v nejnižších rychlostech.

Tady už změny v naladění znát budou, stejně tak bude znát i razantně změněná ergonomie. Jedenáctistovka má o 10 milimetrů silnější polstrování sedla, což sice přidalo na jeho celkové výšce, ale 710 milimetrů je pořád velmi přístupná hodnota. Řídítka jsou o 28 milimetrů dále vzadu a o 12 milimetrů vyšší – tedy celkově blíže k jezdci – a masivní změnou jsou stupačky posunuté o plných 50 milimetrů dopředu. Pamatuji si, že když jsem poprvé usednul na velkého Rebela, tak nějak pocitově jsem si odložil pravou nohu na pedál zadní brzdy s tím, že právě tam bych očekával stupačku. Teď bych ji tam skutečně našel.

Drtivá většina zájemců o Rebela tyhle změny ocení, ovšem je tu i jedna drobnost, která vyvolá kontroverzi – je to nový displej. Dosavadní malý kulatý displej nebyl žádné terno, ovšem ten nový – pětipalcový s přizpůsobitelným zobrazením a připojením chytrého telefonu – vypadá se svým velkým černým rámečkem jako první navigace, kterou jste si koupili v roce 2003.

Co naopak chválíme, to je nová verze CMX1100SE Rebel. Zatímco základní provedení je vlastně „holé“ a verze „T“ má velkou kapotáž a boční kufry, „SE“ přichází s několika stylovými doplňky už z výroby. Jmenovitě je to štítek okolo předního světla, manžety přední vidlice, zkrácený přední blatník, prošívané sedlo, kryt chladiče, ale hlavně hliníková zrcátka na koncích řídítek. Honda zdůrazňuje, že jediným motocyklem značky, který dosud nabídl taková zrcátka, je exkluzivní supersportovní limitka RC213V-S.

Po stránce barev je to jednoduché – základní 1100 Rebel je k mání výhradně s modrou perletí Pearl Hawkseye Blue, cestovní „T“ pouze v šedé metalíze Iridium Gray Metallic a vybírat si můžete jen u SE, kde dostanete buď matnou černou Matte Ballistic Black, nebo výraznou oranžovou Flare Orange Metallic.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist