journeyman_brezen




Honda představila off-roady 2014

Motokrosové speciály každoročně otevírají seznam novinek pro další sezónu, a tak už na začátku té letošní víme, co inženýři z HRC vylepšili v modelové řadě 2014. Tentokrát se jejich hlavní pozornost soustředila na CRF250R, zatímco větší čtyřistapadesátka zaznamenala několik menších změn.

Když Honda před rokem zgruntu překopala svojí terénní chloubu jménem CRF450R, museli se fanoušci čtvrtlitrových čtyřtaktů spokojit s menším rozsahem modernizací. Letos je to přesně naopak: CRF250R dostala zbrusu nový rám, upravený motor, převodovku a samozřejmě design, zatímco čtyřipade zůstává pro rok 2014 kromě upraveného odpružení bez zásadních změn.
U nové Hondy CRF250R se hodně pracovalo na designu hliníkového rámu, respektive byl do čtvrtlitra adoptován rám šesté generace, použitý u letošní 450. Hlavní nosníky rámu jsou teď přivařeny k hlavě řízení znatelně níž, čímž se snížilo těžiště motorky a zlepšila trakce předního kola při nájezdu do oblouku. Nová kyvka má zase za úkol zlepšit grip zadního drapáku na výjezdu ze zatáčky. Změnám na rámu se přizpůsobilo také odpružení: u zadního tlumiče Showa je kromě jiné pružiny  upravené i poměry kompresního útlumu a odskoku, v přední vidlici stejné značky je nová pružina.
Největší vizuální změnou u CRF250R pro příští rok je návrat ke dvěma výfukovým koncovkám, které Honda před pár lety opustila. Dva kratší výfuky sledují obligátní cíle: centralizaci hmoty a snížení těžiště, ale zároveň přináší nějakou hmotnost navíc, přestože jsou kratší než předchozí jednoduchá koncovka. Důležité gramy se však ušetřily na jiných místech, například nových chladičích nebo airboxu, a nová Honda CRF250R se všemi náplněmi tak váží 105 kg, stejně jako letošní model.

Omlazovací kůře se nevyhnul ani motor, který kvůli zvýšení kompresního poměru dostal nový píst a hlavu válce. Přesnější dodávku paliva má zajistit vylepšená mapa vstřikování PGM-FI, a revidovaná pětistupňová převodovka slibuje delší životnost. Všechny nové prvky názorně rekapituluje následující video, které snad ani nepotřebuje překlad.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.


U větší CRF450R je letošní přehled modernizací podstatně kratší než před rokem, kdy proběhla rozsáhlá rekonstrukce. Tentokrát se měnilo nastavení u jednotky vstřikování PGM-FI, a nový tvar dostaly výfukové kanály. Ve spojce jsou nové pružiny pro snazší ovládání a citlivější záběr, a konečně i přední vzduchová vidlice KYB má jiné pístky.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist