yamaha_demo_tour




Honda představila offroady CRF pro ročník 2020

Po KTM a Husqvarně je Honda další značkou, která ukázala, s jakými zbraněmi chce vyrukovat do příštího modelového ročníku blátivých bitev. Mechanicky se nejvíce makalo na 250, elektronicky na 450.

Kapitoly článku

Honda to vzala s tou představovačkou trochu kulišácky. Ne všechny stroje totiž jsou přímo "dvacítky" a ne všechno čisté offroady. Kromě ostrých motokrosů CRF-R a crosscountry verzí CRF-RX totiž ukázala i civilní modely CRF, ty ovšem modelového ročníku 2019. Nicméně abyste byli v obraze - ono se u nich vůbec nic nemění. Až na design. Největší z nich, loni na podzim představené CRF450L, které v sobě míchá seškrcený motokrosový motor a špičkový terénní podvozek, má grafiku shodnou s novými motokrosy, ale změna to není veliká. A oba čtvrtlitry, čili CRF250L a CRF250 Rally, si nyní nově kromě červené barvy budete moci pořídit také v černé.

A teď už pojďme na ostrá náčiní. Začneme modelem CRF250R, na němž se pro sezonu 2020 "vyšívalo" nejvíce. U tohoto objemu se nikdy nepřestanou dolovat desetinky koníků a ňůtnmetříků. "Devatenáctka" měla silnější spodek, "dvacítka" celé spektrum. Honda přesné údaje tradičně neudává, ale prý se hodnota maximálního výkonu ve 12 000 (o tisícovku dřív než letos, přitom omezovač je na 14 300) zvedla o čtyři procenta a maximálního krouťáku v 10 000 dokonce o osm procent. V 8000 otáčkách je nárůst točivého momentu dokonce desetiprocentní. Stojí za tím jiná vačka a upravené tvary kanálů, pístu a spalovací komory. Větší je chladič i plocha vzduchového filtru, v převodovce je "rychlejší" dvojka, trojka se čtyřkou mají novou povrchovou úpravu pro větší životnost.

Podvozek dostala dvěpade z letošní CRF450R, a to jak rám, tak kyvnou vidlici. Obojí je o pár deka lehčí, a přitom tužší. Rozvor narostl o 4 mm, odpružení Showa má pochopitelně nové nastavení. Vedle motokrosu R existuje také CRF250RX na crosscountry, která se liší větší nádrží, 18palcovým zadním kolem a přítomností stojanu. Technické změny má ale RX shodné s erkem. Bohužel Honda je na tiskovém serveru poněkud skoupá na fotografie, takže si musíme vystačit pouze s celkovými pohledy, detaily nebo technické inovace snad budou později.

 Vlevo CRF250R, vpravo CRF250RX

A co královská CRF450R? Ta za poslední dobu prodělala pěkný progres. V roce 2017 to byla doslova revoluce pod sloganem Absolute Holeshot, to se měnilo vlastně úplně vše. Napřesrok dostala čtyřipade elektrický startér a letošní novinkou byl launch control. A teď, pro modelový ročník 2020, přichází kontrola trakce. Má u Hondy obvyklý název HSTC (Honda Selectable Torque Control) a tři režimy. V režimu 1 systém zasahuje nejméně a po nejdelší době, což má být užitečné pro omezení prokluzu kola a pro zachování kontroly v prudkých zatáčkách. V režimu 3 systém zasahuje rychleji a výrazněji, což se hodí především na kluzkém, blátivém povrchu. Režim 2 se z hlediska rychlosti a intenzity zásahu přirozeně nachází uprostřed mezi režimy 1 a 3. Anebo můžete trakci úplně vypnout. Fajn je, že když vám motorka zdechne uprostřed závodu, po nastartování zůstane trakce na takovou úroveň, na jakou byla předtím, tedy klidně i žádnou

 Jinak je po mechanické stránce motoru i podvozku CRF450R 2020 identické s letošním modelem, měnilo se akorát nastavení tlumičů, ale to je u motokrosů "povinný cvik". Stejně jako u dvěstěpadesátek, také u větší motorizace existuje verze RX se stejnými úpravami jako R.

Z tohoto pohledu byste skoro nepoznali, že jde o RX. Vyšší nádrž ale napoví

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 12 Kč od 4 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
callowsick přispěl 3 Kč
Freddy_X přispěl 3 Kč
0912 přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist